Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Advertisements

Michal Krňák, Oktáva A Železnice.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Železniční doprava Základní pojmy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
PRACOVNÍ LISTY DOPRAVNÍ ZNAČKY
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Třeťáci a matematika XI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
KRAJINA KOLEM NÁS A JEJÍ VYUŽITÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Dopravní zeměpis Jordánska a Sýrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petr Hospodarz. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Řazení rezistorů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Kříž. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Tabulky traťových poměrů
INTERAKTIVNÍ POZNÁVAČKA
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Právní úprava cestovního ruchu v ČR: živnostenský zákon
Historie železniční dopravy
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Formy lázeňských pobytů a lázeňské péče
Kalkulace ceny zájezdu
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Doprava a dopravní služby
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Historie lázeňství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Trasování a sestavení programu zájezdu
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
PRACOVNÍ LISTY DOPRAVNÍ ZNAČKY
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Povinnosti průvodce CR při vzniku mimořádných situací
KRAJINA KOLEM NÁS A JEJÍ VYUŽITÍ
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Materiálně-technické podmínky železniční dopravy

Materiálně-technické podmínky železniční tratě dynamické závěsné prostředky trakční dopravní prostředky prostředky oznamovací a zabezpečovací techniky

Železniční tratě síť dopravních cest větší část železničních tratí u nás: ve vlastnictví státu část regionálních drah: ve vlastnictví jiných vlastníků „Správa železniční dopravní cesty“ (SŽDC ) vykonává funkci vlastníka dráhy pro stát a zároveň funkci provozovatele dráhy metro Praha: status speciální železniční dráhy tramvajové, lanové, důlní a průmyslové dráhy se za železniční dráhy nepovažují

struktura tratí podle počtu kolejí: – jednokolejná – dvoukolejná – vícekolejná

Dnešní síť veřejných železnic v ČR

Železniční koridor označení pro hlavní, moderní železniční trať určen pro dálkovou a tranzitní osobní i nákladní dopravu parametry v ČR: – elektrifikovaná dvoukolejná trať – možnost použití dálkového řízení dopravy díky modernímu elektronickému traťovému zabezpečovacímu zařízení s automatickým blokem – traťová rychlost 160 km/h – stanice s mimoúrovňovými přechody – minimální počet úrovňových křížení se silnicemi (přejezdů) – dosažení těchto parametrů vyžaduje mnoho úprav: pozvolnější oblouky, nové tunely apod.

První železniční koridor: Děčín st. hr. – Praha-Holešovice – Pardubice – Brno – Břeclav st. hr.

Druhý železniční koridor: Petrovice u Karviné st. hr. – Ostrava – Přerov – Břeclav st. hr.

Třetí železniční koridor: Mosty u Jablunkova st. hr. – Ostrava – Přerov – Praha – Plzeň – Cheb st. hr.

Čtvrtý železniční koridor: Děčín st. hr. – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště

Dynamické závěsné prostředky železniční osobní vozy probíhá modernizace většího počtu rychlíkových a nákupy starších zahraničních rychlíkových vozů typy osobních železničních vozů: a)vozy z vagónky v Bautzenu: zastaralá konstrukce, není možné je efektivně modernizovat b)vozy pro osobní vlaky a rychlíky z Vagónky Studénka z přelomu 80. a 90. let: modernější, mohou dosahovat rychlosti 160 km/h, interiér je třeba obnovit

c)konec 90. let a začátek 21. století: firma Siemens: několik desítek nových vozů pro vlaky vyšší kvality s podvozky pro 200 km/h včetně ubytovacích a jídelních vozů

Vozový park vozy 1. třídy „A“ vozy 2. třídy „B“ kombinované vozy 1. a 2. třídy „AB“ lůžkové vozy „WL“ lehátkové vozy „BC“, „BCM“ rozdíl mezi lehátkovým a lůžkovým vozem: lehátkový vůz: lehátko + přikrývka, v lehátkovém oddíle se nerozlišuje oddíl pro muže a pro ženy, není určen pro 1. třídu

lůžkový vůz: větší komfort, lůžko s přikrývkou a polštářem, v první třídě i malá koupelnička, lůžkové oddíly jsou rozděleny zvlášť pro muže a ženy, muži a ženy mohou cestovat společně pouze v případě, že je zakoupen celý oddíl, žádný lůžkový vůz není pouze pro 1. nebo 2. třídu, ale vozy jsou půlené, tzn. že normální lůžkový vůz má označení WLAB, existují ještě vozy nadstandardní a od i luxusní jídelní vozy „WR“, „WRM“, „SR“ bufetové vozy „BRMC“

Trakční dopravní prostředky lokomotivy v průměru vysoké stáří mezi 25 a 30 lety způsobené minimálními nákupy nových vozidel od 90. let nejrozšířenější: dieselelektrické lokomotivy, elektrické lokomotivy a motorové vozy obnova parku hnacích vozidel: spočívá v modernizaci, přestavbě i nových nákupech zakoupeny sedmivozové expresní elektrické jednotky s naklápěcí technikou – Pendolino

v současnosti: – dodávky 83 nových patrových elektrických jednotek pro osobní vlaky v okolí Prahy a Ostravy – ve zkušebním provozu s cestujícími nové rychlíkové lokomotivy – nákup nízkopodlažních elektrických i motorových jednotek a motorových vozů

Prostředky oznamovací a zabezpečovací techniky technické prostředky a vazby mezi nimi přispívají k bezpečnosti železničního provozu kontrolují, případně nahrazují činnost dopravních zaměstnanců při řízení železniční dopravy

Kontrolní otázky: Vyjmenujte materiálně-technické podmínky železniční dopravy. železniční tratě, dynamické závěsné prostředky, trakční dopravní prostředky, prostředky oznamovací a zabezpečovací techniky Charakterizujte železniční koridor. označení pro hlavní, moderní železniční trať, určen pro dálkovou a tranzitní osobní i nákladní dopravu

Co tvoří vozový park železniční dopravy? vozy 1. třídy, vozy 2. třídy, kombinované vozy 1. a 2. třídy, lůžkové vozy, lehátkové vozy, jídelní vozy, bufetové vozy Co jsou prostředky oznamovací a zabezpečovací techniky? technické prostředky a vazby mezi nimi, přispívají k bezpečnosti železničního provozu, kontrolují nebo nahrazují činnost dopravních zaměstnanců při řízení železniční dopravy

ORIEŠKA, J. Technika služeb cestovního ruchu. 1. vyd. Praha : Idea servis, IBSN ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha : Idea servis, Map of Czech raiways.gif: Czech railway company: České dráhy, a. s., Ing. Pavel Krýže, Ph. D., Ing. Tomáš Pošta. derivative work: Kubiik (talk). [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Honza Groh. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Honza Groh. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: page=1 Honza Groh. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Honza Groh. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Zdroje: