NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Romantismus v hudbě jihoevropských a severských skladatelů
Advertisements

Drama – vývoj a rozdělení
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Romantismus v hudbě německých skladatelů
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Z franc. romantique = jako v románu
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Richard Wagner –
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Giuseppe Verdi –
Maturitní předmět: Dějepis
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_19_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Balet Základní škola Libina, příspěvková organizace,
 Vývoj dějin ovlivněn Velkou francouzskou revolucí → dobytí Bastily  Rozvoj ekonomiky podporoval víru v neomezené možnosti a schopnosti člověka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_3C_13_Duchovní a světská hudba.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_15_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_19_HV7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Daniel Landa Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Petr Iljič Čajkovskij AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
Dějiny hudby a její osobnosti
Test ověřující znalosti z HV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
BAROKO KLASICISMUS ROMANTISMUS
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
The Beatles AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Dějiny hudby a její osobnosti
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
PRAŽSKÝ VÝBĚR AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola Netvořice
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Romantizmus.
CESTA Z PRAVĚKU 9. část ROMANTISMUS ICT 2 –
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus TÉMA SADY : Hudební nauka ROČNÍK : tercie, kvarta DATUM VZNIKU : duben 2014 AUTOR : Mgr. Jarmila Brejchová

anotace Materiál seznamuje žáky s vývojem hudby v období romantismu Uvádí znaky romantismu,nejvýznamnější skladatele, žáci mají možnost poslechnout si ukázky z jejich tvorby dostupné na YouTube Je určen pro interaktivní tabuli, mezi snímky se lze pohybovat pomocí hypertextových odkazů a tlačítek akcí Lze jej využít pro výklad i opakování, poslouží i pro zápisky žáků Primárně je určen pro tercii víceletého studia, ale dá se využít i v dalších ročnících nižšího gymnázia a v sextě či ve 2. ročníku čtyřletého studia Součástí jsou úkoly pro žáky

Romantismus Umění romantismu se rozvíjelo v době po Velké francouzské revoluci (1789) Důraz byl kladen na individualitu jedince, jeho zájmy a prožitky Nenaplnění ideálů revoluce přineslo rozčarování, umělci utíkali do světa snů a fantazie, oslavovali minulost, obdivovali přírodu Umělec se stává svobodným, nezávislým tvůrcem

Hudební romantismus Důležitou roli hraje cit, fantazie Tvoří se velkolepá hudební dramata Vzniká programní hudba Skladatele inspiruje národní lidová hudba a tradice Rozvíjí se symfonická tvorba, symfonie i symfonické básně, orchestr čítá hudebníků Opera klade důraz na děj, přináší filozofické i politické myšlenky Nabucco - Hebrew Slaves Chorus - YouTube

Raný romantismus Vrcholný romantismus (novoromantismus) Pozdní romantismus

Raný romantismus Franz Schubert ( ) Franz Schubert Carl Maria von Weber Felix Mendelssohn-Bartholdy Robert Schuman Fryderyk Chopin ( ) Fryderyk Chopin Lang Lang - Chopin Minute Waltz Op. 64 No. 1 - YouTube

Franz Schubert je autorem mnoha písní.Můžete nějakou uvést? Schubert - Pstruh - YouTube Schubert - Pstruh - YouTube Fryderyk Chopin byl polský skladatel, který žil od svých 20 let v cizině. Víte, kde? Mohl vidět tento symbol? Ne, zemřel roku

Vrcholný romantismus (novoromantismus) Hector Berlioz ( ) Hector Berlioz Ferenc Liszt ( ) Ferenc Liszt Richard Wagner ( ) Richard Wagner Petr Iljič Čajkovskij ( ) Petr Iljič Čajkovskij Bedřich Smetana Antonín Dvořák

Richard Wagner se zasloužil o reformu opery, usiloval o vytvoření souborného uměleckého díla, kde jsou všechny složky vyrovnané (děj, hudba, výtvarná scéna…), užíval příznačné motivy (leitmotivy) Wagner- Tristan und Isolde Act 3 "Liebestod" – YouTube Wagner- Tristan und Isolde Act 3 "Liebestod" – YouTube Víš, ve kterém městě stojí tato opera? V Drážďanech 1

Hector Berlioz je tvůrcem programní symfonie, používal při komponování „utkvělou myšlenku“ (idée fixe), jež procházela všemi částmi symfonie, charakterizovala hrdinu… Berlioz: "Symphonie Fantastique" - 5th Mvt. - Leonard Bernstein - YouTube Berlioz: "Symphonie Fantastique" - 5th Mvt. - Leonard Bernstein - YouTube

Ferenc (Franz) Liszt, maďarský skladatel a klavírní virtuos a především tvůrce symfonické básně (Co slyšíme na horách, Orfeus, Hamlet…), ve které navázal na programní symfonie H. Berlioze Jeho učitelem byl v Paříži i A. Rejcha Petr Iljič Čajkovskij spojil prvky ruské národní hudby s evropským novoromantismem Jeho dílo je mnohostranné, od symfonií přes dramatická díla až po balety Tchaikovsky's Piano Concerto No.1 - YouTube Tchaikovsky's Piano Concerto No.1 - YouTube

Pozdní romantismus Gustav Mahler Richard Strauss Mahler -- Symphony No. 2 ‚Vzkříšení' – YouTube Mahler -- Symphony No. 2 ‚Vzkříšení' – YouTube

Otázky Víš, kdo je autorem opery Nabucco, z níž jsme v úvodu vyslechli ukázku? a) italský romantik Giuseppe Verdi b) italský romantik Gioacchino Rossini c) francouzský romantik Jacques Offenbach

Kdo byl tvůrcem symfonické básně? a) Hector Berlioz b) Ferenc Liszt c) Richard Wagner

Kdo byl tvůrcem programní symfonie? a) Hector Berlioz b) Ferenc Liszt c) Richard Wagner

Richard Wagner používal ve svých operách a) leitmotiv (příznačný motiv) b) idée fixe (utkvělou myšlenku)

Ferenc Liszt byl žákem a) Antonína Dvořáka b) Richarda Wagnera c) Antonína Rejchy

Použitá literatura a zdroje: CHARALAMBIDIS, Alexandros a kol. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN, 2002, ISBN CHARALAMBIDIS, Alexandros a kol. Hudební výchova 2 pro gymnázia. Praha: SPN, 2003, ISBN Citace obrázků: 1 CARL TÄUBERT [PUBLIC DOMAIN], PROSTŘEDNICTVÍM WIKIMEDIA COMMONS. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Použité hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření této prezentace: Klipart obrázky jsou součástí galerie Microsoft Office volně dostupné na adrese