Ing. Andrea Daňková Ministerstvo pro místní rozvoj WS SCLLD, Černá v Pošumaví Výsledky hodnocení strategií („nanečisto“) Systém hodnocení strategií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Advertisements

SEMINÁŘ PRO EXTERNÍ HODNOTITELE - HODNOCENÍ, PPH, NÁLEŽITOSTI POSUDKŮ.
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Integrovaný plán rozvoje města (IPRM) Integrovaný plán rozvoje města („IPRM“) Sekce regionální politiky a cestovního ruchu Integrovaný plán rozvoje města.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
NOVINKY V DOKUMENTACI – NOVÝ SYSTÉM HODNOCENÍ 24.ZÁŘÍ 2013.
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Administrace v novém programovém období 2014 – 2020
Podpořeno dotací poskytnutou Ministerstvem pro místní rozvoj na realizaci projektu Udržitelný rozvoj venkova prostřednictvím místních akčních skupin. Strategie.
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Integrované nástroje v IROP Seminář k realizaci IPRM v IOP Praha.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
JUDr. Olga Letáčková Aktuální stav a strategie pro období Roztoky u Prahy ROP Střední Čechy.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Seminář k výzvě IOP č. 9 Seminář k výzvě IOP č. 9 ZAJIŠTĚNÍ PŘENOSU DAT A INFORMACÍ V ÚZEMNÍ SAMOSPRÁVĚ Představení.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
12. listopadu 2008Ing. Petra Zlámalová I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji Výzva.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Praha, duben 2016.
Integrovaný plán rozvoje města Hodonín Seminář pro žadatele
FN JESSICA v IOP Nástroj finančního inženýrství JESSICA Zvolená implementační struktura Řídící orgán IOP Holdingový fond – SFRB - instituce.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR PLÁNOVANÉ POUŽITÍ FINANČNÍHO NÁSTROJE.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzev
Schvalovací proces Praha, 26. července 2017.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Strategie regionu, obce
Interní postupy MAS Brdy
Databáze projektů MAS. Výzvy MAS. Úkoly pro partnery
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Představení SCLLD MAS Sokolovsko o.p.s.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Schvalovací proces a nejčastější chyby v žádostech o podporu
Seminář k výzvě č. 1 MAS Lanškrounsko z PRV 17. 7
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Ing. Andrea Daňková Ministerstvo pro místní rozvoj WS SCLLD, Černá v Pošumaví Výsledky hodnocení strategií („nanečisto“) Systém hodnocení strategií

Vymezení rozlohy a počtu obyvatel, na něž se strategie vztahuje Počet obyvatel nesmí být nižší než 10 tis. a vyšší než 150 tis. V podmínkách ČR by počet obyvatel neměl být vyšší než cca 100 tis. osob, aby byl zajištěn smysl pro identitu Stejné znaky v území (fyzická nebo geografická podobnost, kulturní identita oblasti a společné sociální problémy, koncentrace hospodářských činností) Historické informace jsou nadbytečné Popis území a zdůvodnění jeho výběru

Vymezení území, včetně rozlohy a počtu obyvatel, na něž se strategie vztahuje (mapa součástí) Analýza problémů a potřeb včetně SWOT analýzy (přílišná obecnost, předkládání seznamu potřeb bez stanoveného pořadí a bez zdůvodnění, jak toto souvisí s analýzou SWOT) Analytická část

Podchycení vývojových trendů (ideálně: zahrnují nové produkty, služby a způsoby jednání v místním kontextu, mají multiplikační nebo lavinový efekt na změny, hledají nové způsoby mobilizace a využití stávajících zdrojů, navazují spolupráci mezi různými aktéry a odvětvími, zapojení univerzit, být platformou pro sociální inovace, které lze rozšiřovat a uplatňovat obecněji prostřednictvím výměn, spolupráce a vytváření sítí) Analytická část

Ne vždy je strategická část vhodně provázána s analytickou (strategie má vycházet ze silných stránek komunity místo pouhé nápravy problémů, nutné vybrat a zaměřit se na cíle a opatření, která mají největší šanci přinést změny) Častý nesoulad se způsobilými aktivitami z ESI fondů (to platí zejména pro projekty cestovního ruchu, dále místní infrastruktury, ČOV, služby, veřejná správa) Strategická část

