1 Grundtvig v ČR 2001-2010. 2 Grundtvig v ČR 2001 - 2003 v rámci EU programu Socrates I 2004 - 2006 v rámci EU programu Socrates II 2007 - 2013 v rámci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Advertisements

GRUNDTVIG VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Zuzana Kozáková/
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ NAEP Hradec Králové, Pardubice.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková.
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ Z KOMUNITÁRNÍCH PROGRAMŮ EU Autor: Michala Hrbová Obor: Účetnictví a finanční řízení podniku Ročník: 3 Soutěžní sekce: Rozvoj regionů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva – Budování kapacit pro rozvoj škol I. Metodický výklad Praha, 2. února 2016 Název prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
OPERAČNÍ PROGRAM PRAHA - ADAPTABILITA PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Výroční konference OP VK Dorint Hotel Don Giovanni, Vinohradská 157a,
Projekt střední školy stavební Jihlava Partneři: Vysočina Education Romsdal Videregående skole Godalen Videregående skole.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Informační a poradenské centrum ZČU
Partnerství Jihomoravského paktu zaměstnanosti pro podporu pracovního uplatnění mladých dospělých CZ /0.0/0.0/16_055/
Dokument KAP MSK - obsah
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
STUDY VISITS Praha
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Projekty spolupráce MAS z PRV v programovém období
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Interreg V-A Česká republika – Polsko
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Zlepšení metodologických kompetencí učitelů anglického jazyka
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
PROGRAM CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ ( )
Hlavní město praha a integrace cizinců
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Společenská odpovědnost ve školství
Náměty pro činnost Národního fóra
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG

KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Přínos studijních návštěv pro experty ve vzdělávání
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Program celoživotního učení Comenius
Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004
ERASMUS+ martina Jeřichová Hradec králové,
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Evropský vzdělávací program Erasmus+
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Centralizované rozvojové projekty 2017
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
Jsem senior na sedlčansku a mám zkušenosti. Zn. Chcete je využít?
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
Akční plán - plánované společné aktivity
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Transkript prezentace:

1 Grundtvig v ČR

2 Grundtvig v ČR v rámci EU programu Socrates I v rámci EU programu Socrates II v rámci EU programu LLP (Program celoživotního učení)

33 Grundtvig - souč á st LLP Comenius MŠ, ZŠ, SŠ Erasmus VŠ Leonardo da Vinci odborné vzdělávání Grundtvig vzdělávání dospělých Průřezový program Evropská jazyková cena Label Studijní návštěvy pro experty v oblasti vzdělávání (SVES)‏ Program Jean Monnet podporu výuky, výzkumu a diskuze v oblasti studií evropské integrace na úrovni vysokoškolských institucí

4 Rozpočet LLP Rozpočet LLP: 6,97 miliard EUR na celých 7 let Erasmus≥ 40% Leonardo de Vinci≥ 25% Comenius≥ 13% Grundtvig≥ 4% malý rozpočet, velké výzvy!

5 Význam vzděl á v á n í dospělých v Evropě rostoucí požadavky na dovednosti zaměstnanců na pracovním trhu 80 milionů nedostatečně kvalifikovaných pracovníků téměř 7 milionů Evropanů nepokračuje v dalším vzdělávání demografie – stárnoucí populace, migrace chudoba a sociální exkluze

6 Vzděl á v á n í dospělých v Evropě populace ve věku zapojená do dalšího vzdělávání údaje z r. 2005, uvedeno v %

77 Cíl programu Grundtvig Cílem je podporovat: spolupráci mezi organizacemi vzdělávající dospělé; mobilitu osob zapojených do dalšího vzdělávání v celé Evropě; rozvoj inovačních postupů ve vzdělávání dospělých a jejich předávání; zlepšení pedagogických přístupů a řízení.

88 Komu je program určen? Jednotlivcům: školitelé, učitelé dospělých řídící a administrativní pracovníci studenti vzdělávání dospělých (andragogiky)‏ Institucím: školy všech typů včetně vysokých další instituce a subjekty zabývající se vzděláváním nadace, firmy, úřady práce, asociace apod. kulturní instituce, muzea, knihovny atd. výzkumná centra, poradenské a konzultační servisy neziskové, dobrovolnické organizace

9 Grundtvig aktivity Decentralizované( Mobility osob pro jednotlivce (vzdělávací kurzy, stáže a konference, asistentské pobyty)‏ Projekty partnerství Workshopy Dobrovolnické projekty Centralizované ( Multilaterální projekty Tematické sítě odborníků

10 Projekty partnerství 1. výzva v ČR již v roce 2001 zapojení nejméně 3 institucí ze 3 zemí doba trvání 2 roky výměna zkušeností např. na téma: bariéry ve vzdělávání, učení seniorů či znevýhodněných osob, jazykové či ICT vzdělávání dospělých, distanční výuka, vzdělávání etnických menšin apod.

