Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Objem a povrch kvádru a krychle
Užití goniometrických funkcí
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Matematika Komolý rotační kužel
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Tělesa –čtyřboký hranol
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Určujeme povrch krychle a kvádru
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Povrch kvádru.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup? Vyrábíme plot

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Už umíme převádět krychlové a duté jednotky 0,6m 3 =………dm cm 3 =………m 3 5,97dm 3 =………cm 3 45,3cm 3 =…….mm 3 450m m 3 =………………dm 3 324dm dm 3 =………………m 3 87cm cm 3 =………………mm 3 3,1m 3 +4,9m 3 = ………………cm 3 0,0058m 3 =…….dm 3 35,9dm 3 =……m 3 0,005m 3 63dm 3 =……dm 3 3cm 3 756mm 3 =…….cm l = …………………dm 3 3,24m 3 = …………………l 1200dl =…………………dm 3 0,45m 3 =…………………dl 564cl =…………………cm 3 874dl =…………………m 3 0,3dm 3 =…………………ml 741mm 3 =…………………dl

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Zopakujeme si objem krychle a kvádru Do nádrže, která je 6 m dlouhá, 4 m široká a 1 m hluboká, nateče za 1 minutu 160 l vody. Za jak dlouho se nádrž naplní? Váza má čtvercové dno o straně 5 cm, její výška je 20 cm. Voda v ní sahá pouze do 4/5 výšky. Kolik litrů vody je ve váze? Vejdou se 2 hl vody do krychle o hraně 6 dm? 2 hl? Dětská stavebnice se skládá z 30 dřevěných kostek, jejichž hrana je 3,5 cm. Vypočti hmotnost stavebnice, jestliže 1 dm 3 má hmotnost 0,65 kg.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Objem hranolů Obecný vzorec pro hranol s libovolnou podstavou Podstavou je rovnoběžník V = Sp. v V = a. v a. v Podstavou je trojúhelník Podstavou je lichoběžník

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Úlohy k procvičení Šířka kvádru je 3 cm. Délka je o 4 cm větší než šířka. Výška je 2x větší než šířka. Vypočti objem kvádru. Podstavou trojbokého hranolu je pravoúhlý trojúhelník s odvěsnami 5 cm, 7 cm, výška hranolu 8 cm. Vypočti objem hranolu. Stan typu A-čko má podlážku o rozměrech 160 cm a 1,9 m, výška je 1,5 m. Jaký je objem vzduchu ve stanu? Bylo objednáno 500 šestimetrových ocelových tyčí čtvercového průřezu o straně 25 mm. Kolik aut o nosnosti 3t bude potřeba na odvoz, je-li hustota oceli 7850 kg/m 3 ?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Trojboký hranol je částí krychle o hraně 5 cm. Vypočtěte objem hranolu. Z kolika krychliček je postavena stavba? Kolik krychliček musíme doplnit, aby vznikla krychle? Náročnější úlohy (pro šikovné)

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Hranol = prism krychle = cube výpočty = calculations rovnoběžník = parallelogram lichoběžník = trapezoid trojúhelník = triangle krychlové jednotky = cubic unit povrch hranolu = surflace of the prism objem hranolu = volume of prism

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Test Podstavou čtyřbokého hranolu je lichoběžník o obsahu 36 cm 2. Vypočti výšku hranolu, je-li jeho objem 162 cm 3. Podstavou čtyřbokého hranolu je rovnoběžník (viz náčrt), výška hranolu je 12,5 cm. Vypočti objem hranolu. 5,6 8,4 Při chemickém posypu silnice byl dávkovač nastaven na hodnotu 8 g soli na 1 m 2. Kolik soli je potřeba k posypání silnice 14 km dlouhé a 6 m široké?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Použité zdroje: