Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 4.1.2012 Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
PŘI PŘEMÍSŤOVÁNÍ TĚLESA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výkon ZŠ Velké Březno.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_MECHANICKA.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
17 POLOHOVÁ ENERGIE - opakování VY_32_INOVACE_17 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace:Opakování a procvičování.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Gravitace Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Polohová energie NÁZEV ŠKOLY
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
Třída 3.B 5. hodina.
Energie ZŠ Velké Březno.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
3. ročník Písemná práce 2.
Třída 3.A 5. hodina.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_31_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky - Práce Ročník: 8. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

PRÁCE VE FYZICE, VÝPOČET PRÁCE, JEDNOTKY Práce

Označ děje, které z hlediska fyziky lze označit jako práci. Jízda na koloběžce z kopce. Mytí oken. Utahování šroubku u stolku. Chůze do školy s plnou taškou. Stát frontu a držet velký batoh na zádech. Neúspěšně tlačit auto. O práci mluvíme, pokud působením síly posuneme těleso ve směru působení síly.

Doplňte : Jak se značí práce: W Jaká je základní jednotka práce: J (Joule) Jaký je vztah pro výpočet práce? W = F. s

Adélka s Aničkou nosila koním seno.Andulka je starší, při každé cestě nabrala 5kg sena, Adélka 2,5 kg sena. Označ pravdivé odpovědi, jestliže víš, že obě nakrmily šest koní, každý měl 7,5 kg sena. Adélka vykonala větší práci, protože šla vícekrát. Anička vykonala větší práci, protože měla hotovo dříve. Adélka odnosila víc sena. Anička vykonala menší práci, protože nachodila méně metrů. Obě vykonaly stejnou práci, nakrmili stejný počet koním stejným množstvím sena.

Vypočti jakou práci vykoná pes o hmotnosti 12 kg, vyjde-li do třetího patra, to znamená do výšky 9 m. Zápis: m = 12kg s = 9 m W = ? J F g = m. g F g = Fg = 120 N W = F. S W = W = 1 080J Pes vykoná práci J.

Při zabíjačce zvedl řezník prase o hmotnosti 157 kg do výšky 2,5 m. Jakou práci vykonal? zápis: m = 157kg s = 2,5 m W = ? J F g = m. g F g = Fg = N W = F. S W = ,5 W = J Řezník vykonal práci J.

Petr vykonal práci 10 kJ, když odvážel cihly na stavbu po dráze 50 m. Jaká byla hmotnost jedné cihly, jestliže víme, že cestu vykonal 10 krát, vždy si naložil 10 cihel. Zápis: m = ? kg s 1 = 50 m-jedna cesta, šel 10 krát →s = 500m W = 10 kJ = J W = F. S = F. 500 F = : 500 = 200 N F g = m. g 200 = m. 10 m = 200 : 10 = 20 kg 20 : 10 = 2 kg Hmotnost jedné cihly je 2 kg.

Jakou práci vykoná automobil o hmotnosti kg, jestliže ujede vzdálenost 25 km? Zápis: m = 1 100kg s = 25 km = m W = ? J F g = m. g F g = Fg = N W = F. S W = W = J = kJ = 275 MJ Bude vykonána práce 275 MJ.

Prodavač zvedl 10 kartonů s mlékem, každý o hmotnosti 12 kg. Vykonal práci 960 J. Do jaké výšky je zvedal? Zápis:m 1 = 12 kg – kartonů bylo 10 → m = 120 kg s = ? m W = 960 J F g = m. g F g = Fg = N W = F. S 960 = s s = 960 : 1200 = 0,8 m Prodavač dával mléko do výšky 0,8 m.

Domácí úkol: Zjisti, po kom byly pojmenovány jednotky práce, čím se tento fyzik zabýval? Porovnej přibližování dřeva koněm a traktorem. Kdo vykoná větší práci, jaké výhody mají jednotlivé způsoby práce, jaký je dopad na přírodu? Jak chápeme práci a ve fyzice a v „životě“? Při jakých sportech vykonáme malou a při jakých velkou práci? Najdi příklady vykonané práce v bájích a v pohádkách.

A NOTACE Opakování pojmu práce, výpočet práce, užití v běžném životě, převody jednotek, porovnání vykonané práce. Cíl hodiny: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro ročník při fyzice. Práce s prezentací: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině, souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D Průřezová témata:

 Vlastní tvorba   Fyzika 5. Praha: SPN a.s., ISBN  JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, ISBN  JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, ISBN  JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN, 1992.