Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

Složené úrokování.
Finanční matematika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_70_9TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Umořování dluhů Název sady:Posloupnosti a finanční matematika Ročník:2. Číslo.
Finanční matematika 2. část
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jednoduché úrokování Matematika – 7. ročník
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
(finanční gramotnost)
Slovní úlohy na úročení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XIII_1_19_Finanční matematika 4 – úrokovací období delší než 1 rok Šablona číslo: XIII Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 19 Autor: Mgr. Vlasta Mrkáčková

Anotace: Výpočet úroku a zdaněného úroku při úložce trvající více let při použití složeného úrokování. Použití vzorce pro podobné úlohy. Ukázka úlohy složeného úrokování při splácení hypotečního úvěru. Očekávaný výstup: Žák použije složené úrokování a za pomoci učitele zvládne výpočet úroku a zdaněného úroku při úložce trvající tři roky. Dosadí do vzorce a řeší s jeho pomocí zadanou úlohu. Použije složené úrokování při výpočtu zůstatku v jednotlivých letech při splácení hypotečního úvěru Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: let Klíčová slova: Úrokovací období delší než 1 rok. Složené úrokování Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, školní sešit, kalkulačka Potřebný čas pro výuku DUM: 45 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem : Rozcvičku tvoří 2 úlohy, ve kterých žáci prokáží dovednost výpočtu úroku, případně zdaněného úroku při úrokovacím období zadaném v měsících, ve druhém případě ve dnech. Rozcvička má 2 varianty, je určená k samostatné práci žáků. Pomocí interaktivní tabule je možné obě oddělení rychle zkontrolovat, případně vysvětlit znovu nejasnosti. Následuje úloha, ve které se žáci seznámí se složeným úrokováním a nejprve po krocích a s pomocí počítají hodnoty úroku a zdaněného úroku po 1 roce, po dvou letech, po třech letech. Postupně žáci počítají samostatně a dle interaktivní tabule se jen kontrolují výsledky. Následně si vyzkoušejí stejnou

úlohu řešit podle uvedeného vzorce. Žáci pracují na této úloze s chutí a mají radost ze správných výsledků. Jako skupinová práce se hodí pak řešení další úlohy, kde se použije princip složeného úrokování. Tentokrát jde o půjčku, konkrétně o hypoteční úvěr. Stále je v záloze řešení ukázané na interaktivní tabuli. Úlohy vedou k aktivní práci žáků.

FINANČNÍ MATEMATIKA 4 ÚROKOVACÍ OBDOBÍ DELŠÍ NEŽ ROK

Rozcvička: AB Banka Internet Vhodnější je úvěr z banky 1) Pan Veselý si půjčil na vybavení firmy Kč na dobu 8 měsíců. S bankou sjednal úrokovou míru 8,4%. O kolik Kč zvedl úrok náklady na vybavení firmy? 1) Paní Podnikavá si půjčila na pořízení zmrzlinového stroje Kč při úrokové míře 9,2%. Věří, že úvěr zvládne splatit za 9 měsíců. O kolik bude muset díky úroku zaplatit navíc? 2) Paní Zámožná uložila na spořící účet úročený úrokovou mírou 3,1% Kč. Peníze z účtu si vybírala téhož roku. Kolik jí z účtu vyplatili? Nezapomeň na daň! 2) Pan Šťastný si uložil do banky svoji výhru ve výši Kč na účet úročený úrokovou mírou 3,4%. Kolik si z banky odnášel téhož roku? Nezapomeň na daň!

Rozcvička: AB Banka Internet Vhodnější je úvěr z banky 1) Pan Veselý si půjčil na vybavení firmy Kč na dobu 8 měsíců. S bankou sjednal úrokovou míru 8,4%. O kolik Kč zvedl úrok náklady na vybavení firmy? 1) Paní Podnikavá si půjčila na pořízení zmrzlinového stroje Kč při úrokové míře 9,2%. Věří, že úvěr zvládne splatit za 9 měsíců. O kolik bude muset díky úroku zaplatit navíc?

