Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno, 4. 9. 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Silnice nebo železnice
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro sociální oblast Brno,
REGIONÁLNÍ AKČNÍ PLÁN PRO ÚZEMÍ KRAJE VYSOČINA (RAP)
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
REGIONÁLNÍ AKČNÍ PLÁN PRO ÚZEMÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE (RAP)
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Krajské akční plány Základní východiska
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Podpora veřejné dopravy z fondů EU v programovém období Konference Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 16. května 2016.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
Datum: Zpracoval(a): Regionální akční plán Moravskoslezského kraje Denisa Toráčová.
Integrovaný regionální operační program a udržitelná městská mobilita 1.Česko – Slovenská konference Integrované plánování a plány udržitelné městské mobility.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Možnosti financování cestovního ruchu z operačních programů.
Regionální akční plán Olomouckého kraje 1. jednání Pracovní skupiny Vzdělávání
Regionální akční plán Libereckého kraje Inovační platforma pro Strategii inteligentní specializace 6. března 2015, science centrum iQLANDIA.
Rada pro rozvoj lidských zdrojů Jihomoravského kraje Informace o novém programovém období Brno 16. prosince 2014.
Aktuální stav přípravy programového období František Kubeš odbor regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj ČR RSK Pardubického.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Regionální stálá konference pro území Olomouckého kraje činnost, pracovní skupiny 1. jednání Pracovní skupiny Vzdělávání
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI – aktuality, harmonogramy Regionální stálá konference Jihomoravského.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Problematika podpory infrastruktury městské drážní dopravy
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Regionální stálá konference Středočeského kraje
Aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Podpora infrastruktury městské drážní dopravy z OP Doprava
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
Příprava Regionálního akčního plánu Kraje Vysočina
Transkript prezentace:

Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,

Program 1.Představení členů pracovní skupiny 2.Regionální stálá konference pro území JMK (RSK JMK) a Regionální akční plán pro území Jihomoravského kraje (RAP JMK) 3.Přehled tematicky zaměřených operačních programů (OP), harmonogram výzev 4.Přehled připravovaných projektů v oblasti dopravy 5.Specifické cíle OP, kde připravované projekty pro tematickou oblast chybí 6.Tematicky související koncepční dokumenty na krajské úrovni 7.Diskuse – strategické projekty v oblasti dopravy 8.Harmonogram zasedání PS 9.Diskuse

Regionální stálá konference (RSK JMK) 22 členů – JMK, města, obce, akademický sektor, ANNO, HK JM, ÚP ČR, Agentura pro sociální začleňování, S3, volitelný zástupce (průřezová platforma pro vytváření partnerství a spolupráci na regionální úrovni), zajišťuje naplňování cílů Strategie regionálního rozvoje ČR 2014 – 2020 prostřednictvím Regionálního akčního plánu SRR (RAP) v územním obvodu kraje - schvaluje aktivity RAP sleduje a podporuje absorpční kapacitu území kraje, dává doporučení k zaměření (aktivity) a slaďování výzev (témata, území, fin. objemy) pro projekty v rámci specifických výzev v rámci územní dimenze (národní stálá konference), nehodnotí projekty umožňuje vytváření vazeb mezi jednotlivými integrovanými strategiemi zaměřenými na využívání prostředků ESI fondů, iniciuje sběr informací a dat o vývoji v území a dopadech realizovaných opatření, Sleduje strategické projekty realizované v území kraje, Nové webové stránky ( – bude představenawww.rskjmk.cz Vytváří tematické pracovní skupiny (nyní 6)

Regionální akční plán (RAP JMK) nástroj naplňování Strategie regionálního rozvoje ČR 2014 – 2020 zpracováním RAP pověřeny kraje nástroj pro řízení regionální politiky ČR s přímou vazbou na využití ESIF v regionech vznikající na partnerském principu nutnost podložit RAP reálnými informacemi o přípravě projektů v území Jihomoravského kraje iniciace vzniku národních dotačních programů aktuálně zpracováván pro období 2015/2016 a 2017, průběžné aktualizace – 1x za půl roku / 1 za rok (bude upřesněno na základě potřeby) Krajský akční plán vzdělávání pro území JMK (metodika, projekt, zpracování), IRS BMO, 18 CLLD, RIS 3

