Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802-4785, financovaného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Větné celky Věta Souvětí. Větné celky Věta Souvětí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_377_STAVBA VĚTY Téma: VĚTA JEDNODUCHÁ,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Před, za, pod, nad aktivita
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
ZNĚLÉ A NEZNĚLÉ SOUHLÁSKY
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VYBER SPRÁVNOU VĚTU K DANÉMU OBRÁZKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Gřundělová. Dostupné z Metodického portálu.
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
PŘEDLOŽKY PŘED NÁMI S VČELKOU MIJOU
Příprava na lomené výrazy
Logické úlohy z matematiky pro 2. ročník
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MLÁĎATA ZVÍŘAT KVARTETO
Řekni, proč se tomu směju?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem Z, z
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vnímání řeči O Budulínkovi
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Druhy vět Věty podle funkce
NAJDI SPRÁVNÝ OBRÁZEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Gřundělová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
RODINA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Sýr a myška Na snímcích 2, 3, 4 a 5 jsou kartičky určené k vystřižení a zalaminování. Dítě pracuje dle pokynů: Podej mi myšku, která je vedle sýra atd.
Vyber, co na obrázek nepatří, a řekni proč.
It is ... They are ... There ... Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
It is ... They are ... There ... Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ruský obrázkový slovník XXXI Slovesa B
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
MLÁĎATA ZVÍŘAT PUZZLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Kde žije… Klikni na obrázek místa, kde žije dané zvířátko. Pokud vybereš správně, zvířátko se objeví. Pokud špatně, objeví se naštvaný smajlík. Autorem.
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem P, p
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO PODPORA PRO VÝUKU
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Slož popletené obrázky.
Na které písmenko začíná obrázek?
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Orofacionální cvičení III.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Černý Petr 1−10 Pomůcka se skládá z 21 karet. Na deseti kartách jsou čísla od 1 do 10, na deseti kartách jsou odpovídající skupiny teček a na poslední.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Vypravuj pohádku Tatínku, povídej mi pohádku O čem ti budu vyprávět Vyprávěj třeba o Smolíčkovi Kdyby tak žila babička Vyprávěla by ti každý večer Posaď se a poslouchej 1. Doplň na konci vět znaménka. Které to jsou druhy vět? Přečti věty se správnou melodií. 2. Co se stane, když vynecháš z textu slovesa?. ?. !..

Naše projevy se skládají z vět. Rozeznáváme věty jednoduché a souvětí. Ve větě jednoduché je zpravidla jedno sloveso: Pampeliška má žlutý květ. V souvětí jsou dvě a více sloves: Anička se dobře učí, připravuje se pravidelně, proto má dobré známky.

dala Tvoř jednoduché věty podle předlohy. zpívá vařil koupí přinesu upravila nakoupit

1. Přečti si kousek pohádky „O Smolíčkovi“. Při čtení dbej na správnou melodii vět. 2. Vybírej z textu slovesa. Které věty jsou jednoduché, které souvětí? Proč? 3. Najdi spojky a vytvoř s kamarádem nová souvětí. Smolíček nechtěl otevřít, protože měl strach. Jeskyňky moc prosili a slibovali, že mu neublíží. Smolíček se nakonec rozhodl, že dveře pootevře. Jeskyňky vnikly do chalupy a chlapce odvlekly. Smolíček tuze plakal. V mluveném projevu je mezi větami v souvětí přestávka, zpravidla před spojkou. Jednotlivé věty mají stoupavou melodii, poslední věta klesavou.

4.Co se stalo se Smolíčkem dále? Umíš pohádku dokončit? Využij souvětí. Jedno souvětí napiš a podtrhni slovesa. Věty v souvětí bývají spojeny spojovacími výrazy: a)spojkami – a, ani, nebo, ale, aby, že když, protože, než, jak, neboť, a další; b) jinými slovy – který, jaký, kdo, co, kde, kam a další.

Stavbu souvětí můžeme vyjádřit vzorcem. Slunce zářilo a obloha byla bez obláčku. první věta V1 druhá věta V2 vzorec souvětí V1 a V2. Když začalo pršet, všichni se schovali. Když V1, V2.

Doplň vhodné spojovací výrazy. Napiš vzorce. Babička pekla vdolky já jsem jí pozorovala. Pepa se chlubil umí plavat. přijel táta, spěchali jsme domů. Netušil jsem, přijel Tomáš. V1 a V2. V1, že V2. Když V1, V2. V1, proč V2.

Tvoř se spolužákem podle daných vzorců souvětí o letních prázdninách nebo o nějakém zážitku. V psaném projevu se věty v souvětí oddělují čárkou. Jsou-li věty spojeny spojkami a, i, ani, nebo, čárka se obyčejně nepíše.

Například: loni jsme byli u moře na horách se nám také líbí, hlavně musí být pěkné počasí, budeme aktivně lyžovat na horním svahu, slunce krásně svítí, se dokonce i opálíme. Vytvoř souvětí s danými spojkami a napiš vzorec. Dokážeš to? Pojedeme na prázdniny na hory, protože a ale a když kde tak

Pojedeme na prázdniny na hory, protože loni jsme byli u moře a na horách se nám také líbí, ale hlavně musí být pěkné počasí, a když budeme aktivně lyžovat na horním svahu, kde slunce krásně svítí, tak se dokonce i opálíme. V1, protože V2 a V3, ale V4, a když V5, kde V6, tak V7.

Podle obrázků tvoř věty jednoduché a souvětí. Napiš věty se správnými znaménky (interpunkcí)

Při psaní používáme rozdělovací znaménka neboli interpunkci. Nejčastější jsou:. tečka,, čárka, ? otazník, ! vykřičník, : dvojtečka.

Naši sousedé jeli na výlet Prohlédli si nejprve okolí Návštěvu ukončili prohlídkou starého hradu Ráno nastoupili před domem do auta Zastavili se u vodopádu, kde je příroda chráněna Když si ho prohlédli, s bohatými zážitky se vraceli domů Další zastávka byla Medvědí skála 1.a) Změnil bys pořadí některých vět? Očísluj je. b) Jakým znaménkem musí být zakončeny všechny věty? Víš proč, jaký je to druh vět? c) Vypiš souvětí. 2.Byl jsi také na nějakém výletě? Co se ti tam líbilo? Věty v projevu musíme uspořádat

Zdroje: Konopková, L. Český jazyk pro 3. ročník základní školy. 3. vyd. Praha : Fortuna, ISBN [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: [cit ]. Autor: Matěj Baťha, zavírací nůž. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Autor: AxmanP2, jabloň s plody. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Autor: Dezidor, koláč s jablky. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Autor: Dezidor, autonehoda v Rize. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: