1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 3. výzva, 3.2) 12. 9. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
Advertisements

Ing. Michal Čech Seminář pro příjemce finanční podpory z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost – výzva 31 a 32.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 2. výzva, 3.2)
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Vyúčtování projektu a plnění smluvních závazků Pavla Šimoňáková, Karolína Drozdová
Nejčastější chyby zjištěné při kontrole monitorovacích zpráv.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro příjemce Vyplňování MZ a ŽOP v Benefit7 technická část.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Seminář pro příjemce v rámci výzvy IOP č. 03 – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě , 9:30 hod Učebna č.3, 1. patro Ministerstvo vnitra,
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 4. výzva, 3.2)
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část - řízení projektu seminář pro příjemce – 2. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
ZMĚNY PROJEKTU A ROZPOČTU PRINCIPY PARTNERSTVÍ NESROVNALOSTI Seminář pro příjemce OP VK 29. října 2012.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
1 Seminář pro příjemce OPVK Finanční část 1. výzva března 2010Ústí nad Labem TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 1. výzva 2 GG PO 1)
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Seminář pro příjemce podpory v rámci vybraných výzev OP LZZ Technická část - Benefit Seminář pro příjemce OP LZZ MV ČR, Praha - Letná, Nad Štolou 3, Praha.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář pro žadatele z OPŽP
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Seminář k ukončování projektů
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Realizace a vyúčtování malého projektu
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Transkript prezentace:

1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 3. výzva, 3.2)

2 Obsah: 1.Monitorovací zpráva 2.Rozpočet a změny rozpočtu v průběhu realizace projektu 3.Finanční přílohy monitorovací zprávy 4.Žádost o platbu

3 1) Monitorovací zpráva Monitorovací zpráva – předkládá se jednou za 3 měsíce, do 30 kalendářních dnů od ukončení monit. období, předkládá se v pákových pořadačích (šanonech) včetně všech příloh, nikoli v EURO deskách! MZ a její přílohy dokládat v tištěné podobě podepsané a také v elektronické podobě na CD!! na CD doložit MZ a přílohy č. 1, 2, 3B, 4, 5, 8, 9, 11, 13, 14, 19, 23, Finanční část MZ A) Průběžná MZ – pravidelná, každé 3 měsíce B) Mimořádná MZ – v případě, že příjemce již vyčerpal min. 80 % všech poskytnutých záloh může podat mimořádnou MZ (např. za 2 měsíce)

4 1) Monitorovací zpráva Monitorovací období – období, za které se předkládá monitorovací zpráva, období 3 měsíců (v případě průběžných MZ) Příklad: projekt začíná  monitorovací období je od do  všechny přímé výdaje uhrazeny z projektového bankovního účtu (projektové pokladny) v tomto období musí být uvedeny v Soupisce účetních dokladů - MZ se dokládá nejpozději do 30 kalendářních dní od ukončení monitorovaného období (dle uvedeného příkladu nejpozději do ) - závěrečná MZ se dokládá do 2 měsíců od ukončení projektu

1) Monitorovací zpráva (Elektronická MZ) Bod 5. Harmonogram čerpání před finalizací žádosti o platbu je nezbytné upravit v monitorovací zprávě záložku Harmonogram čerpání (aktualizovat sloupec „Žádost o platbu – plán“ do souladu s aktuálně předkládanou ŽoP, následně se snažit co nejpřesněji odhadnout následující ŽoP) Bod 9. Podstatné / nepodstatné změny v případě změny rozpočtu, vždy popsat a zdůvodnit provedené změny. 5

1) Monitorovací zpráva (Elektronická MZ - Harmonogram čerpání) 6 Před finalizací ŽoP je nezbytné upravit sloupec „Žádost o platbu – plán“ v souladu s aktuálně předkládanou ŽoP a co nejpřesněji odhadnou výši následujících žádosti. Po finalizaci Žádosti o platbu již tuto záložku nelze editovat.