Rozcvička: AB 2) Paní Zámožná uložila na spořící účet úročený úrokovou mírou 3,1% Kč. Peníze z účtu si vybírala téhož roku. Kolik jí z účtu vyplatili? Nezapomeň na daň! 2) Pan Šťastný si uložil do banky svoji výhru ve výši Kč na účet úročený úrokovou mírou 3,4%. Kolik si z banky odnášel téhož roku? Nezapomeň na daň!

Pan Moudrý si nechal z běžného účtu úročeného 0,96% převést Kč na spořící účet s úrokovou mírou 3,8%. Kolik peněz měl na tomto účtu po roce? Po dvou letech? Po třech letech? 1. rok 2. rok

Pan Moudrý si nechal z běžného účtu úročeného 0,96% převést Kč na spořící účet s úrokovou mírou 3,8%. Kolik peněz měl na tomto účtu po roce? Po dvou letech? Po třech letech? 1. rok 2. rok

3. rok

Výpočet úroku v delších úrokovacích obdobích K…počáteční kapitál p…úroková míra n….počet let, po které je vklad úročen K n …částka vyplacená po n letech, při 15% zdanění Vyzkoušej uvedený vztah pro předchozí příklad

Dosazení do nového vzorce k = Kč, p = 3,8, n = 3 Na konci třetího roku má účet hodnotu Kč

Pan Mladý má hypotéční úvěr ve výši Kč při úrokové míře 6,2%. Banka mu stanovila měsíční splátky Kč. Kolik z peněz, které během prvního roku zaplatil posloužilo ke splacení úvěru, kolik peněz se spotřebovalo na zaplacení úroku? Kolik činí po roce výše půjčky? k… Kč p…..6,2% u = 6,2∙10000=62000 Ke splacení úroku za 1. rok se spotřebovalo Kč Na splacení dluhu zbývá Kč Zaplaceno: ∙12= Úrok činí Kč Splátkami za 1. rok zaplaceno Kč

Pan Mladý má hypotéční úvěr ve výši Kč při úrokové míře 6,2%. Banka mu stanovila měsíční splátky Kč. Kolik z peněz, které během prvního roku zaplatil posloužilo ke splacení úvěru, kolik peněz se spotřebovalo na zaplacení úroku? Kolik činí po roce výše půjčky? k… Kč p…..6,2% u = 6,2∙10000=62000 Ke splacení úroku za 1. rok se spotřebovalo Kč Na splacení dluhu zbývá Kč Zaplaceno: ∙12= Úrok činí Kč Splátkami za 1. rok zaplaceno Kč

Po prvním roce splácení zbývá dluh Kč, úroková míra 6,2%. Měsíční splátky Kč. Kolik z peněz, které během druhého roku zaplatil posloužilo ke splacení úvěru, kolik peněz se spotřebovalo na zaplacení úroku? Kolik činí po 2. roce výše půjčky? k… Kč p…..6,2% u = 6,2∙9804=60 784,8 Ke splacení úroku za 2. rok se spotřebovalo Kč Na splacení dluhu zbývá Kč Zaplaceno: ∙12= Úrok činí Kč Splátkami za 2. rok zaplaceno Kč

Po prvním roce splácení zbývá dluh Kč, úroková míra 6,2%. Měsíční splátky Kč. Kolik z peněz, které během druhého roku zaplatil posloužilo ke splacení úvěru, kolik peněz se spotřebovalo na zaplacení úroku? Kolik činí po 2. roce výše půjčky? k… Kč p…..6,2% u = 6,2∙9804=60 784,8 Ke splacení úroku za 2. rok se spotřebovalo Kč Na splacení dluhu zbývá Kč Zaplaceno: ∙12= Úrok činí Kč Splátkami za 2. rok zaplaceno Kč

k… Kč p…..6,2% u = 6,2∙9595,85 = ,27 Ke splacení úroku za 3. rok se spotřebovalo Kč Na splacení dluhu zbývá Kč Zaplaceno: ∙12= Úrok činí Kč Splátkami za 3. rok zaplaceno Kč 3.rok4. rok k… Kč p…..6,2% u = 6,2∙9374,79=58 123,698 Úrok činí Kč Splátkami za 4. rok zaplaceno Kč Ke splacení úroku za 4. rok se spotřebovalo Kč Na splacení dluhu zbývá Kč