Název: Kontrolní úkon 200, 300 Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:STK Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0504.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Kryté součástky - AutoCheck Gold
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
Geometrie řízení a kol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Digitální učební materiál
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Tato prezentace byla vytvořena
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
Digitální učební materiál
MECHANIZMUS ŘÍZENÍ NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU
Výuka předmětu automobily
Digitální učební materiál
Strojírenství Stavba a provoz strojů Tekutinové mechanizmy (ST42)
Automobily 2.ročník autoelektrikář
Digitální učební materiál
MĚŘENÍ EMISÍ ZÁŽEHOVÉHO MOTORU.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
BRZDY A HYDRAULICKÉ SYSTÉMY
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Spojka třecí kotoučová – diagnostika
Automobily – koncepce, karoserie
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Řízení, převodka, posilovač řízení
Brzdy – kontroly, závady a opravy
Tramvaje: T3.
Řízení – diagnostika závad, opravy
Brzdy se vzduchotlakým ovládáním
TEXTAR produktové informace Technické školení TEXTAR
Technické prohlídky pomáhají předcházet nehodám automobilů Profesní komora Stanic technické kontroly Praha 9. října 2013.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_15.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Název: Měření kompresního tlaku Autor: Šnejda Karel Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Ročník: 3. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_20.
KONTROLA A ÚDRŽBA AUTOMOBILU (PROVOZNÍ KAPALINY) Mgr. Martin Tichý.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_14.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_04.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh s nezahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
VY_32_INOVACE_ES_13 SADA Elektrické systémy. Systém ABS : Spouští se sešlápnutím brzdového pedálu Systém snímá rychlost otáčení jednotlivých kol K systému.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_05.
Brzdy traktoru Zetor Unifikovaná řada 1.. Brzdy traktoru Zetor Unifikovaná řada 1.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_11.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_05.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Název: Měření spotřeby paliva při plném výkonu se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh se zahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceŘízení.
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
MIREL verze 3 ZSSK Svoboda, rev
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Geometrie řízení a uložení kol.
Transkript prezentace:

Název: Kontrolní úkon 200, 300 Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:STK Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:květen 2013

Anotace DUM pro seznámení s kontrolními úkony STK č. 200 (brzdy) a 300 (řízení). CZ.1.07/1.5.00/

Kontrolní úkony 200 BRZDY [1]

Kú č. 201 Provozní brzda účinek – C Datum schválení typu Kategorie vozidla Nejmenší bzdění Z (%) Přípustná ovládací síla Fp (N) Od do Do 100 km/h45685 Nad 100 km/h59590 Po M1 M2, M3 N, O

Kú č. 202 Provozní brzda souměrnost působení – C Velikost nesouměrnosti nesmí Přesáhnout 30 % na nápravě, počítáno z větší hodnoty

Kú č. 203 Provozní brzda doba náběhu tlaku vzduchu – B Tento úkon se kontroluje jen u vozidel s přetlakovými vzduchovými brzdami vybavenými kontrolními přípojkami.

Kú č. 204 Provozní brzda výstražné zařízení – A, B, C Signalizace u kapalinových brzd je vadnáB Signalizace ztráty energie je vadnáC Signalizace je v činnosti při tlaku nižší než předepsané o hodnotu: 1.do 5 % 2.od 5,1 % do 20 % 3.nad 20 % ABCABC Akustická signalizace není dobře slyšitelnáB Signalizace hladiny brzdové kapaliny při nedostatku brzdové kapaliny nesvítí B

Kú č. 205 Provozní brzda odstupňovatelnost účinku – B Pokud účinnost není dobře odstupňovaná – B

Kú č. 206 Posilovač brzd činnost – B Posilovač neplní svou funkciB Posilovač narušuje odstupňovatelnost brzdného účinkuB

Kú č. 207 Provozní brzda zdvih pedálu – A, B, C Mrtvý chod pedálu je podstatně větší nebo menší než předepisuje výrobce vozidla A Při prvním intenzivním sešlápnutí se pedál kapalinových brzd prošlápne až k podlaze (dorazu) C Rezervní vůle pedálu brzdy při úplném sešlápnutí pedálu brzdy je malá B V uložení pedálu jsou nadměrné vůle, popř. deformovaný pedál B Pryžové obložení pedálu chybíA

Kú č. 208 Parkovací brzda účinek – C Způsob ovládáníKategorie vozidlaPřípustná ovládací síla (N) RukouM1 ostatní NohouM1 ostatní

Kú č. 209 Parkovací brzda zdvih páky – B, C Ovládací páku parkovací brzdy nelze spolehlivě zajistit v pracovní poloze C Ovládací páka parkovací brzdy má nadměrně velký mrtvý chod B Parkovací brzda se nesnadno odjišťujeB Chybí signalizace činnosti brzdy, popř.: sdělovač není funkční B

Kú č. 210 Odlehčovací brzda činnost – B Činnost odlehčovací brzdy se kontroluje dle údajů výrobce.

Kú č. 211 Samočinná brzda přípojného vozidla – C Tento úkon se provádí současně s úkonem č. 201.

Kú č. 212 Nájezdová brzda přívěsu činnost – C Kola přívěsu opatřeného nájezdovou brzdou se zezadu založí klíny a brzda se uvede v činnosti mírným couvnutím tažného vozidla; ověřuje se jen funkčnost převodu parkovací brzdy.

Kú č. 213 Převod provozní brzdy – A, B, C Tento úkon se provádí současně s úkonem č. 201.

Kú č. 214 Převod parkovací brzdy – A, B, C Tento úkon se provádí současně s úkonem č. 201.

Kú č. 215 Brzdové hadice a potrubí – B Potrubí nebo hadice jsou poškozené, avšak zatím nedochází k unikání ovládacího media B Potrubí nebo hadice nejsou na některém místě dostatečně upevněné nebo správně vedené; při jízdě se dostávají do styku s jinými částmi vozidla B U spojovací hadice k přípojnému vozidlu je porušena souvislost opletení nebo odkryta spodní vrstva B

Kú č. 216 Těsnost brzdové soustavy – B, C Ze soustavy kapalinových brzd uniká brzdová kapalinaC Z přetlakové vzduchové brzdové soustavy uniká vzduch; únik vzduchu způsobí pokles tlaku v soustavě během 5 minut (motor v klidu): - větší než 5 kPa a menší než 300 kPa - větší než 300 kPa BCBC

Kú č. 216 Úprava Věstníkem MD 15799

Kú č. 217 Klíče brzd zdvih páky - A, B Zdvih pák klíčů brzd na vozidle nejsou stejně dlouhé, avšak žádný nepřesahuje přípustnou mez A Zdvih páky klíče některé brzdy přesahuje stanovenou mezB Po odbrzdění se páka klíče některé brzdy vrací značně později než ostatní B

Kú č. 218 Brzdové válce – B Těleso brzdového válce je poškozenoB Brzdový válec je uvolněnýB Spojení mezi pístnicí a pákou klíče brzdy není dostatečně zajištěno, popř.: jednotlivé díly jsou poškozeny B Pryžová manžeta chybí nebo je poškozenaB

Kú č. 219 Brzdové obložení – B Tloušťka brzdového obložení nesmí být menší než je minimálně přípustné.

Kú č. 220 Kotouče, bubny brzd – B, C Kotouč, buben některé brzdy je nadměrně zeslabenýC Buben některé brzdy má nadměrnou ovalituB

Kú č. 221 Spojkové hlavice – A,B Na vozidle je použita jiná spojková hlavice než schválenáA Spojkové hlavice, pružné spojovací hlavice nejsou správně umístěny A Spojková hlavice je netěsnáB

Kú č. 222 Kontrolní přípojky – A, B Vozidlo není vybaveno kontrolním přípojkami, přestože s nimi bylo schváleno B Na vozidle vybaveném kontrolním přípojkami není některá schopná funkce, chybí, je netěsná B

Kú č. 223 Brzdová kapalina stav – B V brzdové kapalině jsou mechanické nečistoty nebo sraženiny B Teplota bodu varu brzdové kapaliny je: - Od 140 °C do 155 °C - nižší 155 °C ABAB Nedostatečné množství brzdové kapalinyB Chybí uzávěr brzdové kapalinyB

Kú č. 224 Tlak vzduchu provozní, ovládací, brzdový – A, B Provozní tlak vzduchu: -je mimo předepsané meze, odchylka však nepřekračuje 15 % jmenovitého tlaku -se odchyluje od jmenovité hodnoty o více než 15 % ABAB Brzdový tlak jednoho nebo více brzdových okruhů: -je mimo předepsané meze, odchylka však nepřekračuje 20 % jmenovitého tlaku - se odchyluje od jmenovité hodnoty o více než 20 % ABAB Tlak vzduchu ve spojkové hlavici plnící větve nedosahuje předepsané hodnoty A Brzdič přívěsu u jednohadicového ovládání brzd přívěsu neumožňuje při plném sešlápnutí pedálu provozní brzdy pokles tlaku ve spojkové hlavici pod 0,3 MPa B Tlak ve spojkové hlavici ovládací větve spojovacího potrubí není odstupňovatelný B

Kú č. 225 Protiblokovací systémy (ABS) – B Výstražná signalizace protiblokovacího systému je vadnáB Výstražná signalizace protiblokovacího systému signalizuje závadu B Snímače jsou mechanicky poškozenéB

Kú č. 226 Zátěžové regulátory brzdových soustav – B Zátěžový regulátor nebo omezovač tlaku chybíB Zátěžový regulátor je nesprávně seřízenB Mechanismus je zadřený, nefunguje nebo není kompletníB

Kontrolní úkony 300 ŘÍZENÍ [1]

Kú č. 301 Mechanická vůle na volantu – C U vozidel schválenýchS maximální konstrukční rychlostí (km/h) Obvodová vůle na volantu max. Před Do 100 Nad ° 27° Po Do 30 Do 100 Nad ° 27° 18°

Kú č. 302 Plynulost přenosu síly – B Při otáčení volantem (řídítky) se v některé poloze projevuje zjevný zvětšený odpor B V některé krajní poloze rejdu se některé kolo dotýká jiné části vozidla B

Kú č. 303 Sloupek (čep) řízení – B, C Sloupek řízení nebo hřídel volantu nejsou dostatečně upevněny B V uložení čepu řízení je nesprávná vůle nebo řídítka nejsou dostatečně pevně spojena s čepem řízení C Spodní nosník je poškozenýB

Kú č. 304 Volant (řidítka) – A, B, C Volat (řídítka) není dostatečně připevněnC Volant je poškozenýB Povrch volantu či objímka je prasklá, ale zatím neohrožuje bezpečnost A Řídítka jsou deformovánaB NA vozidle jsou použita řidítka nebo volant neschváleného provedení B Na řídítkách jsou poškozeny pryžové rukojetiA

Kú č. 305 Převodka řízení - C Převodka řízení je poškozena natolik, že způsobuje nespolehlivou činnost C Pokud je těleso převodky řízení špatně upevněnoB Vůle v převodce řízení: mírně větší nadměrně velká ABAB Z převodky uniká mazivo - neukapává na vozovku - ukapává na vozovku ACAC

Kú č. 306 Klouby, páky a tyče řízení – B, C Pokud chybí některá část řízeníC Pokud je poškození maléB

Kú č. 307 Vůle v kloubech, řídících pákách a tyčích – B Pokud je vůle v řídícím ústrojí nadměrná, pak hodnoceno B.

Kú č. 308 Sbíhavost kol řídící nápravy – A Pokud je sbíhavost kol řídící nápravy jiná než předepisuje výrobce, pak hodnoceno A.

Kú č. 309 Odklon kol řídící nápravy – B Pokud je odklon kol řídící nápravy jiný než předepisuje výrobce, pak hodnoceno B.

Kú č. 310 Rozdíl rejdů – B Pokud je rozdíl rejdů nesprávný (kola se nesmějí smýkat v zatáčce).

Kú č. 311 Posilovač řízení činnost - C Pokud posilovač chybí nebo je poškozený a nečinný.

DĚKUJI ZA POZORNOST Petr Hart, DiS. CZ.1.07/1.5.00/

Zdroje [1] Věstník dopravy MDS č CZ.1.07/1.5.00/