7 1) Monitorovací zpráva Odevzdání MZ: při odeslání MZ uvést na obálku „Neotvírat monitorovací zpráva“ Adresa: Krajský úřad Ústeckého kraje, Odbor strategie, přípravy a realizace projektů, Oddělení grantů EU pro vzdělávání, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem nezapomenout napsat na obálku odesílatele (název organizace realizující daný projekt, neuvádět jméno fyzické osoby jako odesilatele!) Kontrola MZ – po kontrole MZ zprostředkujícím subjektem obdrží příjemce připomínky, do 5 pracovních dnů je nutné doložit opravy v tištěné podobě podepsané, elektronicky na CD a hlavně nezapomenout také opravit (vyměnit) v šanonech v projektové dokumentaci PŘÍJEMCE!!

2) Rozpočet a změny rozpočtu v průběhu realizace projektu v průběhu realizace projektu je nutné vždy vycházet z rozpočtu, který byl schválen poskytovatelem podpory a je přílohou smlouvy příp. dodatku ke smlouvě v průběhu realizace projektu není možné celkový rozpočet projektu navýšit!!! není možné navyšovat položky rozpočtu, popř. kapitoly rozpočtu, které ponížila výběrová komise. je nutné dodržovat procentní limity kapitol a limit křížového financování - i po změně rozpočtu!!! - Kapitola 3: 25 % / Kapitola 5: 49 % / Kapitola 7: 20 % - Křížové financování: 20% z celkových vyúčtovaných způsobilých výdajů na konci realizace projektu, stanoveno výzvou 8

2) Nepodstatné změny rozpočtu (bez souhlasu poskytovatele) přesun v rámci jedné kapitoly rozpočtu mezi jednotlivými kapitolami do výše 15 % objemu způsobilých výdajů kapitoly, ze které jsou finanční prostředky přesouvány VYJÍMKA u kapitoly 1 může být přesunem navýšena pouze do výše 15% objemu této kapitoly !!! u jednotlivých kapitol nesmí dojít po změně rozpočtu k překročení % limitů kapitol (křížového financování) změny rozpočtu popsat a zdůvodnit v textu monitorovací zprávy (bod 9. Podstatné/ nepodstatné změny) s nepodstatnou změnou doložit přílohu č. 9 - Přepracovaný rozpočet projektu 3v1!!! 9

2) Podstatné změny rozpočtu (se souhlasem poskytovatele) přesun mezi kapitolami vyšší než 15 % původního objemu kapitoly, ze které jsou finanční prostředky přesouvány navýšení objemu způsobilých výdajů Kapitoly č. 1 Osobní výdaje o více než 15 % navýšení položek Křížového financování změna rozpočtu, které mají za důsledek vzájemnou změnu celkové výše investičních a neinvestičních prostředků 10

2) Podstatné změny rozpočtu (se souhlasem poskytovatele) příjemce má povinnost předložit poskytovateli podpory Žádost o schválení podstatné změny, ve které změny uvede a zdůvodní realizace podstatné změny před souhlasem poskytovatele nebo bez jeho souhlasu je porušením rozpočtové kázně v případě podstatných změn se uzavírá DODATEK ke smlouvě (změny musí být odsouhlaseny partnery příjemce) 11

12 3) Finanční přílohy MZ -> Pro příjemce -> Monitorovací zpráva -> Přílohy el. MZ pro oblast podpory 3.2Přílohy el. MZ pro oblast podpory 3.2 Příloha č. 3B – Přehled čerpání veřejné podpory Příloha č. 4 – Žádost o platbu Příloha č. 5 – Soupiska účetních dokladů Příloha č. 6 – Kopie účetních dokladů Příloha č. 7 – Kopie výpisu z účtu projektu, příp. pokladní kniha projektu Příloha č. 8 – Přehled čerpání způsobilých výdajů Příloha č. 9 – Přepracovaný rozpočet projektu verze 3 v 1 Příloha č. 13 – Rozpis mzdových výdajů real. týmu projektu Příloha č. 14 – Služební cesty zahraniční Příloha č. 18 – Sestava z úče. programu (Výpis z hl. knihy, úče. deníku) Příloha č. 19 – Přehled čerpání mzdových nákladů Příloha č. 23 – Přehled čerpání nepřímých nákladů v MO Příloha – Finanční část MZ

