METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rekonstrukce severních mostů
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
S VYSOKOU ÚROVNÍ SLUŽEB
Preference tramvají v Praze
BUS DOPRAVA S VYSOKOU ÚROVNÍ SLUŽEB. TURECKO - ISTANBUL BRT ©METROBÜS (spojení Evropa – Asie) – 2. nejvytíženější systém BRT na světě: 43 km, 33 zastávek,
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
KONFIGURACE PŘESTUPNÍCH UZLŮ Z POHLEDU ČASOVÉ ZTRÁTY CESTUJÍCÍCH
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Struktura projektu  Charakteristika oblastí, kterými trasa linky 213 prochází  Historie a současnost linky 213  Preference autobusů v síti městské.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
Návrh trolejbusové linky 73
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Přepravní průzkumy Filip Hercík.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Charakteristické znaky MHD
Bezbariérovost veřejné dopravy
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Řešení dopravní obslužnosti Odoleny Vody a letiště Vodochody
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Navrhování dopravní obsluhy ve městě
Přístupnost IDS pro OOSPO
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Technologie dopravní obsluhy veřejnou hromadnou.
N ÁVRH DOPRAVNÍHO ŘEŠENÍ OBLASTI L ADOVA KRAJE A Ř ÍČANSKA Jakub Platil, DMŽ2 Studentská konference
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
České Švýcarsko o. p. s. Šetrná doprava v Českém Švýcarsku.
N ÁVRH DOPRAVNÍHO ŘEŠENÍ OBLASTI L ADOVA KRAJE A Ř ÍČANSKA Jakub Platil, DMŽ2 Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Masná 18, Praha.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Autor DP:Bc. Pavel Hájek Vedoucí DP:Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent DP:Ing. Vladimír Faltus, Ph.D. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Územně analytické podklady IPR – vývoj obyvatel
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Integrace Neratovic a Mělníka
Technologická integrace tramvaje se železnicí ve městě Kassel
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Transkript prezentace:

METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID

Pražský problém Mnoho linek, nepřehlednost linkového vedení, nejednotnost provozních parametrů Nerovnoměrné využití linek (přetížené/nevyužité) Nízká úroveň preference vůči IAD Přehlcené komunikace také v širším centru Chybějící kapacitní kolejová doprava v některých částech města (Praha 4, 10) Metrobusy v Praze a okolí1/9

Metrobusy v pražském provedení Inspirace německým modelem (páteřní autobusové linky s krátkými intervaly a kapacitními vozidly, vhodně doplňující stávající kolejovou síť) Cestující preferují krátký interval – na linky s krátkým intervalem jsou ochotni dojít dál pěšky Příklady fungujících metrobusových linek: Hamburk, Mnichov, Berlín Ve všech případech získaly nové cestující, především v tangenciálních směrech Metrobusy v Praze a okolí2/9

Metrobusy v pražském provedení Zjednodušení linkového vedení –hierarchizace dopravní sítě – nadřazený systém páteřních linek a na něj navazující doplňkové linky místního významu –méně linek, zkrácení intervalů –autobusová síť navazuje na kolejovou dopravu –zlepšení návazností a přestupů Nasazení kapacitních kloubových autobusů Zajištění dostatečné míry preference Propagace nadřazeného systému linek Metrobusy v Praze a okolí3/9 Co to znamená?

Atraktivnější a efektivnější autobusová síť Příklady: –Chodovská ulice (ucelený tah Spořilov – Slavia – Želivského) – budoucí tramvajová trať na Jižní Město –Vídeňská ulice (Kačerov – Nemocnice Krč – Zálesí) – budoucí trasa metra D Metrobusy v Praze a okolí4/9 Cíl: - zvýšit atraktivitu a zároveň efektivitu autobusové sítě - posílit přetížené linky - zlepšit dopravu především v tangenciálních směrech (přímá spojení bez přestupu)

Současná fáze Parametry: –Interval ve špičkách: 6-8 minut –Interval v sedle pracovních dnů: minut –Interval o víkendu: 15 minut –Nasazení převážně kloubových autobusů Kde –Tangenciální linky celoměstského významu (136, 139, 174, 177, 183) –Doplňkové radiální linky (133) –Návazné linky na metro, tramvaje obsluhující významné sídlištní celky (107, 200, 253, 271) 1. Fáze zavádění páteřních linek: – Severní terasa (prodloužení metra C do Letňan) 2. Fáze zavádění páteřních linek: – Jižní Město a Praha 4 Metrobusy v Praze a okolí5/9 Páteřní autobusové linky

Metrobus = značka kvality Páteřním autobusovým linkám začneme říkat Metrobusy až po dosažení určité míry spolehlivosti (přesnosti provozu) – po zavedení preferenčních opatření (BUS pruhy, aktivní detekce na SSZ) tak, aby pojem Metrobus byl určitou známkou kvality dopravy Metrobusy v Praze a okolí6/9

Kde vyjedou první pražské metrobusy? Praha 4 (Kačerov, Vídeňská – linky 139, 157) Chodovská – Želivského (linka 136, 213) Vysočanská estakáda (linky 136, 177) Metrobusy v Praze a okolí7/9 BUS pruhy Michelská BUS pruhy Vídeňská BUS pruhy U Slavie - Želivského Jízda po TRAM tělese Chodovská

Metrobusy za hranice Prahy? Regionální páteřní autobusové linky –Vhodně doplňují základní síť železnice v regionu –Mají pravidelný taktový interval –Kapacitní kloubové autobusy –Navazující síť linek místního významu –Příklady: Kostelec nad Černými lesy (381) Mníšek pod Brdy, Dobříš (317) Sadská, Poděbrady (398) Brandýs n.L.-Stará Boleslav (367) Kamenice, Týnec nad Sázavou (339) – nově od Metrobusy v Praze a okolí8/9

Metrobusy v Praze a okolí Děkuji za pozornost Metrobusy v Praze a okolí9/9