Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Název: VY_32_INOVACE_28_Hutnictví a strojírenství ČR_Sluková Téma: Hutnictví a strojírenství ČR.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Průmysl Těžký – slouží k další výrobě Lehký – slouží k přímé spotřebě.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE proces, který začal ve 2. pol. 18. st. proces, který začal ve 2. pol. 18. st. využívání vědeckých poznatků ve výrobě využívání vědeckých.
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: StátyEvropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výroba oceli Většina surového železa se dále zpracovává na OCEL. Ocel se vyrábí ve specializovaném hutním provozu, který se nazývá ocelárna. Výroba oceli.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Netradiční zdroje elektrické energie
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Energetický průmysl ČR
Fyzika – Tepelná elektrárna
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
HOSPODÁŘSTVÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Přírodní zdroje na Zemi
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola T. G
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název materiálu: Nerostné suroviny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Technické prostředky v požární ochraně
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název projektu: Moderní škola
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
01 VY_32_INOVACE_B–06–01 Název a adresa školy:
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Průmysl.
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Výroba oceli Většina surového železa se dále zpracovává na OCEL. Ocel se vyrábí ve specializovaném hutním provozu, který se nazývá ocelárna. Výroba oceli.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_STREDOCESKY_KRAJ.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum: (nutno poznamenat v TK)

TĚŽKÝ PRŮMYSL Předmět: zeměpis Ročník: 9. Anotace: Prezentace, která poskytuje informace o těžkém průmyslu, jeho náplni a o jeho dělení na odvětví. Klíčová slova: chemický průmysl, hutnictví, energetika, strojírenství, paliva, stavební hmoty Jméno autora (vč. titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody Jemnice

TĚŽKÝ PRŮMYSL nevyrábí se v něm prostředky pro přímou spotřebu lidí jeho produkty slouží především pro další průmyslovou výrobu vyrábí a zpracovává velké objemy

DĚLENÍ TĚŽKÉHO PRŮMYSLU paliva a energetika hutnictví těžké strojírenství těžká chemie a petrochemie výroba stavebních hmot

ENERGETIKA vyrábí elektrickou energii, plyny, páry a tepelnou energii tepelné elektrárny - velký podíl na výrobě, spalování uhlí, škodlivé životnímu prostředí ☺☺ vodní elektrárny - budují se na velkých tocích s velkým spádem a stálým průtokem vody, Skandinávie a alpské země, Tři soutěsky, Itaipú ☺☺

ENERGETIKA jaderné elektrárny - problém s radioaktivním odpadem, podíl na výrobě stále stoupá, Francie, Belgie ☺☺ přílivové elektrárny - na mořských pobřežích, při přílivu se tlačí voda z moře proti toku řeky v jejím ústí a pohání tak turbíny, podmínkou je vysoký rozdíl mezi hladinou přílivu a odlivu ☺☺

ENERGETIKA sluneční elektrárny - v krajinách s delším slunečním svitem, USA a Francie, nevznikají žádné zplodiny a odpad ☺☺ větrné elektrárny - bývají na velkých otevřených prostranstvích, kde pravidelně vanou silné větry ☺☺ geotermální elektrárny - vznikají v oblastech sopek, Island, Itálie, USA, Nový Zéland ☺☺

HUTNICTVÍ = METALURGIE hutnictví železa - produkuje surové železo, ocel, kolejnice, dráty, trubky a plechy, Rusko, Japonsko, USA, Čína hutnictví neželezných kovů - taví rudy barevných kovů (hliník, zlato, stříbro, měď,…) a vyrábí jejich slitiny, USA,Rusko, Kanada hutě patří mezi největší průmyslové závody

Hoogovens, Nizozemsko. obr.č.8

TĚŽKÉ STROJÍRENSTVÍ produkuje výrobky s velkou hmotností a odolností zajišťuje stroje pro hospodářské podniky, např. těžební technika, hutnická zařízení = investiční celky dá se sem zahrnout i výroba velkých zbraní (bojové lodě, tanky…)

Kure, Japonsko. obr.č.9

CHEMICKÝ PRŮMYSL jedno z nejmodernějších průmyslových odvětví velmi škodlivý pro naše životní prostředí kvůli toxickým odpadům a velké spotřebě elektřiny a vody těžká chemie – výroba chemikálií pro další průmyslové zpracování - kyseliny, louhy, hnojiva

CHEMICKÝ PRŮMYSL petrochemie - výroba založena na ropě, až ½ světové chemické produkce - pohonné hmoty, plasty - velmi rychlý rozvoj, náročný na kvalifikovanou pracovní sílu - díky ní se rozvíjí spousta jiných odvětví, protože vytváří množství syntetických materiálů - zajišťuje materiály pro strojírenství, stavebnictví, spotřební průmysl - má velký podíl na rozvoji moderního zemědělství

Petrochemická továrna, Saudská Arábie. obr.č.10

PRŮMYSL STAVEBNÍCH HMOT dodává materiály pro stavbu budov základními přírodními surovinami jsou kameny, písek, vápenec, štěrk … vyráběnými materiály jsou např. cihly, střešní tašky, cement, panely …

Výroba nepálených cihel, Indonésie. obr.č.11

Úkoly: 1.Jaký vliv má těžký průmysl na životní prostředí? Uveď příklady z České republiky. 2.Které energetické suroviny máme dostatek? 3.Byly v okolí tvého města nějaké cihelny? Kde a co se s nimi stalo?

Prunéřov IIPrunéřov II, Česká republika. obr.č.1

Hoover damHoover dam, Arizona, USA. obr.č.2

OlkiluotoOlkiluoto, Finsko. obr.č.3

BarrageBarrage de la Rance, Francie. obr.č.4

NellisNellis Air Force Base, USA. obr.č.5

Shepherds Flat Shepherds Flat Wind Farms, USA. obr.č.6

SonomaSonoma Calpine 3, USA. obr.č.7

Zdroje informací a fotografií Obr. č.1 Petr Štefek. Elektrarna Prunerov II jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.2 Jimmymac1102. Hoover Dam - Arizona.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.3 kallerna. Olkiluoto 1 & 2.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.4 Tswgb. Barrage de la Rance.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.5 USAF. Nellis AFB Solar panels.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.6 Steve Wilson. Shepherds Flat Wind Farm 2011.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.

Zdroje informací a fotografií Obr. č.7 Stepheng3. Sonoma Plant at The Geysers 4778.png.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.8 Jesper Schoen. Hoogovens.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.9 jkyZjdjNjN. IHI shipyard, Kure.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.10 Secl. TASNEE 001.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.11 Meutia Chaerani / Indradi Soemardjan. Brickmaker Java 2002.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.