Vzdělávání žáků s autismem ve Speciální ZŠ Chrudim Mgr. Jarmila Mazánková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BEZPEČNĚ A ZDRAVĚ DO ŽIVOTA - rozvoj kompetencí v základním a středním vzdělávání Realizace – Určeno: ZŠ, SŠ, SVČ/DDM.
Advertisements

{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
„Dílna techniky ve světě dětí“ MŠ U Sýpky a odloučená pracoviště MŠ Jerlochovice a MŠ Děrné.
Domov sociálních služeb Slatiňany Mgr. Andrea Morchová 30. –
PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA „ŠKOLIČKA, DO KTERÉ SE VŠICHNI TĚŠÍME“
Občanské sdružení ProCit, z.s. pro přátele, rodiče a děti s poruchami autistického spektra Plzeň, Západočeský kraj.
Kdy volit nástup do speciální školy?. Kteří žáci spadají do kategorie SVP? 1. Žák se zdravotním postižením: zrakové, sluchové, tělesné, porucha dorozumívacích.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Jsou venkovské školy horší než městské?
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Setkání zástupců 1. ročníků
Edukace žáků na praktických a speciálních školách KPG/4028
PORTUGALSKO –
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Odborné učiliště Chroustovice
VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Nekuřácká asociace občanské sdružení
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
PSYCHOPEDICKÝ KVÍZ .
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
Živá kronika projekt spolupráce mas krajina srdce
Individuálně vzdělávací plán
Program celoživotního učení Comenius
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PODPORA TALENTOVANÝCH ŽÁKŮ GYMNÁZIA OSTRAVA-ZÁBŘEH
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
VE SPOLUPRÁCI S MMP a RIC PŘEDSTAVUJE
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Orientujeme se v prostoru
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Spolupráce s rodiči a komunitou
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Strategické řízení a plánování
MŠ Odborářů Pardubice Zřizovatelem mateřské školy je Statutární město Pardubice.
Třídní schůzky 4.A
Základní škola a Mateřská škola příspěvková organizace
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
1.B paní učitelky Lenky Vítové
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Vzdělávání žáků s autismem ve Speciální ZŠ Chrudim Mgr. Jarmila Mazánková

Speciální základní škola Chrudim Školní náměstí 228, Chrudim

 ŠVP „Srdcem a rozumem k úspěchu v životě“  Vzdělávání žáků s autismem od září 1999 – 5 žáků  Ve školním roce 2015/16:  ZŠ praktická – 4 žáci  ZŠ speciální – 11 žáků Vzdělávání žáků s autismem v ZŠ praktické a ZŠ speciální

 autistická třída vznikla při ÚSP Slatiňany na podzim roku 1997 jako jedna z prvních v České republice  vzhledem ke vzdělavatelnosti klientů se stala odloučeným pracovištěm chrudimské zvláštní školy v září 1999  naši první absolventi se dále vzdělávali ve střední praktické škole či navštěvují chráněné dílny Historie

 ZŠ praktická – pro žáky s LMP, s kombinovaným postižením a autismem  ZŠ speciální - pro žáky se STMP, TMP, HMP, s kombinovaným postižením a autismem  Přípravný stupeň ZŠ speciální  2 autistické třídy  integrovaní žáci s autismem v ostatních třídách Školní rok 2015/16

 s organizacemi pomáhajícími lidem s autismem (APLA, Modrý klíč, Austistik,…)  DSS Slatiňany  Rodinné Integrační Centrum Pardubice  LENTILKA–Dětské rehabilitační centrum Pardubice  účast na akcích ke Dni autismu, výtvarných soutěžích, konferencích, seminářích Spolupráce

Vystoupení žáků Práce s iPady AFI Palác Pardubice

Česko svítí modře - morový sloup Chrudim Den autismu v modrém

 ŠPZ vydává doporučení ke vzdělávání: SPC Svítání Pardubice SPC Kamínek Ústí nad Orlicí PPP Chrudim doporučení IVP, metody práce, asistent pedagoga návštěvy ve škole, konzultace Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními

 individualizace  vizualizace  alternativní komunikace – VOKS, znak do řeči  strukturované učení  krabicové úkoly  odměnový systém  terapie  iPady Metody práce

Autistická třída - struktura prostoru

Struktura prostoru ve třídě

Struktura prostoru

Strukturované úkoly

Alternativní komunikace

Kódované úkoly

Krabicové úkoly

Procesuální schéma

Vizualizace - režim dne

Vizualizace

Systém odměn

Oblíbená činnost - možnost výběru

Terapie Canisterapie

Terapie Snoezelen

Muzikoterapie

Pracovní a výtvarné činnosti

Vaření

Práce s PC, iPadem

 Mgr. Jarmila Mazánková, učitelka v autistické třídě Speciální ZŠ Chrudim   