13 3) Pokyny k vybraným přílohám I. Příloha č. 5 – Soupiska účetních dokladů obsahuje všechny účetní doklady (z přímých nákladů), které nárokujete k proplacení v dané MZ v případě partnerů s finančním příspěvkem nutno doložit celkovou soupisku za monitorovací období, dílčí soupisku za jednotlivé partnery člení se dle jednotlivých položek (kapitol) rozpočtu, dále se člení na příjemce a partnery sloupec „Datum uskutečnění výdaje“ (uvádět datum úhrady z projektového účtu nebo samostatné pokladny projektu) na soupisku uvádět přesné označení dokladů z účetnictví příjemce a partnerů v případě, že bude na faktuře více položek rozpočtu, je nutné v soupisce uvést samostatně každou položku

14 3) Pokyny k vybraným přílohám II. Příloha č. 6 – Kopie účetních dokladů nedokládat kopie účetních dokladů hrazených z NN účetní doklad musí obsahovat identifikaci projektu, doporučujeme zřídit projektové razítko se zkráceným názvem a registračním číslem projektu a účetní doklady otisknout tímto razítkem k MZ se dokládají pouze kopie účetních dokladů s částkou přesahující Kč (tyto doklady ale musí být uvedeny na soupisce účetních dokladů, při kontrole MZ mohou být tyto doklady vyžádány k provedení namátkové kontroly) pokud je pro projekt nárokována pouze část celkové hodnoty účetního dokladu, je rozhodující výše této nárokované částky k fakturám dodávat předávací protokoly (i za služby), k fakturám nad 10 tis. Kč v případě, že není uzavřena kupní smlouva nebo smlouva o dílo dokládat objednávku k fakturám dokládat zúčtovací doklady – košilky (včetně 2 podpisů) u hotovostních výdajů se účetními doklady myslí výdajové pokladní doklady včetně prvotních dokladů úhrady (např. paragon)

15 3) Pokyny k vybraným přílohám III. Příloha č. 7 – Výpis z účtu projektu -do MZ dokládat kopie výpisu z bankovního projektového účtu za celé monitorovací období -každý výdaj ve výpise označit pořadovým číslem ze soupisky účetních dokladů (příloha č. 5) -označit nepřímé náklady (NN) ve výpise z bankovního projektového účtu -při souhrnných refundacích dokládat interní účetní doklady -v případě, že příjemce zřídil projektovou pokladnu, doložit pokladní knihu / deník (pozor na denní limit v projektové pokladně ,- Kč!!!)

16 3) Pokyny k vybraným přílohám IV. Příloha č. 8 – Přehled čerpání způsobilých výdajů projektu do přílohy je nutné rozpracovat jednotlivé podpoložky, tak jak jsou uvedené ve schváleném rozpočtu projektu (je nezbytné přidávání nových řádku, poté je nutné zkontrolovat funkčnost přednastavených vzorců a případně je upravit) Časté chyby: –není rozpracován na jednotlivé podpoložky –v příloze byly odstraněny vzorce –sloupec „Platný rozpočet (schválený či upravený příjemcem v Kč)“ není upraven dle dodatku/přepracovaného rozpočtu –nevyplněn sloupec Pořadová čísla účetních dokladů na soupisce –do řádku 10.1 se vyplňují schválené NN (ze schváleného rozpočtu, ze soupisky účetních dokladů)

17 3) Pokyny k vybraným přílohám V. Příloha č. 9 Přepracovaný rozpočet projektu 3 v 1 přikládá se k MZ v případě nepodstatné změny rozpočtu projektu do přílohy je nutné rozpracovat jednotlivé podpoložky uvedené ve schváleném rozpočtu projektu (příloha Smlouvy o realizaci GP popř. dodatek k této smlouvě) provedené změny zdůvodnit a popsat v monitorovací zprávě bod 9. Podstatné / nepodstatné změny Časté chyby: - přesun z kapitoly byl vyšší než 15 % CZV (podstatná změna rozp.) - v příloze byly odstraněny vzorce - není rozpracován na jednotlivé podpoložky - při provedení nepodstatné změny rozpočtu sledovat % limity jednotlivých kapitol a křížového financování

4) Žádost o platbu žádost o platbu se předkládá vždy s každou Monitorovací zprávou, výjimku tvoří pouze monitorovací období, kdy neproběhl žádný výdaj z projektového účtu (Žop se nedokládá) v žádosti o platbu se uvádějí způsobilé výdaje projektu včetně příslušného podílu nepřímých nákladů, které příjemce (případně partneři) prokazuje v rámci dané MZ výše prostředků vyúčtovaných v žádosti o platbu se může maximálně rovnat výši poslední poskytnuté zálohové platby zvýšené o nevyužité prostředky předcházejících zálohových plateb !!!!! 18

19 typ žádosti – ex- ante lze zahrnout pouze výdaje za dané monitorovací období (oblast podpory neodečítají se přijaté úroky) dokládat v listinné podobě podepsanou včetně razítka i v el. podobě na CD nahrát povinné přílohy: Monitorovací zprávu a přílohy č. 1, 2, 3A, 4, 5, 8, 9, 10, 13, 14, 19, 23 pro provedení oprav musí poskytovatel vrátit k dopracování – následně příjemce provede storno finalizace žlutá pole jsou povinná, šedá pole nepovinná; 4) Žádost o platbu

20 4) Žádost o platbu v IS Benefit I Po přihlášení do aplikace Benefit7 (dále jen B7) si ve sloupci Navigace zvolte Konto projektů. Vyberte projekt, u kterého budete zadávat žádost o platbu (dále jen ŽoP) a v levém menu stiskněte Žádost o platbu. V horní přehledové tabulce se Vám zobrazí přehled dosud administrovaných ŽoP, včetně jejich stavů. Upozornění!: Žádost o platbu není možné finalizovat, nejsou-li všechny předchozí ŽoP ve stavu dle MONIT7+ Schválena nebo Proplacena příjemci.

21 4) Žádost o platbu v IS Benefit II Nová Žádost o platbu se vytvoří přes tlačítko NOVÝ ZÁZNAM. Před začátkem práce je nutné žádost uložit (tlačítko ULOŽIT) Údaje o projektu se automaticky vyplní z MONIT7+ po kliknutí na tlačítko Načíst data z MONIT7+

22 4) Žádost o platbu v IS Benefit III žlutá pole jsou povinná, šedá pole nepovinná Ex – ante Příjemce vybere z nabídky číslo projektového bank. účtu je-li relevantní vybere příjemce číslo bank. účtu zřizovatele Příslušné pořadí finančního plánu (první/nejnižší volná položka) Komentář k žádosti o platbu (např. monitorované období)

23 4) Žádost o platbu v IS Benefit IV Uvedou se celkové výdaje = ŽoP příloha č. 5: Celkem – Žádost o platbu V jaké struktuře požadujete proplatit žádost o platbu. Investice x Neinvestice

24 4) Žádost o platbu v IS Benefit V Celkové způsobilé výdaje skutečně vyúčtované v daném monitorovacím období dle skutečného členění na INV. a NEINV. Výdaje připadající na křížové financování vyúčtované v MO dle skutečného členění na INV. a NEINV. Vyúčtování výše investičních a neinvestičních prostředků v daném MO

25 4) Žádost o platbu v IS Benefit VI Nevyplňuje se Výše NN schválených ze soupisky účetních dokladů

26 4) Žádost o platbu v IS Benefit VII Finalizace ŽoP, ŽoP se převede do Monit 7+, po finalizaci není možné provádět žádné úpravy Před finalizací zde nahrát povinné přílohy k ŽoP Před samotnou finalizací proveďte kontrolu ŽoP prostřednictvím operace Kontrola. Tisk ŽoP po finalizaci

27 4) Žádost o platbu v IS Benefit VIII V případě, že bude ŽoP vrácena k dopracování, pro provedení oprav, musí příjemce provést „Storno finalizace“, ŽoP opravit a následně nutno opět „Finálně uložit“ STORNO FINALIZACE

28 Děkuji za pozornost Ing. Martin Málek