Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
X EXEL.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vložení objektů,
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Excel – editace ( formát ) buněk
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – výběr více objektů, seskupení.
INKSCAPE Vektorová grafika.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – Logické operace – křivky.
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
Malování.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – maska, oříznutí Autor:
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA ÚPRAVA FOTOGRAFIÍ - RETUŠE ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Tipy a triky (Corel Draw) Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Hromadné úpravy fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Tilt-shift efekt Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Tvorba HDR fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD 2010 – Vizitky Co se všechno naučíme??? Tvorba vizitky pomocí.
P(r)opletené kruhy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
CorelDRAW – vlastnosti objektů
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Zoner Callisto – křivky
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
CorelDRAW – tvarování křivek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Malování - nástroje grafického editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Transkript prezentace:

Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová

Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.1.28/ Označení vzdělávacího materiálu 1.IT - K_INOVACE_1.IT.38 Tematická oblast Název vzdělávacího materiálu Vektorové tutoriály Druh učebního materiálu interaktivní prezentace Anotace Prezentace pro workshop na téma vektorová grafika, Corel Draw. Student si samostatně krok po kroku může projít třemi tutoriály a naučit se tak některé základní dovednosti při práci s vektorovou grafikou Klíčová slova Grafika, vektory, křivky, Corel Draw, text na osnově, 3D objekty Ročník 2. Typická věková skupina 15–16 let Speciální vzdělávací potřebyžádné Autor Ditta Kukaňová ZhotovenoListopad 2014 Celková velikost1,62 MB

VEKTOROVÉ TUTORIÁLY COREL DRAW TEXT NA OSNOVĚ PAVUČINA 3D OZUBENÉ KOLO

TEXT NA OSNOVĚ Otevřete novou grafiku Nástroj Elipsa, přidržte CTRL, vytvořte kruh Nástrojem Text, napište libovolný text

TEXT NA OSNOVĚ Nástrojem Výběr označte text Menu Text – Text přizpůsobit osnově Klikněte kurzorem na kružnici Na panelu vlastností si nastavíme požadovanou polohu textu

text na osnově

TEXT NA OSNOVĚ Vytvoříme další text a postup opakujeme, pouze text umístíme do jiného místa kružnice Nakonec celému objektu můžeme nastavit vhodnou přechodovou výplň

TIPY A TRIKY Text můžeme umístit na jakoukoli křivku Křivku lze po zakřivení textu smazat TEXT NA OSNOVĚ

PAVUČINA

Nástroj Ruční režim CTRL, vytvoříme vodorovnou čáru Klikneme do ní, přejdeme do režimu otáčení, střed otáčení přesuneme na její levý okraj Použijeme pravý kraj, tlačítko CTRL, otočíme přímku o 15 stupňů a pravým tlačítkem vytvoříme kopii původní úsečky P AVUČINA

Takto pokračujeme, dokud nedosáhneme devadesáti stupňů P AVUČINA

Nyní budeme spojovat krajní body dvou sousedních úseček nástrojem křivka se 3 body Mezi jednotlivými křivkami vždy klikněte do prázdného prostoru, Abyste zrušili označení předcházející křivky P AVUČINA

S klávesou Shift a nástrojem výběr postupně klikneme na všechny zakřivené segmenty a po té všechny segmenty sloučíme do jedné skupiny CTRL G Celou skupinu nyní pravým dolním rohem zmenšíme a pravým tlačítkem vytvoříme zmenšenou kopii Pokračujeme, dokud nedosáhneme středu P AVUČINA

Nyní celou „čtvrtinu“ pavučiny můžeme otočit a nakopírovat do celé pavučiny P AVUČINA

OZUBENÉ KOLO, 3D OBJEKT

O ZUBENÉ KOLO Nástroj Elipsa, CTRL a vytvoříme kružnici Nástroj Obdélník, vytvoříme obdélník

Zapneme si ukotvitelný panel Zarovnat a rozmístit Vybereme oba objekty Zarovnáme ve vodorovném směru i svislém na střed O ZUBENÉ KOLO

Nyní budeme obdélník otáčet se stisknutou klávesou CTRL Otočení dokončíme pravým tlačítkem myši, čímž vytvoříme kopii O ZUBENÉ KOLO

Pokud se nám jeví původní kružnice příliš malá, vybereme ji a se stisknutou klávesou SHIFT změníme její poloměr Vytvoříme její kopii s menším poloměrem (Shift, změna velikosti, dokončení změny pravým tlačítkem myši) O ZUBENÉ KOLO

Ukotvitelný panel Tvarovat Provedeme Sloučení větší kružnice se všemi obdélníky Potřebné objekty vybíráme se stisknutou klávesou Shift O ZUBENÉ KOLO

Dokončení ozubeného kola Vybereme oba zbylé objekty a provedeme kombinaci Uspořádat – Kombinovat Nyní již můžeme aplikovat vhodnou výplň a obrys O ZUBENÉ KOLO

3D vysunutí: 1. metoda: vytvoříme kopii kola a využijeme nástroj Přechod O ZUBENÉ KOLO

3D vysunutí: 1. metoda: výsledek O ZUBENÉ KOLO

3D vysunutí: 2. metoda: využijeme nástroj Vysunutí O ZUBENÉ KOLO

3D vysunutí: 2. metoda: výsledek O ZUBENÉ KOLO

ZDROJE Rastrový obrázek - fotoarchiv autorky, Vektorové kresby – vytvořené v Corel Draw X6 text na osnově