Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_16_Slovní úlohy o společné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Slovní úlohy na společnou práci
Digitální učební materiál
Slovní úlohy o společné práci
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Slovní úlohy o společné práci
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy o společné práci 2. Výkop pro přívod plynu by první rypadlo vyhloubilo za 9 pracovních dní. Po dvou dnech začalo na výkopu pracovat druhé.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_10C_3_Ryby _II_ mořské Téma: 10C_Př7.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_08_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy: Základní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14B_20_70. a 80. léta v české moderní.
Společná práce. 1.Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji zvol jeden, o kterém nevíš vůbec nic, jako neznámou. 3. Pomocí.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14B_18_Punk a nová vlna Téma: 14B_Dějiny.
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_13_Vztlaková síla Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_16_Rozmnožovací soustava ženy Téma:
Název školy:žít i při sestav Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_03_Slovní.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_20_První pomoc – popáleniny, zlomeniny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_20_Nestejnorodá tělesa v.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_12B_12_Hormony Téma: 12B_PŘ8.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_7_Trávicí soustava Téma: 4A_PD5.roč.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Rovnice ve slovních úlohách III.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci − 2
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o společné práci
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_16_Slovní úlohy o společné práci Téma: 11C_Ma 9.roč. Datum ověření: VM ověřen dne v 9.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: DUM je určen k podrobnému výkladu učiva, uvádí žáky do problematiky řešení úloh o společné práci. Seznamuje žáky s konkrétním řešením různých typů úloh. DUM je také možné využít k aktivnímu opakování, k samostudiu (v případě nemocnosti žáka, …), …. Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost

O SPOLEČNÉ PRÁCI

Slovní úlohy o společné práci Úlohy o společné práci se velmi podobají a řeší se stále obdobným způsobem. Pracují dvě, tři, čtyři, … tělesa, osoby najednou. Práci začínají a ukončují současně (stejný čas společné práce). Práci vykonává určitý počet těles, osob a ostatní se přidávají. Práci vykonává určitý počet těles, osob a po určité době se počet pracujících zmenšuje. Celá společná práce se rovná jedné (nezáleží na počtu pracujících).

Slovní úlohy o společné práci Při výpočtech je důležité správně určit-vyjádřit, jakou část společné práce vykoná každé těleso, osoba za časovou jednotku (za den, hodinu, pracovní směnu, …). Celá společná práce (která je vždy rovna jedné) je tvořena součtem prací vykonaných jednotlivými pracujícími tělesy, osobami. Můžeme se setkat i s příkladem, kdy tělesa, osoby pracují proti sobě (např. jedním přítokem voda přitéká a druhým odtéká). V tomto případě je společná práce dána rozdílem.

Začínáme…. Pozorně si přečteme zadání (nejlépe několikrát). Jirka s Adamem slíbili odstranění graffiti z budovy školní jídelny. Jirka by na jejich odstranění potřeboval 18 hodin a Adam dokonce 24 hodin. Za kolik hodin odstraní nežádoucí graffiti, když budou pracovat společně?

Úvaha: Jirka s Adamem slíbili odstranění graffit z budovy školní jídelny. Jirka by na jejich odstranění potřeboval 10 hodin a Adam dokonce 15 hodin. Za kolik hodin odstraní nežádoucí graffiti, když budou pracovat společně?

Sestavíme tabulku: celá práce (1 - celek )za 1 hodinuza x hodin Jirka 18 h Adam 24 h společně x h

celá práce (1 - celek )za 1 hodinuza x hodin Jirka 10 h Adam 15 h společně x h Sestavíme a vyřešíme rovnici:

Zkouška: Odpověď: Jirka s Adamem společně odstraní graffiti za 6 hodin.

celá práce (1 - celek )za 1 hodinuza x hodin Karel 10 h Emil 12 h Pepa 15 h společně x h Tři učni natírají stěnu školní jídelny. Karel by sám natřel stěnu za 10 hodin, Emil za 12 hodin a Pepa za 15 hodin. V kolik hodin skončili práci, když od 8 hodin natírali všichni společně a měli půlhodinovou přestávku?

Učni skončí práci ve 12 hodin 30 minut.

Zkouška:

celá práce (1 - celek )za 1 hodinuza x hodin 1. přítok 6 h 2. přítok 10 h společně x h Bazén se naplní prvním přítokem za 6 hodin, druhým za 10 hodin. Správce otevřel v 7 hodin první přítok. Protože voda přibývala pomalu, otevřel v 9 hodin druhý přítok. V kolik hodin byl bazén naplněn?

celá práce (1 - celek )za 1 hodinuza x hodin 1. přítok 6 h 2. přítok 10 h společně x h Bazén byl naplněn v 11h30min.

Zkouška: 1.přítok za 4,5 hodiny vykonal práci: 2.přítok pracoval o 2h méně, tedy 2,5 hodiny a vykonal práci: Společná práce:

krmivo (1 - celek )za 1 denza x dnů Jumbo 12 dní Bimba 16 dní společně x dní Zásoba krmiva v ZOO by vystačila pro slona Jumba na 12 dní a pro slonici Bimbu na 16 dní. Bimba držela pět dní dietu a dostávala pouze speciální stravu. V dalších dnech již byli ze zásoby krmeni oba sloni. Na kolik dní celkem krmivo vystačilo?

krmivo (1 - celek )za 1 denza x dnů Jumbo 12 dní Bimba 16 dní společně x dní Krmivo vystačilo na 9 dní.

Zkouška: Jumbo snědl z krmiva: Bimba 5 dní „nejedla“ → z krmiva ujídala pouze 4 dny: Společná práce:

Použití zdroje: COUFALOVÁ, Jana a kol. Matematika pro 9. ročník základní školy. Praha: Fortuna, 2007, ISBN AUTOR NEUVEDEN. NEIGHBORHOOD LOVE [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázky jsou použity I z galerie Microsoft office. Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost