Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 4 Datum ověření ve výuce:8. 10. 2010 Téma: Vzdělávací soustava ČR Tématický okruh: Člověk a pracovní život.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉMY A SUBSYSTÉMY EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Autor: Boleslav Staněk H2IGE1.  Školský zákon č. 561/2004 sb. V platném znění, řeší vzdělání:  Předškolní  - základní  - střední  - vyšší odborné.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Akademické orgány vysokých škol
Terénní sociální práce
Vzdělávací soustava ČR
VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ V ČR
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Vzdělávací program N/01 Sociální práce pro absolventy všech typů středních škol s maturitou 3leté denní a 3a1/2leté dálkové studium ukončené absolutoriem3leté.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Stolničení Ročník:3. Téma:S.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Příprava na výkon povolání
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
2.1 Systém vzdělávání Zásady a cíle vzdělávání
Fakulta zdravotnických studií
Co a jak po základní škole?
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Veřejně správní akademie Vyšší odborná škola, s. r. o. BRNO
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Přednáška do předmětu Ekonomika školství 04. listopad 2005
Profesní příprava a možnosti zaměstnávání osob s MP Vyhláška č.13 ze dne o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Podmínky přijetí.
Školský zákon Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ( )
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Daně Tématický okruh: Stát a národní hospodářství Vzdělávací obor:
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 2. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
ŠKOLA – ZÁKLAD ŽIVOTA Mgr. Michal Oblouk. ŠKOLA  slovo řeckého původu – SCHOLÉ = hra, volný čas, zotavení duše  systém českého školství: a)mateřská.
Pracovní porada krajských školských koordinátorů prevence, metodiků prevence a MŠMT.
Mgr. Věra Michalová manažerka kurzů CCV PF UJEP 2015
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 6 Datum ověření ve výuce: Téma: Peněžní ústavy Tématický okruh: Hospodářství a stát Vzdělávací obor:
Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých Gymnázium Boskovice 2012.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Odborná způsobilost pečující osoby v dětské skupině
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Organizace předškolního vzdělávání
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Fakulta zdravotnických studií
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Studijní program Ošetřovatelství
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Studijní obor Management sportu
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Transkript prezentace:

Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 4 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzdělávací soustava ČR Tématický okruh: Člověk a pracovní život Vzdělávací obor: Výchova k občanství Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Ročník: devátý Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE Digitální výukový materiál VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVA ČR je součástí výkladové hodiny. Výukový materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.

Vzdělávací soustava ČR Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

FORMY VZDĚLÁVÁNÍ V ČR základní vzdělávání střední vzdělávání vyšší odborné vzdělávání vysoké vzdělávání

INSTITUCE ZABEZPEČUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ V ČR ŠKOLA 1.mateřská škola 2.základní škola 3.základní umělecká škola 4.střední škola 5.konzervatoř 6.jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky 7.vyšší odborná škola 8.vysoká škola ŠKOLSKÉ ZAŘÍZENÍ 1.školské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků 2.školské poradenské zařízení 3.školské zařízení pro zájmové a další vzdělávání 4.školské účelové zařízení 5.výchovné a ubytovací zařízení 6.zařízení školního stravování 7.školské zařízení pro výkon ústavní výchovy, ochranné výchovy a pro preventivně výchovnou péči

Předškolní zařízení Mateřské školy pro děti od 3 do 6 let, péče v MŠ navazuje na péči v rodině. Speciální mateřské školy pro děti smyslově, tělesně nebo mentálně postižené.

Školy Podle zřizovatele státní školy vojenské školy policejní školy požární školy obecní školy církevní školy soukromé školy Podle úrovně vzdělání základní školy (základní vzdělání) střední školy ( střední vzdělání) učiliště (praktické vzdělání) vyšší odborné školy (vyšší odborné vzdělání) vysoké školy (vysokoškolské vzdělání)

Základní školy Mají 2 stupně (1.–5. třída, 6.–9. třída). Povinná školní docházka začíná nabytím 6 let, před zahájením školního roku, ale pokud je dítě špatně rozvinuto psychicky nebo fyzicky, může být odložena (rozhoduje ředitel školy). Trvá 9 let a zřizuje je obec. Mezi základní školy patří také Základní umělecké školy (vzdělání v určitém oboru – hudby, dramatické oboru apod.) a Základní speciální školy (pro žáky, kteří potřebují pomalejší postup).

