NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Radka Koubová DATUM VYTVOŘENÍ: říjen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Český jazyk 4.ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace TÉMA: Popis pracovního postupu ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Materiál je určen pro žáky 4.ročníku jako úvodní motivace „Bramborového dne“. Materiál spusťte jako prezentaci. Lze využít mezipředmětové vztahy – ČJ a PŘ Po kliknutí postupně nabíhají jednotlivá hesla. Str.8 – Žáci mají za úkol podle osnovy sestavit pracovní postup přípravy pokrmu z brambor. Další možné náměty na VV a PČ : Výroba bramborových tiskátek Výroba bramborového strašidla Navlékání bramborových korálků (brambory nakrájet na kostky, nechat vysušit)
Hádanka : Naříkají hospodyňky, když mě zlobí mandelinky. Naříká i hospodář, když mě málo okopáš. Naříkají kuchaři, když mě málo povaří. Co je to ?
Lilek brambor Nebo také : Brambor obecný Brambor hlíznatý Brambora
- Jedna z nejvýznamnějších hospodářských plodin - Plodina nenáročná na přírodní podmínky - Brambory se pěstovaly již před 8000lety v Peru - S výjimkou jedlých hlíz je celá rostlina jedovatá - Nepřítelem brambor je mandelinka bramborová
S bramborami je dost práce….. …..ale stojí to zato !
Jmenuj, jaké pokrmy z brambor znáš. Některé jsou zdravé, jiné méně.
Dokázali byste uvařit nějaký pokrm z brambor ? Sestavte recept : Osnova : 1)Název pokrmu 2) Suroviny 3) Pracovní postup – jednotlivé kroky jdou za sebou přesně tak, jak se postupuje při vaření 4) Servírování
Zdroje:Ilustrace: