„Kvalita a inovace pro lepší uplatnění absolventů na trhu práce“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Advertisements

Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Workshop dne prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Spadá se tedy i rovnost mužů.
1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené rodiny a děti Pardubice, 25. říjen 2012 MPSV.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Individuálně, ale společně a jinak
Dokument KAP MSK - obsah
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Úřad práce České republiky
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Závěrečná konference Zlín,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje oblast podpory 1.1, 1.2, 1.3 Praha
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Techniky práce s mentálně postiženými
Kvalitní řízení vede k úspěchu
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Program celoživotního učení Comenius
Ošetřovatelský proces v primární péči
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Krajský metodický kabinet ZEMĚDĚLSTVÍ A CHOVATELSTVÍ
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Centralizované rozvojové projekty 2017
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
Ing. Stanislava Správková
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
„Podpora procesu transformace pobytových sociálních služeb v Moravskoslezském kraji II“, reg. č. CZ.1.04/3.1.00/A ZÁVĚREČNÁ KONFERENCE Ostrava.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Inovace VOV informace o projektu
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Ing. Alena Opletalová, Ph. D. , 9. 6
Transkript prezentace:

„Kvalita a inovace pro lepší uplatnění absolventů na trhu práce“

PŘÍJEMCE PODPORY CARITAS – Vyšší odborná škola sociální Olomouc PARTNEŘI PROJEKTU Cyrilometodějská teologická fakulta UP v Olomouci Arcidiecézní charita Olomouc DÉLKA TRVÁNÍ PROJEKTU – HLAVNÍ CÍL PROJEKTU zkvalitnění teoretické a praktické přípravy studentů za účelem jejich lepšího uplatnění na trhu práce

DÍLČÍ CÍLE PROJEKTU 1)Vytvoření technického prostředí pro zavádění distanční formy vzdělávání 2)Rozšíření funkcí informačního systému školy (programování nových aplikací) 3)Vytvoření kvalitních studijních materiálů pro studenty školy, a to jak tištěných odborných publikací, tak distančních studijních opor 4)Zkvalitnění praktické přípravy studentů prostřednictvím podpory osobnostního rozvoje a růstu profesních kompetencí všech cílových skupin 5)Vytvoření kvalitního technického zázemí pro pedagogy i studenty

CÍLOVÉ SKUPINY Studenti denní i dálkové formy studia Pedagogičtí pracovníci CARITAS-VOŠs/tutoři odborných praxí Odborníci z praxe/mentoři odborných praxí ze spolupracujících pracovišť

PROJEKTOVÉ AKTIVITY 01 – Inovace vzdělávacích programů 02 – Inovace studijních opor a stáže pedagogů 03 – Inovace praktického vzdělávání

01 – Inovace vzdělávacích programů příprava technického prostředí pro výuku některých předmětů v rámci distančního studia prostřednictvím nasazení CMS Moodle nové aplikace IS školy: „Knihovna“, „Profil studenta“, „Profil učitele“ Nákup technického vybavení (server pro systém Moodle, pro nové aplikace informačního systému: tiskárna pro tisk štítků, čtečky, software pro tvorbu tiskových sestav, zařízení pro zálohování dat) V rámci této aktivity probíhalo také individuální vzdělávání programátorů.

02 – Inovace studijních opor a stáže pedagogů tvorba odborných publikací (8 tištěných, 1 on-line) tvorba distančních studijních opor (3) realizace odborných stáží pedagogů - tutorů na pracovištích, kde probíhají odborné praxe studentů (10) zástupy pedagogů-autorů a pedagogů-stážistů ve výuce odborníky z praxe

VYTVOŘENÉ ODBORNÉ PUBLIKACE TIŠTĚNÉ Květa Princová: „Úvod do zahraniční pomoci s důrazem na etiku jejího poskytování“ Eva Dohnalová: „Úvod do sociální práce s migranty“ Ivo Šelner: „Fenomén člověk s postižením“ Tomáš Svozil: „Tvorba elektronické prezentace a zpracování digitální fotografie“ Walerian Bugel, Hana Šlechtová: „Tvorba kvalifikačních prací pro studenty oborů sociální práce. Principy a postupy“ Lenka Tkadlčíková: „English for Social Work Purposes“ (1,2,3)

ON-LINE PUBLIKACE Dita Palaščáková a kol.: „Průvodce praktickým vzděláváním na CARITAS-VOŠ sociální Olomouc“, k dispozici na webových stránkách školy Zkrácená anglická verze slouží jako propagační materiál pro mentory odborných praxí na zahraničních pracovištích

TVORBA DISTANČNÍCH STUDIJNÍCH OPOR Miloslava Šotolová – pro předmět Teorie a metody sociální práce Miroslava Petřeková – pro předmět Zdravotní nauky Dita Palaščáková – pro předmět Personální management Důležitá role metodika distančního vzdělávání metodicky vedl autory při tvorbě distančních studijních opor školil ostatní pedagogy – budoucí autory školil studenty v práci s LMS Moodle vytvářel metodiku a podpůrné školící materiály vzdělával se na několika odborných konferencích Zakoupen byl software ProAuthor pro offline tvorbu a tisk DSO.

03 - Inovace praktického vzdělávání Semináře pro mentory, tutory a studenty Vzdělávací semináře pro tutory Inovace metodiky praktického vzdělávání Individuální vzdělávání pedagogů/tutorů Kazuistické semináře pro studenty Supervize studentů i tutorů Nákup techniky Nákup odborné literatury včetně cizojazyčné

SEMINÁŘE PRO MENTORY, TUTORY A STUDENTY Etická témata související s odbornými praxemi Identita sociální práce – jak ji vnímáme a zprostředkováváme studentům v rámci odborných praxí Co a jak učíme studenty o kvalitě prostřednictvím odborné praxe a jak se pozná dobrý sociální pracovník Chcete je? Aneb odpovídá profil absolventa požadavkům zaměstnavatelů? Společenská zakázka pro sociální práci a odpovědnost vzdělavatelů Spolupráce školy a pracovišť odb.praxí – analýza souč.stavu a výhledy do budoucna Hodnocení studentů na praxi Seminář pro zahraniční mentory „Týden dobré praxe“

VZDĚLÁVÁNÍ TUTORŮ ODBORNÝCH PRAXÍ/PEDAGOGŮ Filozofie a výklad standardů kvality sociálních služeb Zákon o sociálních službách - úvod do problematiky, pohled poskytovatele – změny, výzvy a překážky na cestě Kazuistický seminář pro tutory Spirituální kompetence Prezentační a argumentační dovednosti Jak učit sociální práci Didaktické roviny procesu učení při tutoringu Etické problémy a dilemata studentů na praxích Supervize pro tutory Individuálně zvolené vzdělávací aktivity

ODEZVA ZE STRANY CÍLOVÝCH SKUPIN Neformální - pozitivní zpětná vazba napříč všemi cílovými skupinami, spokojenost a přínos realizovaných aktivit Formální – pouze od pedagogů po absolvování individuálního vzdělávání a od mentorů ze zahraničí – účastníků „Týdne dobré praxe“, pozitivní ohlasy Příprava dalších navazujících aktivit v rámci udržitelnosti projektu