Produkt Klasifikace produktů
Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží
Klasifikace výrobků Trvanlivost a hmotná podstata Netrvanlivé zboží Trvanlivé zboží Služby
Klasifikace spotřebního zboží Zboží denní / časté potřeby Zboží občasné / dlouhodobé spotřeby Homogenní Heterogenní Luxusní zboží Speciality Neznámé a mimořádné zboží
Klasifikace průmyslového zboží Kapitálové investice Základní prostředky Materiál a polotovary Předměty postupné spotřeby Nevýrobní produkty Součástky a zpracované materiály Suroviny Služby: obchodní, pomocné a materiální
Výrobkový mix - sortiment Šířka výrobkového mixu Délka výrobkového mixu Hloubka výrobkového mixu Složení (konzistence) výrobkového mixu
Výrobková řada Prodej a zisk Profil trhu Délka Rozpínání Zahušťování Modernizace Atraktivnost Proklešťování
Služby
Produkt Hmotné zboží Hmotný produkt se službou Hybrid Služba s hmotným produktem Čistá služba
Specifika služeb Nehmotný produkt Neoddělitelné od poskytovatele Proměnlivé Pomíjivé
Marketingové strategie při poskytování služeb (další P) Lidé (People) Materializovaná průkaznost (Physical evidence) Procesy (Process) Balíčky skužeb (Packaging)
Typy marketingu ve službách Vnitřní marketing Vnější marketing Marketing spolupráce
Konkurenční odlišení Nabídka Inovované vlastnosti Primární soubor služeb Sekundární služby Image Kvalita služeb
Očekávání spotřebitele Konkrétní jakost Posuzování jakosti Vnější komunikace Vnímání služby
Kritéria pro posuzování kvality služeb Dostupnost Ochota Důvěryhodnost Přístup Materializace
Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles
Strategie zavádění nových produktů Penetrace trhu Geografická expanze Nové segmenty zákazníků Modifikovaná nabídka Modifikace produktu pro stávající zákazníky Modifikace produktu pro geograficky rozptýlené zákazníky Modifikace produktu pro nové segmenty zákazníků Inovace produktu Geografická inovace Kompletní inovace
Děkuji Vám za pozornost a za spolupráci Celý text najdete na Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2010