Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Trh a jeho zákonitosti.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Cena v pojetí marketingu
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomická gramotnost
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_12.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
MARKETINGOVÝ MIX.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
6.Tvorba produktů.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Dokonalá konkurence (DK)
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
8. Marketing.
Vítejte na hodině Marketingu
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Analýza hodnot zákazníka
Marketingový systém řízení
Tvorba značky.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Piktogram reklama logo
Podnikatelské koncepce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Značka výrobku

Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je označením, pod kterým se výrobek prodává je označením, pod kterým se výrobek prodává odlišuje výrobek od podobných výrobků na trhu odlišuje výrobek od podobných výrobků na trhu

Hodnota značky je tím vyšší, čím větší je povědomí zákazníka o výrobku Hodnota značky je tím vyšší, čím větší je povědomí zákazníka o výrobku

Značka by měla být: snadno zapamatovatelná, vyslovitelná, krátká snadno zapamatovatelná, vyslovitelná, krátká měla by mít odlišovací schopnost tvarem, barvou, originalitou měla by mít odlišovací schopnost tvarem, barvou, originalitou může být graficky vyjádřena logem (grafické zpracování značky) může být graficky vyjádřena logem (grafické zpracování značky)

Neznačkový výrobek: jedná se o výrobek, který se neprodává pod známou značkou, je nenápadně balen a někdy je bez možnosti identifikovat výrobce jedná se o výrobek, který se neprodává pod známou značkou, je nenápadně balen a někdy je bez možnosti identifikovat výrobce jeho nízká cena je umožněna vyšším objemem výroby, nízkými náklady na balení, propagaci, ale také na jakosti jeho nízká cena je umožněna vyšším objemem výroby, nízkými náklady na balení, propagaci, ale také na jakosti často se prodává na tržnicích často se prodává na tržnicích

Vlastnosti značky: diferenciace - musí být jedinečná, odlišovat se od konkurence diferenciace - musí být jedinečná, odlišovat se od konkurence relevantnost - musí mít pro kupujícího význam, odpovídat výtnamu výrobku relevantnost - musí mít pro kupujícího význam, odpovídat výtnamu výrobku prestiž - je závislá na kvalitě nebo oblibě prestiž - je závislá na kvalitě nebo oblibě znalost - zavedená, neměnící se značka vyjadřuje stálost podniku znalost - zavedená, neměnící se značka vyjadřuje stálost podniku

Druhy značek: Kmenová značka - firma jedinou značkou pokrývá mnoho výrobků a reklama se zaměřuje na všechny výrobky pod jednou značkou Kmenová značka - firma jedinou značkou pokrývá mnoho výrobků a reklama se zaměřuje na všechny výrobky pod jednou značkou

Individuální značka - každý výrobek má svou individuální značku, firma nespojuje svoji pověst s případným neúspěchem či úspěchem některého výrobku na trhu Individuální značka - každý výrobek má svou individuální značku, firma nespojuje svoji pověst s případným neúspěchem či úspěchem některého výrobku na trhu

Značka výrobce - výrobek se na trhu prodává pod označením výrobce Značka výrobce - výrobek se na trhu prodává pod označením výrobce

Značka obchodu - privátní - výrobek se v obchodě prodává pod názvem, který určuje maloobchod Značka obchodu - privátní - výrobek se v obchodě prodává pod názvem, který určuje maloobchod

věrnost značce - tendence zákazníka záměrně a věrnost značce - tendence zákazníka záměrně a opakovaně kupovat výrobek určité značky - snižuje rizika spojená s nebezpečím opakovaně kupovat výrobek určité značky - snižuje rizika spojená s nebezpečím konkurence - zákazník je ochoten zaplatit za výrobek i vyšší konkurence - zákazník je ochoten zaplatit za výrobek i vyšší cenu cenu střídání značek - zákazník s oblibou střídá značka, protože má střídání značek - zákazník s oblibou střídá značka, protože má rád změnu a v nové značce hledá něco jiného rád změnu a v nové značce hledá něco jiného

Deset nejhodnotnějších značek v roce 2009:

Zdroje: go.jpg go.jpg es/PhilipsLogo jpg es/PhilipsLogo jpg Tesco-Value-Motivational-Poster.png Tesco-Value-Motivational-Poster.png content/images/200612/ mcdonalds.gif content/images/200612/ mcdonalds.gif ple2fpga/apple_logo_rainbow_6_color.jpg ple2fpga/apple_logo_rainbow_6_color.jpg 01.jpg 01.jpg Ing. M. Moudrý, Základy marketingu, ComputerMedia, 2008 Ing. M. Moudrý, Základy marketingu, ComputerMedia, 2008