11 Projekty partnerství v ČR

12 Mobility osob 1. výzva v ČR již v roce 2001 podpora vzdělávání a profesního rozvoje osob působících ve vzdělávání dospělých vzdělávací kurzy v zahraničí (až 6 týdnů) účast na zahraniční stáži či konferenci (až 12 týdnů)

13 Mobility osob v ČR

14 r novinky v programu dříve - aktivity především pro pedagogické pracovníky z oblasti vzdělávání dospělých od r možnosti vzdělávacího pobytu v zahraničí nejenom pedagogickým pracovníkům, ale i všem dospělým, bez ohledu na jejich povolání Nové aktivity: Workshopy; Dobrovolnické projekty; Asistentské pobyty pro současné či budoucí pedagogické pracovníky z oblasti vzdělávání dospělých

15 Workshopy grant na organizaci denního workshopu pro zahraniční účastníky (ze zemí LLP)‏ libovolné téma související se zájmy a vzdělávacími potřebami dospělých (např.: architektura, dějiny umění, jazykové a komunikační dovednosti, film, astronomie, ICT atd.) cílem je zapojit dospělé do neformálních vzdělávacích aktivit

16 Workshopy  příležitost pro české instituce zorganizovat workshop v ČR pro zájemce z celé Evropy  příležitost pro českou veřejnost zúčastnit se workshopu v zahraničí na katalog schválených workshopů přihláška u organizátora, který hradí náklady účastníka

17 Příklady workshopů 2009 Příklady z katalogu schválených workshopů, (kterých se mohou účastnit zájemci z ČR v roce 09/10): European Songwriter Workshop (AT) Healthy life style (DE) Birdwatch in Estonia (EE) Astronomical Workshop (PL) Cultural Heritage (UK) Project Management in view of gender and intercultural Awareness (DE)

18 Dobrovolnické projekty mezinárodní spolupráce 2 dobrovolnických organizací dvouleté projekty každá z organizací vyšle a přijme 2-6 dobrovolníků ve věku 50+ dobrovolnická aktivita může spočívat v jakékoli neziskové činnosti délka výměnného pobytu dobrovolníka je týdnů

19 Účastníci dobrovolnického projektu jako dobrovolník se může zapojit kdokoli ve věku 50+ o grant žádá jakákoli organizace zkušená v organizování dobrovolnických neziskových aktivit Organizace dostane grant: na vyslání dobrovolníků (cestovní náklady dle počtu účastníků, paušál na organizaci)‏ na přijetí dobrovolníků (pobytové náklady dle počtu účastníků, paušál na organizaci)‏

20 I malý program dokáže velké věci … zkušenosti držitelů grantu… „Projekt nám umožnil nalézt nové metody práce s našimi dlouhodobě nezaměstnanými uchazeči o zaměstnání, poznat prostředí a kulturu jiných zemí, a v neposlední řadě také zdokonalit naše jazykové znalosti.“ (Úřad práce ve Vsetíně)

21 Zkušenosti držitelů grantu „Naše projektová spolupráce by se dala charakterizovat slovy „poznali jsme mnohem více, než jsme očekávali“ a poněkud omšelé klišé o integraci Evropy se opravdu stalo skutečností.“ (Jazyková škola Channel Crossings s.r.o., Praha)

22 Zkušenosti držitelů grantu „…přínosné bylo poznání, že zahraniční kolegové mají podobné zkušenosti, úkoly a cíle, a musí se potýkat s podobnými problémy jako my v českých knihovnách.“ (účastnice kurzu Digital Libraires a la Carte 2008, Nizozemí) „Díky získaným poznatkům se dnes naši studenti učí efektivně a bez stresu v pozitivním a tvůrčím prostředí“. (účastnice kurzu Teaching Multiple Intelligences, UK)

23 Děkuji za pozornost