Č Í S L O V K Y ZÁKLADNÍ KOLIK? ŘADOVÉ KOLIKÁTÝ? DRUHOVÉ KOLIKERÝ? KOLIKERO? NÁSOBNÉ KOLIKRÁT? KOLIKANÁSOBNÝ? (2.díl) určité: tři, osm neurčité: mnoho, málo určité: první, druhý neurčité: kolikátý, několikátý určité: dvoje, trojí neurčité: několikery, několikerý určité: jednou, dvakrát neurčité: mnohokrát, několikanásobný
Vyhledej v textu č í s l o v k y. Číslovky základní zakroužkuj, ostatní druhy číslovek podtrhni. Číslovky zapiš do odpovídající housenky. Venda je žákem čtvrté třídy. Děti, nebudu to opakovat dvakrát! V kolik hodin ti jede vlak? Učebnice matematiky stála sto třicet korun. Oslava narozenin se konala od čtyřech hodin. Několik psů z útulku už našlo nového majitele. Jízdu na vodních lyžích jsem zkoušela již mockrát. Teď budu počítat do pěti. Babička se dnes dožívá šedesáti sedmi let. KOLIK? ZÁKLADNÍ U R Č I T É ZÁKLADNÍ N EU R Č I T É ŘADOVÉ, DRUHOVÉ, NÁSOBNÉ
Doplň tabulku. ČÍSLOVKAOTÁZKADRUHURČITÁ/NEURČITÁ padesát třiKOLIK?ZÁKLADNÍURČITÁ stokrát sedmero tolik osminásobná dvanácté pětadvacetkrát trojí nesčíslněkrát čtvero = __________
Teta má _____ syny. Zítra máme trénink od ______ hodin do čtyřech. Na koloběžce se umím odrážet __________ nohama. S _______ těmito chlapci chodím na fotbal. Na dovolenou k moři pojedu s ________ nejlepšími kamarádkami. Po dnešní túře mám puchýře na _________ nohách. Osm děleno _______ jsou čtyři. Pavel má ____ kola a _____ jsou závodní. V _______ případech jsi měl pravdu. Doplň spisovné tvary číslovek dva (oba), dvě (obě). OBĚ DVĚ OBA DVA Vyfotila jsem si _____ malé bílé tygříky. V ZOO nám ošetřovatel ukázal ___ dvě mláďata. číslovka DVA (DVĚ)
Dvanáct děleno (3) ________ jsou (4) _______. Malá Vendulka už začíná lézt po (4) __________. Ke (3) _________ příkladům nám paní učitelka přidala další (4) ______. Kolik je deset bez (3) _______ ? Se svými (3) _______ kamarádkami jsme nacvičily novou choreografii. Výtvarný kroužek máme každou středu od (3) ______ do (4) ________ hodin. Zvol si mezi (4) ______ možnostmi tu správnou. V dálce vidím (3) _______ tmavé postavy. Doplň tvary číslovek tři a čtyři. U číslovek nadepiš pád. Jirka vymyslel pohádku O (3) ________ červených muchomůrkách. V matematice se učíme násobit (4) _________. číslovky TŘI, ČTYŘI
K (10) __________ dívkám přiřadil pan učitel ještě (12) ____________ šikovných chlapců. Po (11) _________ letech se opět obě sestry setkaly. Lucka se narodila před (26) ______________ lety. Dědeček šel do důchodu v (65) ______________ letech. Vytvořili jsme družstva po (8) __________ soutěžících. V (18) ____________ letech jsem vyhrála svůj první tenisový turnaj. Před (7) _________ dny jsem složila závěrečnou zkoušku z matematiky. Náš tým se skládá ze (6) ________ dívek a (9) __________ chlapců. Malá Janička umí počítat do (35) _________________. Doplň správné tvary číslovek. Přáli jsme Monice k jejím (15) ____________ narozeninám.
OSMISMĚRKA plná číslovek. Vyhledej v osmisměrce 11 číslovek. Zapiš je na řádky. Z volných písmen vylušti tajenku. DVOJEČJÍ STSLMEOŠ OMTDÁET MLVNŘSLR NIOKTEO OKEYTJ HPATERYÍ OMOCKRÁT 1. _____________ 2. _____________ 3. _____________ 4. _____________ 5. _____________ 6. _____________ 7. _____________ 8. _____________ 9. _____________ 10. _____________ 11. _____________
Použité zdroje mgrefurl= gI4R71odJRLM&imgurl= pat1_2.jpg&w=350&h=300&ei=ixRvT9TDLa_N4QS0xMi_Ag&zoom=1&iact=rc&dur=1&sig= &page=1&tbnh=118& tbnw=122&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:15,s:0&tx=86&ty=50 refurl= priatelstva/&docid=GonH0__QTwpsgM&imgurl= numerologia_2% jpg&w=350&h=300&ei=NBVvT6X2MMv64QTTz7G_Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=683&vpy=165&dur=220&hovh=2 08&hovw=243&tx=106&ty=117&sig= &page=1&tbnh=111&tbnw=130&start=0&ndsp=27&ved=1t:429,r:5,s:0 z6g7r2mkCzmXmM:&imgrefurl= s/medium/1c88659.jpg&w=180&h=200&ei=mxVvT5COIOrU4QT3sbG_Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=625&vpy=118&dur=214&hovh=160&hov w=144&tx=98&ty=91&sig= &page=6&tbnh=137&tbnw=123&ndsp=26&ved=1t:429,r:22,s:122 url= organizace/epa/&docid=OzW0He8IWY04rM&imgurl= x1.jpg&w=229&h=171&ei=NhZvT4WgDobi4QSP0PW_Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=366&vpy=204&dur=3606&hovh=136&hovw=183&tx=69 &ty=46&sig= &page=1&tbnh=117&tbnw=148&start=0&ndsp=25&ved=1t:429,r:2,s:0 QN5e1Wo8esdOM:&imgrefurl= VOM&imgurl= q4JqTb4QTzpbjAAg&zoom=1&iact=hc&vpx=345&vpy=8&dur=155&hovh=184&hovw=274&tx=187&ty=104&sig= &page=14&tbnh=132&tbnw=176&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:313 M:&imgrefurl= rodice/&docid=iFY4gwwjTpbzYM&imgurl= 6TNvLP4QTTjKXAAg&zoom=1&iact=hc&vpx=266&vpy=145&dur=90&hovh=183&hovw=275&tx=145&ty=60&sig= &page=13&tbnh=129&tbnw=187&ndsp=26&ved=1t:429,r:13,s:319
aspx&docid=QHDVZZawscOzZM&imgurl= muchomurky_ _clanek.jpg&w=500&h=331&ei=ciFvT6PrAeb_4QSW6KW_Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=836&vpy=151&dur=191&h ovh=183&hovw=276&tx=127&ty=132&sig= &page=2&tbnh=129&tbnw=192&start=25&ndsp=27&ved=1t:429,r:11,s: 25 mgrefurl= qicYqAah_9ALM&imgurl= NC_Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=383&vpy=230&dur=93&hovh=263&hovw=99&tx=92&ty=164&sig= &page=4&tbnh=1 39&tbnw=52&ndsp=29&ved=1t:429,r:9,s:84 VmcM:&imgrefurl= VLM&imgurl= kytka.jpg&w=226&h=230&ei=JDh3T9q5BK2Q4gTLvJChDw&zoom=1&iact=hc&vpx=352&vpy=151&dur=179&hovh=184&hovw=180&tx=97&ty= 58&sig= &page=4&tbnh=138&tbnw=136&start=72&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:72