Učiliště Poskytují střední vzdělání. Jsou zvláštním typem střední školy. Připravují své učně na zaměstnání. Kategorie: učiliště – 2leté, záuční list odborné učiliště – 3leté, výuční list střední odborné učiliště – 4leté, maturitní vysvědčení

Střední školy poskytující úplné všeobecné středoškolské vzdělání – gymnázia poskytující úplné odborné středoškolské vzdělání – ekonomické, umělecké, zdravotnické, sociální, průmyslové školy Střední škola trvá 4 roky – maturitní zkouška – maturitní vysvědčení. Lze ji studovat denní nebo dálkovou formou. SŠ jsou povinny vést: pedagogickou dokumentaci, evidenci žáků, účetní evidenci, hospodářskou evidenci (majetek).

Vyšší odborné školy Poskytují vyšší vzdělání. Navazuje na studium na středních školách. Připravují na výkon odborných činností. Jsou zakončeny absolutoriem (teoretická zkouška + vypracování a obhajoba absolventské práce). Po ukončení se získává titul Dis (diplomovaný specialista), studuje se 2-3 roky. Dokladem je diplom.

Vysoké školy Je to nejvyšší článek výchovně vzdělávací soustavy (už nejsou vyšší školy). Jsou vrcholná centra vzdělanosti, poznání a tvůrčího myšlení. Jsou to právnické osoby (každá škola). Dělení VŠ: univerzitní a neuniverzitní veřejné (zřizuje stát) a soukromé (zřizují soukromé FO nebo PO) Univerzitní VŠ se liší členěním (člení se na fakulty) a stupněm dosaženého vzdělání. Poskytují bakalářské, magisterské a doktorské vzdělání. Neuniverzitní VŠ poskytují pouze bakalářské vzdělání (magisterské pouze na zažádání). Státní VŠ – vojenské a policejní VŠ

Tituly Ing. – inženýr, oblast ekonomie, technických věd, zemědělství a lesnictví Ing.arch. – oblast architektury MuDr. – doktor medicíny, oblast lékařství, zubní lékařství MVDr. – doktor veterinární medicíny, oblast vet. lékařství a hygieny Mgr. – ostatní obory, MgA.- umění Absolventi, kteří získali titul Mgr., můžou poté složit ještě státní rigorózní zkoušku a dostanou nový titul: JUDr. – doktor práv PhDr. – psychologie, pedagogika, společenské vědy RNDr. – doktor přírodní vědy ThDr. – doktor teologie PharmDr. – doktor farmacie ThLic. – licenciát teologie

Studijní programy na VŠ Bakalářský studijní program Je zaměřen jednak na přípravu k výkonu povolání, jednak ke studiu v magisterském SP. Standardní doba studia činí 2- 4 roky. Studium je zakončeno slože- ním státní závěrečné zkoušky, jejíž součástí je zpravidla ob- hajoba bakalářské práce. Po absolvování náleží absol- ventu titul bakalář Bc., BcA – bakalář umění. Magisterský studijní program Navazuje na bakalářský SP (1-3 roky) nebo je realizován sa- mostatně (4-6 let). Studium je zakončeno státní závěrečnou zkouškou, jejíž součástí je obhajoba diplo- mové práce. V oboru lékařství a veteri- nárního lékařství a hygieny se studium zakončuje státní rigo- rózní zkouškou, jejíž součástí je obhajoba rigorózní práce

ZDROJE Janošková D.,Občanská výchova s blokem Rodinná výchova, 9. ročník, FRAUS, 2003 Hrachovcová, M. a kol., Občanská výchova pro 9. ročník, OLOMOUC, 2004