NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: 23. 4.2013 NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Sladkovodní a mořské ryby Pětilístek: ryby
Advertisements

Poznej živočichy ČR Ryby, Obojživelníci, Plazi vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
OBOJŽIVELNÍCI ZNAKY, ANATOMIE. Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Michal Krtička Datum :
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stavba těla: skřele hlava trup ocas čichové jamky hmatové vousy prsní ploutve břišní ploutve řitní ploutev ocasní ploutvev postranní čára hřbetní.
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_10C_2_Ryby _I_sladkovodní Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_7_Mechorosty,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/08 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
RYBY (zajímavosti) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
MĚKKÝŠI PLŽI, MLŽI, HLAVONOŽCI
Živočichové v lesích Jan Pavlik.
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
MĚKKÝŠI - MLŽI žijí ve sladké i slané vodě
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Obojživelníci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem obojživelníků. Materiál je.
OBOJŽIVELNÍCI (zajímavosti)
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Obojživelníci - ocasatí
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Třída: RYBY.
Obojživelníci. AUTOR: Eliška Jurčicová
OBRATLOVCI – opakování
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_ryby
Základní skupiny živočichů
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Iveta Váňová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
Rozmnožování a chov ryb
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
1. 1.
Korýši Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_28_Korýši-opakování
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby, obojživelníci, ZŠ praktická, 8.r. – TÉMA: Základní znaky, význam, nejznámější druhy ČÍSLO PROJEKTU: CZ /1.4.00/

Anotace: Ryby, obojživelníci Shrnutí učiva – základní znaky ryb, rozmnožování, hospodářský význam a nejznámější druhy. Základní znaky obojživelníků, rozmnožování, způsob života a nejznámější druhy. Součástí prezentace je úkol, kdy žáci aplikují získané vědomosti a přiřazují správná slova do vět – opakování učiva ryby. V dalším úkolu vybírají správnou odpověď na otázku – opakování učiva obojživelníci. Úkoly jsou vhodné k využití interaktivní tabule, kdy žáci mohou přiřazovat pomocí šipek, nebo slova dopisovat. Úkoly lze využít jak ke kontrolnímu testování tak ke skupinové práci. Po splnění každého úkolu následuje správné řešení pro kontrolu. Při pilotáži byla využita interaktivní tabule pro skupinovou práci v plnění jednotlivých úkolů.Bylo ověřeno, že přehledné shrnutí učiva vede k většímu zapamatování si základních informací a rozvoji schopností tyto informace využít při plnění úkolů.

Ryby Základní znaky : párové ploutve – prsní - břišní nepárové - hřbetní - řitní - ocasní Tělo – slizová pokožka, šupiny Žijí – sladká voda – řeky, potoky, rybníky - mořská voda

Sladkovodní ryby kapr obecný, pstruh obecný, štika obecná, sumec velký, parma, okoun, candát Rozmnožování – pohlavní – období tření Samička – vajíčka – jikry Sameček – tekutina – mlíčí Oplození – ve vodě vajíčko – plůdek - dospělý jedinec

Mořské ryby sleď obecný sardinka obecná treska tuňák makrela

Doplň věty vhodnými slovy Ryby se rozmnožují…….. Toto období nazýváme….. Samička vypouští do vody……. Samec vypouští …….. Z oplozeného vajíčka se líhne……….. Dravé ryby se živí……. Sladkovodní ryby jsou…… Mořské ryby jsou………. pohlavně nepohlavně tření oplození jikry mlíčí dospělý jedinec plůdek rostlinnou potravou živočišnou potravou tuňák sumec candát makrela kapr

Ryby se rozmnožují Toto období nazýváme Samička vypouští do vody Samec vypouští Z oplozeného vajíčka se líhne Dravé ryby se živí Sladkovodní ryby jsou Mořské ryby jsou pohlavně nepohlavně tření oplození jikry mlíčí dospělý jedinec plůdek rostlinnou potravou živočišnou potravou tuňák sumec candát makrela kapr

Obojživelníci čtyřnozí obratlovci – žijí ve vodě i na souši pokožka – vylučuje sliz, dýchací orgán rozmnožování samička – klade vajíčka – pulci – žijí ve vodě, dýchají žábrami v dospělosti dýchají plícemi Zadní končetiny – slouží ke skákání

Ropucha obecná zavalité tělo, pohybuje se lezením, v kůži jedové žlázy Skokan zelený přezimuje v bahně pod vodou, živí se hmyzem a jeho larvami Rosnička zelená leze po keřích, má přísavné polštářky

Mlok skvrnitý černý se žlutými skvrnami, žije v lese, živí se hmyzem Čolek obecný hřbet hnědožlutý, samec má kožní lem – hřeben, živí se hmyzem dia/commons/thumb/b/b5/Mlok.JP G/260px-Mlok.JPGhttp://upload.wikimedia.org/wikipe dia/commons/thumb/b/b5/Mlok.JP G/260px-Mlok.JPG dia/commons/thumb/d/de/Triturus _vulgaris.jpg/255px- Triturus_vulgaris.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipe dia/commons/thumb/d/de/Triturus _vulgaris.jpg/255px- Triturus_vulgaris.jpg

Podtrhni správnou odpověď Obojživelníci jsou užiteční - kypří půdu - ničí plevel - hubí škodlivý hmyz K životu potřebují - hlínu - vodu - les K oplozování dochází mimo tělo - ano - ne Samička klade - plůdky - vypouští tekutinu - vajíčka

Obojživelníci jsou užiteční - kypří půdu - ničí plevel - hubí škodlivý hmyz K životu potřebují - hlínu - vodu - les K oplozování dochází mimo tělo - ano - ne Samička klade - plůdky - vypouští tekutinu - vajíčka

Podtrhni správnou odpověď Z oplozených vajíček se líhnou - žáby - pulci - jikry Mlok a čolek žijí - na břehu rybníka - ve vodě - v lese Obojživelníci v dospělosti dýchají - žábrami - plícemi - trubičkami

Z oplozených vajíček se líhnou - žáby - pulci - jikry Mlok a čolek žijí - na břehu rybníka - ve vodě - v lese Obojživelníci v dospělosti dýchají - žábrami - plícemi - trubičkami

Citace a zdroje: Ilustrace: text Kroulíková, Jarmila.,Kroulík, Josef, Přírodopis pro 8. ročník zvláštní školy. Praha:Septima,1995.Zoologie,s.5-12