Většinou neracionálně vysoké rozpočty Málokdy identifikovány alternativní, racionální zdroje financování (využití nových fin. nástrojů – systém záruk a mikroúvěrů, přezkoumání možnosti skupinového financování, uznání plateb ve formě věcného plnění, dobrovolné práce, snížení byrokracie spojené s projekty např. používání jednorázových částek, zjednodušené vykazování nákladů) Téměř nejsou identifikovány na sebe navazující aktivity (projekty) – např. ERDF x ESF x EAFRD Strategická část

C hybí prioritizace opatření / projektů (nelze dosáhnout všeho najednou, komunita se musí společně dohodnout na nejdůležitějších cílech a vybrat opatření, která nejlépe přispějí k jejich dosažení) Neexistence harmonogramu (úzce souvisí s prioritizací aktivit) Oddělování obecné podpory podnikání a podpory zemědělského podnikání (patrně relikt přístupu 2007 – 2013) Strategická část

Popis implementačního procesu na úrovni MAS a typy projektů (transparentní a závazné postupy rozhodování a výběru projektů) Popis spolupráce mezi MAS na národní a mezinárodní úrovni a přeshraniční spolupráce Popis integrovaného přístupu napříč programovými rámci Popis opatření pro řízení a sledování strategie prokazující schopnost MAS realizovat strategii a popis zvláštních opatření pro hodnocení Implementační část

Časový harmonogram Finanční plán – obsahuje orientační odhady objemu finančních prostředků vyčleněných na jednotlivé druhy opatření, min. výše rozpočtu na strategii místního rozvoje na celé období činí 3 mil. EUR Mapa území Popis postupu zapojení komunity do vypracování strategie (komunitně vedený místní rozvoj – vyšší úrovně zapojení komunity, nikoliv jednostranné informování či konzultace; účast komunity by neměla být pouze doplňkem použitým na začátku strategie k odůvodnění financování) Přílohy

Prostřednictvím portálu ISKP14+ monitorovacího systému MS2014+ na základě výzvy vyhlášené MMR 2 kola hodnocení: kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti (MMR), věcné hodnocení (jednotlivé ŘO) Předkládání SCLLD

Provádí externí hodnotitelé Paralelně vždy 2 řádní hodnotitelé (pravidlo 4 očí) Oba posudky schvaluje schvalovatel hodnocení Výsledky hodnocení se liší: rozhoduje arbitr Posudek arbitra taktéž schvaluje schvalovatel Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti

Vylučovací kritéria ANO/NE Zahájení kontroly nejpozději do 10 prac. dní od podání žádosti (stav žádosti „zaregistrovaná“) Kontrola provedena ve lhůtě 30 prac. dní od zahájení kontroly

SCLLD postupuje automaticky do fáze věcného hodnocení, lhůta pro věcné hodnocení ŘO začíná běžet následující prac. den po ukončení I. fáze kontroly Výsledky hodnocení - ANO

MAS bude administrátorem strategie vyzvána k doplnění nebo nápravě nedostatků (pouze jednou) Náprava musí být MAS provedena max. do 10 prac. dnů od následujícího prac. dne po odeslání interní depeše zaslané na účet uživatele v ISKP14+ Výsledky hodnocení: nejsou-li všechna kritéria „ANO“

Nesplnila SCLLD podmínky kontroly formálních náležitostí a přijatelnosti a proces hodnocení je následně ukončen MAS může předložit po přepracování SCLLD novou žádost o podporu strategie (v rámci stejné – průběžné - výzvy) Výsledky hodnocení: „NE“

SCLLD (resp. její programové rámce) musí být v souladu s cíli, zaměřením a podmínkami programů, v jejichž rámci budou realizovány Probíhá paralelně prostřednictvím hodnoticích komisí jednotlivých ŘO Členové komisí jsou evidováni v Databázi hodnotitelů a dalších osob podílejících se na hodnocení a výběru projektů Věcné hodnocení

1. kritéria formálních náležitostí (3) 2. kritéria přijatelnosti (16) MPIN příloha č. 2 Protokol o kontrole formálních náležitostí a přijatelnosti SCLLD