17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
Románský sloh.
KLASICISMUS.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
Klasicismus a romantismus
Osvícenství.
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
století vznik kapitalistické společnosti
Jméno autora: Tomáš Procházka
KLASICISMUS EMPÍR.
Obecná charakteristika Architektura
Klasicismus v evropské hudbě
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
RENESANCE A HUMANISMUS
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Klasicismus Empír.
Klasicismus v literatuře PaedDr. Hana Vítová
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Umělecké směry 19. století
Evropská kultura na prahu moderní doby
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Klasicismus a osvícenství
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
KLASICISMUS.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou moc obdiv k parlamentnímu zřízení Anglie vláda má usilovat o blaho lidu, nepošlapávat svobody jednotlivce, ctít svobodu vyznání církev se stává terčem kritiky – VOLTAIRE ji označuje za překážku pokroku 1776 – vyhlášení nezávislosti v Americe 1789 – francouzská revoluce Voltaire

Klasicismus Klasicismus - umělecký směr - ve Francii 17. stol. na královském dvoře „krále Slunce“ Ludvíka XIV., první fáze klasicismu je také často nazývána barokní klasicismus, protože se zde mísí barokní prvky s prvky klasicistními Historicky se toto období řadí ještě do kultury baroka nový nástup klasicismu přinesla v podstatě až Velká francouzská revoluce toto období, které se v naší literatuře obecně nazývá klasicismus, bývá v anglické a francouzské literatuře často nazýváno neoklasicismus ve velikém umění klasicismus doznívá v I. pol. 19. století v lidovém prostředí ještě mnohem později.

klasicistní dveřní portál Ludvík XIV.

Klasicismus – filozofie směrem v klasicismu byl racionalismus příkladem myšlení může být citace Reného Descarta: „Myslím, tedy jsem.“ Klasicismus – architektura stavby jsou jednoduše zdobeny, mají trojúhelníkové štíty, rovné čisté linie, používají se antické sloupy Staví se banky, úřady, nemocnice a divadla, nikoli církevní stavby typické jsou francouzské parky a zahrady - symetrický, důmyslný systém cestiček, altány, aleje, vodotrysky, keře a stromy sestříhány do geometrických tvarů

francouzská zahrada

Klasicismus – literatura panovala přísná estetická pravidla dramata musela dodržovat trojjednotu = požadavek přesnosti, srozumitelnosti a jasnosti literatura vyzdvihuje nutnost společenského řádu a pevné morálky zcela schvaluje absolutní moc vládce na rozdíl od baroka - zastánce střídmosti, kázně a rozumu Literární tvorba - dva směry Literární tvorba - dva směry: vysoká – eposy, ódy, hymny, tragédie zpracovávaly vznešená témata, líčily urozené hrdiny náměty většinou z antiky nízká – komedie, bajka, satira zobrazovaly život měšťanstva, většinou pojaty směšně

Klasicismus – hudba pohodová, zábavná, odpočinková jednoduché melodie – podobné lidové písni přehlednost snadno zapamatovatelné ne příliš mnoho nových hudebních forem nové: symfonie, melodrama Ludwig van Beethoven, Joseph Haydn, Antonio Salieri, Wolfgang Amadeus Mozart, Jan Křtitel Vaňhal, František Xaver Dušek, Josef Mysliveček BeethovenHaydnSalieri Mozart DušekMysliveček