VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: 600 150 569 Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: 8.7.2012 Vzdělávací obor, téma:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kultura 1. pol. 19. stol. Romantismus Biedermeier
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Romantismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Kultura 19. století.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konec 18. století a počátek 19. století
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
ROMANTISMUS.
Romantismus Umění 19. století.
Klasicismus a romantismus
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Romantismus.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Závěr 18. století – poč. 19. století
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ROMANTISMUS.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Klasicismus Empír.
Romantická architektura v Čechách
Český jazyk a literatura
Umělecké směry 19. století
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Romantismus.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
Kultura 1. poloviny 19. století Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_kultura_prvni_poloviny_19_stoleti.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
VY_32_INOVACE_215_Románské umění Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_7_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 18 Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Klasicismus, empír, romantismus
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
ROMANTISMUS.
Romantická architektura v Čechách
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Klasicismus
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Romantismus.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – romantismus, malířství, sochařství, literatura, hudba, srovnání s klasicismem Ročník:8..

Romantismus 1. polovina 19. století Anotace – poznání uměleckého směru, jeho druhů zábavnou poznávací formou

Romantismus 1. polovina 19. století Lidé jsou nespokojeni s výsledky Francouzské revoluce, obracejí se k dějinám, přírodě, exotickým krajům, inspirují se boji za svobodu. Důraz na city, fantazii, dobrodružství, tajemno, záhady. Hrdinové – rebelové, vyvrhelové, povstalci, bojují za svobodu. Literatura Rusko Alexandr Sergejevič Puškin – Eugen Oněgin George Gordon Byron Alexandr Dumas starší – Hrabě Monte Christo Karel Hynek Mácha – Máj Anglie Francie Čechy

….. Haydn..... ….. Byron …...… Puškin …..…. Mácha …. ….. Mozart ….. Chopin ….. Dumas ….. ….. Beethoven Úkol: spoj jméno a dílo/povolání, k příjmením doplň křestní jména Skladatel Hrabě Monte Christo Skladatel Eugen Oněgin Spisovatel Skladatel Máj Skladatel

Joseph Haydn George Gordon Byron Alexandr Sergejevič Puškin Karel Hynek Mácha Wolfgang Amadeus Mozart Fryderik Chopin Alexandr Dumas Ludwig van Beethoven Řešení: spoj jméno a dílo/povolání, k příjmením doplň křestní jména Skladatel Hrabě Monte Christo Skladatel Eugen Oněgin Spisovatel Skladatel Máj Skladatel

Návrat do historie – napodobování historických slohů – novogotika, novorenesance Zakládali přírodní parky – anglické, stavěli zříceniny, napodobovali orientální stavby – minaret (islámská věž) Architektura Minaret Lednice Hluboká zřícenina Janův hrad Národní divadlo

1. Hrdinové – rebelové, vyvrhelové, povstalci, bojují za svobodu. 2. Důraz na rozum, střídmost. 3. Napodobování historických slohů v architektuře. 4. Stavba zřícenin, napodobování orientálních staveb…. 5. Rysy staveb: trojúhelníkové štíty, antické sloupy, rovné linie. 6. Čerpali vzory z antiky. Doplň čísla: Klasicismus ……. Romantismus ……. 1. úkol: rozděl, které rysy jsou z klasicismu a které z romantismu

2. úkol: které stavby jsou postavené v klasicismu a které v romantickém stylu?

Klasicismus: 2, 5, 6, Romantismus: 1, 3, 4, 1. řešení: 2. řešení: Klasicismus: 2, 4, 5, Romantismus: 1, 3, 6

Malířství Náměty : - boje za svobodu, témata lásky a smrti, národní minulost - rozvoj krajinářství - často použitá červená barva – krev prolitá za svobodu Francouz – Eugéne Delacroix Češi – Josef Mánes – Josef Navrátil - krajinář

Eugéne Delacroix Danteho bárka Svoboda vedoucí lid na barikádu

Josef Mánes Josef Navrátil Krajinář Odkud jsou tyty obrázky?

Obrázky jsou součástí Pražského orloje

Úkol: Přiřaď k dílům jména autorů

Eugéne Delacroix Josef Mánes Josef Navrátil Eugéne Delacroix

Zdroje fotografií: Delacroix jpg