HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Úvod do předmětu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční trhy Finanční trh – specifický trh se specifickým zbožím = penězi Struktura Peněžní trh – především krátkodobé vklady a úvěry (do 1 roku) Kapitálový.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
PLATEBNÍ STYK - příkaz k úhradě, složenka, platební karta
Bankovnictví Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Způsoby placení a hospodaření domácnosti
Bankovní operace.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C3 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníZáří 2012.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Poštovní poukázky.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Peněžní prostředky.  při hotovostním platebním styku se používají hotové peníze = peněžní prostředky, které jsou:  v podobě papírové  v podobě v mincí.
Jana Urbanová Lucie Chvojková Martina Kakáčková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST BANKOVNÍ SOUSTAVA, FUNKCE CENTRÁLNÍ BANKY.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PLATEBNÍ KARTY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKLÁDÁNÍ S PROSTŘEDKY NA BĚŽNÉM ÚČTĚ 2 VÝBĚRY HOTOVOSTI A BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
EKONOMIKA MAJETKOVÉ DANĚ DAŇ Z PŘEVODU NEMOVITOSTÍ.
MINCE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Stupňová a oblouková míra (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
E K O N O M I K A Nepřímé daně - úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
EURO. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POŠTOVNÍ POUKÁZKY A JEJICH VYUŽITÍ.
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKLÁDÁNÍ S PROSTŘEDKY NA BĚŽNÉM ÚČTĚ HOTOVOSTNÍ VKLADY.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE Bezhotovostní peníze.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE
MĚNA A BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_729_Platební styk I. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět práce Informační.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE OCHRANNÉ PRVKY BANKOVEK.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z tabákových výrobků.
PRAKTICKÉ CVIČENÍ U pokladny. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Majetek domácnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Datové typy MS Access (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ZPŮSOBY PLACENÍ – platební styk
Inverzní funkce k funkcím goniometrickým (2)
Grafická úprava formuláře
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
HTML (II) (3).
Graf a vlastnosti funkce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
Vztahy mezi goniometrickými funkcemi
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Úvod do předmětu

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor: Mgr.Marie Kubátová Předmět: Hospodaření domácnosti

Obsah Co se v předmětu dozvíme 1 Co jsou to peníze 2 Formy a funkce peněz 3 Hotovostní platby 4 Bezhotovostní platby 5 Co jsme si zapamatovali?Opakování. 6 Jako první se budeme učit? 7 Za druhé se dozvíme? 8 Třetí téma bude? 9 A končit budeme…? 10

O čem se v předmětu dozvíme? 1

- bankovky a mince ČR - ochranné prvky na bankovkách - měna státu - poškozené bankovky 1. Co jsou vlastně peníze 2

- historie platidel a peněz - hotovostní peníze - bezhotovostní peníze - hlavní funkce peněz 2. Formy a funkce peněz 3

- kupování (nákup a prodej) - význam dokladů o zaplacení - vklad a výběr hotovosti v bance - poštovní poukázky 3. Hotovostní platby 4

- běžný účet - kritéria pro výběr banky - založení běžného účtu - pojištění v kladů 4. Bezhotovostní transakce 5

Opakování. Co si pamatujeme? 6

Jako první se budeme učit? co jsou to peníze co je to měna jaké ochranné prvky mají bankovky co dělat, když máme poškozenou bankovku 7

Za druhé se dozvíme 8 - historii platidel a peněz - co jsou hotovostní peníze - co jsou bezhotovostní peníze - hlavní funkci peněz

Třetí téma bude 9 - kupování (nákup a prodej) - význam dokladů o zaplacení - vklad a výběr hotovosti v bance - poštovní poukázky

A končit budeme 10 - běžným účtem - kritéria pro výběr banky - založením běžného účtu - pojištěním v kladů

kascena.cz/cl-serial-produkcni-minimum &docid=4rYYb6S78byu3M&imgurl= 941.jpg&w=618&h=600&ei=yRyvUfH3E8nlPOrrgNgN&zoom=1&iact=rc&dur=219&page=1&tbnh=159&tbnw=164&start=0&ndsp=17&ved= 1t:429,r:1,s:0,i:98&tx=99&ty=81 4vM:&imgrefurl= penize&docid=W7Sql8HZYo9TdM&imgurl= 8q9gFA&zoom=1&iact=rc&dur=203&page=1&tbnh=156&tbnw=230&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:11,s:0,i:193&tx=113&ty=108 velkeopatovice.cz/data/Image/pen%2525C3%2525ADze.jpg&w=720&h=540&ei=aByvUZ23FYarO8q9gFA&zoom=1&iact=rc&page=1&tbn h=134&tbnw=158&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:6,s:0,i:178&tx=104&ty=20 ronnie.cz/trenerska-skola/dokumenty-ke- stazeni&docid=Vl3XR8uR6D2jtM&imgurl= slozenky.jpg&w=800&h=387&ei=xhuvUdOuBsjXsgaawoCYBg&zoom=1&iact=rc&dur=94&page=2&tbnh=132&tbnw=274&start=11&ndsp= 16&ved=1t:429,r:21,s:0,i:193&tx=239&ty=52http:// ronnie.cz/trenerska-skola/dokumenty-ke- stazeni&docid=Vl3XR8uR6D2jtM&imgurl= slozenky.jpg&w=800&h=387&ei=xhuvUdOuBsjXsgaawoCYBg&zoom=1&iact=rc&dur=94&page=2&tbnh=132&tbnw=274&start=11&ndsp= 16&ved=1t:429,r:21,s:0,i:193&tx=239&ty=52 Použité zdroje

com/banka-kredisi-ipuclari&docid=HK5a-BtcYXo9cM&imgurl= kredisi.gif&w=325&h=269&ei=zR6vUeC7DYbOsgaq_IHgBA&zoom=1&iact=rc&dur=359&page=3&tbnh=135&tbnw=163&start=34&ndsp= 20&ved=1t:429,r:36,s:0,i:272&tx=99&ty=64http:// com/banka-kredisi-ipuclari&docid=HK5a-BtcYXo9cM&imgurl= kredisi.gif&w=325&h=269&ei=zR6vUeC7DYbOsgaq_IHgBA&zoom=1&iact=rc&dur=359&page=3&tbnh=135&tbnw=163&start=34&ndsp= 20&ved=1t:429,r:36,s:0,i:272&tx=99&ty= t.blog.cz/en/1101&docid=hvMI_XlhbxKZfM&imgurl= DYBMLgOr6vgdAJ&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=282&dur=2906&hovh=112&hovw=149&tx=79&ty=63&page=7&tbnh=112&tbnw=149& ndsp=25&ved=1t:429,r:40,s:100,i:124http:// t.blog.cz/en/1101&docid=hvMI_XlhbxKZfM&imgurl= DYBMLgOr6vgdAJ&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=282&dur=2906&hovh=112&hovw=149&tx=79&ty=63&page=7&tbnh=112&tbnw=149& ndsp=25&ved=1t:429,r:40,s:100,i:124 Použité zdroje