Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_ZRN4/16 Druh učebního materiálu: Služby - prezentace Cílová skupina: žáci 2. stupně základní školy Typická věková skupina: 11až 15 let
Předmět: zeměpis Ročník: 6. Anotace: Tento učební materiál slouží k seznámení žáků se základními pojmy učiva o službách. Obsahuje úkoly,otázky a přesmyčky. Žáci za pomoci učebnice zodpoví otázky a vyřeší úkoly a po té si jejich správnost ověří. Úkoly žáci vyřeší společně na dotykové tabuli v programu Q Draw. Klíčová slova: služby, negramotnost, počítačová gramotnost, UNECSO Speciální vzdělávací potřeby: žádné Datum: Autor: Mgr. Romana Nenáhlová
SLUŽBY K čemu potřebujeme služby
Podtrhni v textu červenou barvou služby, které byly využity v rámci výletu Petra jede se školou na několikadenní výlet do Krkonoš. Na cestu si koupila v obchodě svačinu. Z vlakového nádrží se do hotelu přepravila veřejnou dopravou. Druhý den ráno navštívila informační centrum, odkud rodičům poslala pohled a vyrazila i se spolužáky na Sněžku. Při výstupu si zranila nohu. Horská služba ji odvezla do nemocnice. Pan učitel prostřednictvím mobilního telefonu ihned informoval rodiče. Petra jede se školou na několikadenní výlet do Krkonoš. Na cestu si koupila v obchodě svačinu. Z vlakového nádrží se do hotelu přepravila veřejnou dopravou. Druhý den ráno navštívila informační centrum, odkud rodičům poslala pohled a vyrazila i se spolužáky na Sněžku. Při výstupu si zranila nohu. Horská služba ji odvezla do nemocnice. Pan učitel prostřednictvím mobilního telefonu ihned informoval rodiče
Jaký význam mají služby? Pomáhají člověku v práci, ve studiu, pří trávení volného času, při odpočinku …. Podtrhněte v textu zelenou barvou základní služby a modrou barvou doplňkové služby. Petra jede se školou na několikadenní výlet do Krkonoš. Na cestu si koupila v obchodě svačinu. Z vlakového nádrží se do hotelu přepravila veřejnou dopravou. Druhý den ráno navštívila informační centrum, odkud rodičům poslala pohled a vyrazila i se spolužáky na Sněžku. Při výstupu si zranila nohu. Horská služba ji odvezla do nemocnice. Pan učitel prostřednictvím mobilního telefonu ihned informoval rodiče.
Správné řešení Petra jede se školou na několikadenní výlet do Krkonoš. Na cestu si koupila v Obchodě svačinu. Z vlakového nádrží se do hotelu přepravila veřejnou dopravou. Druhý den ráno navštívila informační centrum, odkud rodičům poslala pohled a vyrazila i se spolužáky na Sněžku. Při výstupu si zranila nohu. Horská služba ji odvezla do nemocnice. Pan učitel prostřednictvím mobilního telefonu ihned informoval rodiče. Základní služby: školství, obchod, veřejná doprava, zdravotnictví, mobilní operátoři, dodávky energie, tepla a vody Doplňkové služby: hotely a restaurace, informační centra, pošta, banky, kultura, sport…
Rozšifruj a vysvětli následující pojmy: RANMENGOTSTO ………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………. ČÍPATOČOVÁ GMARTONSOT ……………………………………… ………………………………………………………………………………………. SOUNEC ………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………
Rozšifruj a vysvětli následující pojmy: řešení RANMENGOTSTO – negramotnost je neznalost čtení, psaní a počítání ČÍPATOČOVÁ GMARTONSOT – počítačová gramotnost je základní znalost práce s počítačem SOUNEC – UNESCO je přidružená organizace OSN pro vědu, kulturu a vzdělání
Které památky mohou navštívit turisté v ČR? - hrady - zámky - lázně - přehrady - hory Které památky v ČR jsou pod ochranou UNESCO, uveď příklady? Praha Staré město, Olomouc, Český Krumlov, Kutná Hora, Telč, Lednicko – valtický areál….
ZDROJE: - Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Romana Nenáhlová - Obrázky:office.microsoft.com