Tematicky zaměřené operační programy Operační program Doprava PO 1: Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu (Fond soudržnosti, 51,02 % celkové alokace – tj EUR), zahrnující investice do železniční infrastruktury, vodních cest sítě TEN-T, multimodální nákladní dopravy (terminály), infrastruktury drážních systémů městské a příměstské dopravy, dopravního parku železniční dopravy a nákladní vodní dopravy. PO 2: Silniční infrastruktura na síti TEN-T, veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu (Fond soudržnosti, 28,26 % celkové alokace – tj EUR), zahrnující investice do výstavby a modernizace dálnic a rychlostních silnic na síti TEN-T, zavádění ITS na silnicích a v městském silničním provozu, a do rozvoje sítě napájecích stanic alternativních energií na silniční síti. PO 3: Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T (Evropský fond regionálního rozvoje, 19,22 % celkové alokace – tj EUR) zaměřená na investice do výstavby a modernizace silnic mimo síť TEN-T. Harmonogram výzev OPD viz Příloha č. 1

Tematicky zaměřené operační programy Integrovaný regionální operační program SC 1.1 Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T. Cílem je přispět k hospodářské, sociální a územní soudržnosti prostřednictvím kvalitního napojení sekundárních a terciárních uzlů na páteřní sítě s důrazem na síť TEN-T komunikacemi s vyhovujícími dopravně technickými a kapacitními parametry. Podporované aktivity: vybrané úseky silnic II. a III. tříd. Celková délka silnic v majetku krajů je ,3 km. Délka silnic II. a III. třídy splňující kritéria = 16,8 % z celku.

Silniční síť splňující podmínky IROP

Tematicky zaměřené operační programy Integrovaný regionální operační program SC 1.2 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy Podporované aktivity: –výstavba a modernizace přestupních terminálů, P+R (zaparkuj a jeď), K+R (forma kombinované dopravy v návaznosti na individuální dopravu), B+R (forma kombinované dopravy v návaznosti na veřejnou dopravy), –výstavba, rekonstrukce nebo modernizace inteligentních dopravních systémů, dopravní telematiky, zavádění nebo modernizace řídících, informačních, odbavovacích a platebních. systémů pro veřejnou dopravu, –nákup nízkoemisních vozidel a pro ně výstavba plnících a dobíjecích stanic, –projekty rozvíjející cyklodopravu, např. výstavba a rekonstrukce cyklostezek a cyklotras), –zvyšování bezpečnosti železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy. Harmonogram výzev IROP viz Příloha č. 2

Regionální akční plán pro území Jihomoravského kraje – identifikované projekty Pro oblast dopravy: Název aktivityZdroj financováníPředpokládaná finanční náročnost Modernizace sítě regionálních silnicIROP ,8 (2566,0 prostředky ERDF) Rozvoj cyklostezek a podpora cyklodopravy IROP ,718 Modernizace infrastruktury pro veřejnou dopravu (přestupní uzly) IROP ,100 Zvyšování bezpečnosti v dopravěIROP 1.25,000 Nízkoemisní vozidlaIROP ,800 Obnova železničních vozidel v regionální dopravě OPD ,000

Regionální akční plán pro území Jihomoravského kraje – identifikované projekty Pro oblast dopravy: Název aktivityZdroj financováníPředpokládaná finanční náročnost Zlepšení dopravního provozu ve městech OPD 2.30,000 Výstavba komunikací I. třídy mimo TEN-T OPD ,135

Přehled připravovaných projektů v oblasti vzdělávání a zaměstnanosti Sběr projektů – průběžně od 2. pololetí 2014 formou tzv. Karet připravenosti projektu (projektového záměru) Úplný přehled projektů (financovatelných prostřednictvím Evropských strukturálních a investičních fondů – ESIF) uveden v Příloze č. 3 této prezentace

Specifické cíle, kde připravované projekty chybí V rámci sběru Karet připravenosti projektu (projektového záměru) nebyly projekty identifikovány v: –OPD SC 2.3 Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech

Diskuse – strategické projekty Pracovní skupina by měla RSK JMK doporučit strategické projekty z oblasti dopravy. Následně by měla být příprava a realizace těchto projektů monitorována PS a informace zprostředkovány členům RSK JMK.

Harmonogram zasedání PS pro dopravní infrastrukturu

Děkuji za pozornost