ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/34.0423 ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neurózy, psychózy, rané poruchy
Advertisements

o.s. Péče o duševní zdraví
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Návykové látky, závislosti
Poruchy příjmu potravy
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Rodinná výchova Kristýna Němcová 7.B.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Mentální anorexie.
MENTÁLNÍ ANOREXIE.
Anorexie Denisa Kandlová 2.HC.
Alkoholismus.
. CIVILIZAČNÍ CHOROBY.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Poruchy příjmu potravy
Klasifikace duševních poruch
Autoagresivita Suicidální chování a jednání Sebepoškozování Poruchy příjmu potravy Suicidalita, Sebepoškozování, Anorexie, Mentální anorexie, Mentální.
Schizofrenie Jan Decker – 3A.
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Deprese Táborská, Kubátová V7A.
ALKOHOLISMUS Nicol Schmidová, Iva Adámková V7A.
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Pavlína Hlaváčová Alzheimerova choroba Pavlína Hlaváčová
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDemence.
DEMENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_31 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluPoruchy příjmu potravy – mentální.
Poruchy příjmu potravy
P ORUCHY PŘÍJMU POTRAVY ANOREXIE, BULIMIE, Z ÁCHVATOVITÉ PŘEJÍDÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 18 – Buddhismus NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Chyby ve výživě I. Dagmar Šťastná. Nesprávné stravovací návyky a civilizační choroby Nedostatečný příjem pokrmů vede k pocitu hladu, k podráždění, podvýživě.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Duševní poruchy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ANOREXIE A BULIMIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola, Hradec Králové
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice AUTOR Mgr. Petr Kajnar TÉMATICKÝ CELEK Psychologie ROČNÍK 2.- HŠ DATUM TVORBY Září 2013

Anotace Prezentace: seznámí žáky s rozdílem mezi psychologií a psychiatrií objasní rozdíly mezi duševní nemocí a mentální zaostalostí představí nejčastější duševní nemoci Metodické pokyny: Materiál je vytvořen jako prezentace v programu MS PowerPoint. Pro jeho využití je potřeba mít k dispozici počítač nebo notebook, dataprojektor, promítací plochu a příslušné programové vybavení

Psychologie a psychiatrie Vincent van Gogh – Před branami věčnosti

Hlavní rozdíly psychologie – řeší problémy duševně zdravých lidí – tj. lidí, kteří netrpí duševní nemocí psychiatrie – léčí duševní nemoci – tj. psychiatr je lékař

Mentální zaostalost Mentální postižení neboli retardace není nemoc! – tj. nelze ji léčit Je to trvalý stav snížení rozumových schopností způsobený organickým poškozením mozku kategorie: lehká, střední, těžká, hluboká

Duševní nemoci nemoci postihující lidské myšlení, chování a prožívání, znesnadňující či znemožňující jeho fungování ve společnosti příčiny: např. dědičné dispozice, stres, pokročilý věk, alkohol, drogy léčba: odstranění příčin (je-li možno) nebo zmírňování projevů a následků pohled na duševní poruchy se vyvíjí (dříve např. leváctví nebo homosexualita)

Příklady duševních poruch organické – např. Alzheimerova choroba, stařecká demence schizofrenie a bludné poruchy poruchy nálady – deprese, bipolární porucha závislosti – alkoholismus, toxikomanie poruchy příjmu potravy – anorexie, bulimie sexuální poruchy – pedofilie, sadismus

Schizofrenie projevy: narušené vnímání reality, úzkostné stavy, paranoia, nezvyklé chování příznaky: halucinace, bludy, ztráta sociálních dovedností, nejistota v chování, užívání neologismů (nových či pozměněných slov) u každého nemocného se projevy mohou lišit, bez léčby dojde k rozpadu osobnosti rizikové faktory: stres, traumatická životní událost, prenatální faktory, posměch v dětství či dospívání, alkohol, drogy

Deprese též jedna z fází bipolární poruchy (dříve maniodepresivita) stav dlouhodobé pokleslé nálady, úzkost, pocity viny nebo bezcennosti, nízká sebedůvěra, problémy s pozorností, únava nepomáhá rozptýlení ani „dobré rady“ vysoké riziko sebevraždy pomoc okolí: tolerance, empatie, podpora v léčbě

Poruchy příjmu potravy mentální anorexie – odmítání potravy spojené s mylnými představami o vlastním těle, postihuje většinou dívky - projevy: drastické hubnutí, zvracení, strach z tloušťky, nesoustředěnost, nespavost - důsledky: poruchy trávicího traktu, srdeční arytmie, podvýživa, kožní problémy, padání vlasů, sebepoškozování, deprese - bez léčby následuje smrt

bulimie – nárazové přejídání a následná snaha potravu dostat z těla – vyvoláním zvracení, průjmu apod. - rizikové faktory: stres, posměch, neúspěchy, neuspořádaná rodinná situace, špatná sociální situace, trauma - důsledky: rozvrat trávicího systému, poruchy metabolismu, deprese, chudokrevnost, bez léčby smrt

Shrnutí psychologie řeší problémy zdravých lidí, psychiatrie léčí nemocné duševní nemocí není mentální retardace nejčastější duševní nemoci: schizofrenie, deprese, poruchy příjmu potravy, závislosti

Zdroje _Willem_van_Gogh_002.jpg/467px- Vincent_Willem_van_Gogh_002.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/Vincent _Willem_van_Gogh_002.jpg/467px- Vincent_Willem_van_Gogh_002.jpg