Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: 596 311 297, Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/21.2917 Druh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
(míra tepelného stavu látky)
Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Teploměr. Jednotky teploty
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Digitální učební materiál
Měření teploty.
Měření teploty LC.
Teplotní roztažnost pevných látek
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Teplota a její měření.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
VY_32_INOVACE_410_JEDNOTKY
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Víte, proč jsou dráty elektrického vedení prověšené?
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.
Objemové změny těles s teplotou
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Měření fyzikálních veličin
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh učebního materiálu: Prezentace Označení: VY_32_INOVACE_ICT220 Autor: Mgr. Andrea Fránová Tématická oblast,předmět, téma: Člověk a příroda, Fyzika, Teplota Třída: 6.B Datum ověření: Anotace: Prezentace na téma teplota. Základní pojmy z oblasti fyzikální veličiny teplota, teplotní roztažnost látek, měření teploty. Kontrola provedena dne: Poznámky:

TEPLOTA

POKUS: 1.Do jedné nádoby nalijeme studenou vodu, do druhé velmi teplou vodu, do třetí pak vodu vlažnou 2.Ponoříme jednu ruku do nádoby se studenou vodou a současně druhou ruku do nádoby s teplou vodou 3.Po minutě ponoříme obě ruce do nádoby s vlažnou vodou Co cítíme? Studená vodaTeplá vodaVlažná voda Ruka ponořená do studené vody vnímá vlažnou vodu jako velmi teplou, ruka ponořená do teplé vody vnímá vlažnou vodu jako studenou. Vnímání teploty je velmi subjektivní.

Teplota - je fyzikální veličina Označení teploty: t Jednotky : °C°C°C°C °F°F°F°F stupeň Celsia stupeň Fahrenheita K Kelvinův stupeň

Teplotní roztažnost látek Tělesa při zahřívání a ochlazování mění svůj objem: při zahřívání se objem zvětšuje, při ochlazování se zmenšuje. Kde musíme s teplotní roztažností látek počítat? -koleje, mosty, dráty elektrického vedení, atd. Učebnice str. 45 Kde teplotní roztažnost využíváme? - teploměry, termostaty, varné konvice

Měřidlo teploty TEPLOMĚR KAPALINOVÝ - rtuť, líh BIMETALOVÝ

MĚŘENÍ TEPLOTY Teplotu měříme teploměrem. U nás používáme Celsiovu stupnici. BOD VARU: 100 °C BOD MRAZU: 0 °C POSTUP MĚŘENÍ TEPLOTY POSTUP MĚŘENÍ TEPLOTY: 1.Zjistíme v jakých jednotkách je stupnice teploměru 2.Zjistíme nejmenší dílek stupnice 3.Zjistíme měřící rozsah teploměru 4.Teplotu odečítáme na stupnici kolmo

Úkol: Měř teploty v průběhu dní v týdnu a hodnoty zapisuj do tabulky. Vypočítej průměrné denní i týdenní teploty. ṫ =( ) : 5 = 66 : 5 = 13,2 = 13 °C Den\hodina7:0014:0016:0018:0020:00Průměrná denní teplota Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Sobota Neděle Průměrná týdenní teplota: