Optimalizace organizační struktury MMO Zkušenosti z projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Audit IT procesů ve FNOL
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Optimalizace procesů na úřadě ev. č. projektu CZ.1.04/4.1.01/
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Digitální správa věcí veřejných
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
POZNATKY Z LOGISTICKÝCH AUDITŮ
Systém managementu jakosti
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Jiří Polák, DTCE TMT Managing Partner Základní pravidla krizového managementu Poznámky k informační bezpečnosti, infrastruktuře a kategorizaci.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Implementace spisové služby v prostředí městských úřadů
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Využití procesní analýzy na Magistrátu města Ostravy
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Organizace a organizování podniku
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
1 ÚVOD DO HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY Zdeněk Tomeš Kancelář 612 KH: středa
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Konference Transformace a deinstitucionalizace soc. služeb – od 9.00 do hodin druhého dne Hradec Králové Individuální projekt odboru.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
“Analýza agend a optimalizace výkonu státní správy v resortu životního prostředí” Aleš Vokál Ministerstvo životního prostředí.
Stalo se … příběh jednoho „průšvihu“ Ing.Tomáš Boubelík PhDr.Iva Moravcová Mgr.Oldřich Smola.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
PREZENTUJÍCÍ Rodinné audity Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života PhDr. Lada Nováková Mgr. Klára Čmolíková Cozlová.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Systém managementu jakosti
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Optimalizace organizační struktury MMO Zkušenosti z projektu

Cíl projektu Optimalizace organizační struktury MMO za účelem zefektivnění pracovních výkonů, zlepšení spolupráce v rámci jednotlivých úseků, oddělení, odborů a organizační složky a efektivního vyřizování požadavků občanů v co nejkratším čase. Zvýšení efektivity fungování MMO Identifikace základních a optimalizace vybraných procesů Studie využití pracovního času zaměstnanců MMO Optimalizace organizační struktury MMO Optimalizace počtu zaměstnanců MMO Návrh ukazatelů a systému pro měření výkonnosti procesů Rychlé vyřizování požadavků občanů

Plán projektu Mobilizace Popis současného stavu Implementation Identifikace a popis procesů Identifikace současné organizační struktury Databáze pracovních pozic 2 týdny 6 týdnů 3 týdny Plán a metodika řízení projektu Seznámení zaměstnanců MMO s projektem Komunikační plán projektu Analýza a diagnostika procesů Databáze činností MMO Průzkum spokojenosti občanů se službami MMO Návrh optimalizace org. struktury a procesů Návrh ukazatelů měření výkonnosti Návrh periodických průzkumů spokojenosti občanů Postup implementace navrhovaných změn a plán úspor Předání závěrečné zprávy a formální zakončení projektu Analýza a diagnostika Identifikace příležitostí a doporučení Harmonogram implementace a plán úspor 3 týdny Celkem 17 týdnů Projektové práce byly členěny do následujících pěti fází.

Procesní analýza Identifikace procesů MMO - základ pro analýzu průběhu procesů a pro analýzu efektivity prováděných činností, které s procesy souvisí.

Procesní analýza Identifikace procesní náročnosti - určení míry významu procesu na základě identifikace spotřeby disponibilního pracovního fondu MMO.

Analýza činností Snímek pracovní pozice – činnosti všech zaměstnanců úřadu ve vazbě na identifikované procesy.

Procesní analýza Identifikace procesů vhodných pro optimalizaci - vzájemným srovnáním významu procesu a jeho kvality určíme na co je třeba zaměřit svoji pozornost.

Analýza rozpětí řízení MMO Křivka rozpětí řízení magistrátu má oproti ideální křivce velmi nestandardní průběh. Z 0. na 1. stupeň řízení je patrná klesající tendence, s dalšími stupni řízení mírně stoupá. Průměrný počet řízených zaměstnanců 5,78 je však velmi nízký a od 2. stupně řízení roste jen velmi mírně.

Průzkum spokojenosti občanů

Celková spokojenost s fungováním úřadu 6,27 nespokojen spokojen a vzkazy od občanů …

Shrnutí doporučení  Rozšířit úřední hodiny až o 30 %  Odbor vnitřních věcí  Živnostenský úřad  Odbor dopravy – dopravně správní činnosti  Restrukturalizovat MMO dle navrhovaných opatření  Zrušit organizační úroveň úsek a odbory členit pouze na oddělení  Rozdělit odbor dopravy na odbor dopravně správních činností a odbor komunálních služeb  Zrušit odbor komunální a bytový a agendy převést do odboru komunálních služeb a odboru životního prostředí  Zrušit odbor organizační a jeho agendy převést do kanceláře primátora, odboru interního auditu a kanceláře tajemníka  Zrušit odbor platový a personální a pracovní místa převést jako oddělení řízení lidských zdrojů do kanceláře tajemníka  Sloučit odbor hospodářský s odborem technické správy majetku  Centrum sociálních služeb transformovat do příspěvkové organizace  Redukovat celkem 113 pracovních míst  36 – Centrum sociálních služeb  9 – Oddělení ekonomiky MěPO (odbor hospodářský)  29 – Oddělení služeb – vrátní (odbor technické správy majetku)  39 – redukce počtu pracovních pozic

Kvantifikovatelný přínos pro klienta

Zkušenosti z projektu politika otevřenosti se vyplácí do projektových struktur je třeba začlenit silného „decision makera“ procesní přístup k práci je pro mnohé novinka projektové řízení a pracovní skupiny jsou vnímány jako nestandardní řešení, které odporuje organizačnímu uspořádání vysoká odborná způsobilost vedoucích úředníků ne každý vedoucí úředník je dobrým managerem útvary v přímé podřízenosti primátora a tajemníka jsou mnohem pružnější poměrně nízká úroveň počítačové gramotnosti organizační struktura je výsledkem koaličních jednání tajemník úřadu je odpovědný za organizaci a řízení úřadu, ale organizační změny realizuje rada města svým rozhodnutím nezbytná je úplná podpora projektu vedením města včetně politické reprezentace

Copyright © by Deloitte & Touche, This report is solely for the use of client personnel. No part of it may be circulated, quoted, or reproduced for distribution outside of the client organization without prior written approval from Deloitte & Touche. Martin Čermák