SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová. OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kultura Zabývající vědy jsou etnografie, antropologie, kulturologie.
Advertisements

Společenské úlohy oděvů aneb
Genetická determinace zbarvení vlasů a očí u člověka
Metodologie historického výzkumu volného času
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Vnímání a mínění Eliška Jungová, IKŽ, FSV UK LS 2007/8.
Abraham Maslow (1908 – 1970). Abraham Maslow Americký psycholog, psychiatr a filozof Zakladatel humanistické psychologie.
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
POPIS OSOBY.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Spotřebitelský výzkum
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Hudba jako prostředek vyladění a kontroly emocí v období adolescence
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Přisvojit si hodnoty zákazníka a přizpůsobit své jednání (výzkum trhu -> vyhodnotit, o co je zájem) => potencionální zákazníci si určí hodnoty, které.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Tělesné sebepojetí.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
54.1 Genetika - člověk Jak je tomu s dědičností krevních skupin?
Modely uživatelských preferencí
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Co máme společného Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Chování spotřebitele Druhý seminář.
Teorie vzdělávání dospělých
Nákupní rozhodování.
ASOCIACE MEZI VOLNĚ ŽÍJÍCÍMI ŠIMPANZI (Pan troglodytes schweinfurthii) rozdíly ve spolupráci mezi samci a samicemi Petra Kotlárová 2008.
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
Didaktická část diplomové práce
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
10 Důvodů pro zakázání reklamy
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Kupní chování a EU.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
České Budějovice, červen 2016
Sexualita, sociologie těla
Společenská odpovědnost firem
NAJDI SPRÁVNÝ OBRÁZEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Gřundělová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Teorie vzdělávání dospělých
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VÝŽIVA A ZDRAVÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Piktogram reklama logo
Barvy v počítačové grafice
Témata kognitivní psychologie
Podnikatelské koncepce
Eye-Trackingový výzkum mezikulturních odlišností ve zrakovém vnímání
Transkript prezentace:

SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová

OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly v jiných kulturách Brainstorming – a co obraz ideální ženy v ČR?

SELF-CONCEPT

CO TO VLASTNĚ JE? Systém myšlenek a pocitů o sobě, který je hnací silou pro velkou část lidského chování Zahrnuje fyzické a fyzikální atributy 4 různé dimenze self-conceptu

ACTUAL SELF Opravdový obraz sama sebe Sociální status, věk, pohlaví Používáno při propagaci produktů, které odpovídají actual self cílové skupiny Např. Toyota minivan „It´s all about your family“

SELF-IMAGE Způsob, jakým jedinec vidí sám sebe Avšak realita může být odlišná Např. vztah mezi typem automobilu a self- image jejich majitelů (především u luxusních automobilů )

IDEAL SELF Jací bychom chtěli doopravdy být Může být ovlivněno kulturou, různými hrdiny, celebritami… Lidé jej potřebují ke srovnávání se svým actual self Např. žena chce být zdravá, ale nemá čas sportovat – nakupuje tedy alespoň zdravé jídlo

SOCIAL SELF Jak chce být jedinec vnímán ostatními Záleží na okolí a na tom, čí názor je pro jedince důležitý Často užíváno pro trh mladých lidí, jimž může např. značkové oblečení přinést respekt ve skupině

UŽITÍ SELF-CONCEPTU Propagace, jež odpovídá self-conceptu, může být pro výrobce efektivnější Je důležité vybrat si tu správnou dimenzi a zvážit vztah mezi ženským ideal self a ženami v reklamách i v kulturním kontextu Self-image pro produkty každodenní potřeby Ideal self pro produkty „reprezentativní“

HLEDÁNÍ IDEÁLNÍ ŽENY

IDEAL SELF-IMAGE OF WOMAN Porovnání dvou zemí RUSKO x ŠVÉDSKO Výzkum v rámci bakalářské práce Data sbírána elektronicky Obraz ideální ženy, jak ji vnímají samotné ženy Porovnání ideálu se ženami objevujícími se v reklamách

NALEZENÍ IDEÁLNÍ ŽENY?

MAKE-UP

VLASY A OČI

ŽENY Z OBRÁZKŮ Woman A – Americká modelka, dlouhé hnědé vlasy s lehkým nádechem do červena a zelené oči Woman B – Britská modelka, krátké blond vlasy a modré oči Woman C – Perská modelka, dlouhé tmavě hnědé vlasy a hnědé oči Woman D – Ruská modelka, dlouhé světle hnědé vlasy a zelené oči

ŠVÉDSKO Woman A – 45% červené vlasy, 29% hnědé – 50% zelené oči Woman B – 53% blond vlasy 81% respondentů preferujících hnědé vlasy vybralo A či C Ve Švédsku tedy nejspíš existuje soulad mezi ideal self-image ženy a ženami v reklamách

RUSKO Komplikované posouzení, ruské ženy většinou nepreferovaly žádnou barvu očí ani vlasů Woman C – Ani jeden z respondentů nepreferuje hnědé oči Woman A – Pouze 11% preferuje zelené oči a 18% hnědé či červené vlasy Co se týče barvy vlasů a očí, neexistuje v Rusku shoda mezi ideal self-image a ženami z reklam

ZÁVĚR Woman A je celkovým mezikulturním vítězem Ukázka „homogenizace“ místních kultur a posilování globální spotřebitelské kultury Anebo spíše ukázka vlivu americké kultury na vnímání krásy? I přes rozdíly obou kultur byla nalezena ideální žena do reklamy preferovaná většinou U více než 50% respondentů preferujících B,C a D nebyla nalezena shoda mezi ideálním obrazem ženy a o obrazem žen z reklam → potenciální ztráty pro firmu při nevhodném výběru