Bakterie. Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bakterie.
Advertisements

BAKTERIE.
BAKTERIE.
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Charakteristika hub  Tvoří samostatnou říši – přechod mezi rostlinnou a živočišnou říší  Mají odlišný způsob života, výživy, rozmnožování  Ve srovnání.
Prokaryotní organismy Bakterie I. Systém bakterií systém založený na morfologických a fyziologických vlastnostech (např. charakter buněčné stěny, tvar.
ŘEZÁKY ŠPIČÁK STOLIČKY ŘEZÁKY ŠPIČÁK ZUBY TŘENOVÉ STOLIČKY.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_16_Imunita Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Jednobuněční živočichové
Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku
Základní škola, Hradec Králové
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Prvoci.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
VIRY.
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Jméno autora výukového materiálu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
POŽIVATINY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_52_INOVACE_25_Jednobuněčné organizmy - bakterie - učební text
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Bakterie VY_32_INOVACE_44_Co jsou bakterie Autor: Mgr. Iva Hirschová
VŘECKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_06_23.
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Prvoci – jednobuněční živočichové
Abiotické podmínky života.
ŠABLONA III/2 ŽIVOČICHOVÉ Mgr
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor: Ludmila Bílková,2013
Jednobuněční živočichové
PLOŠTICE.
MNOHOBUNĚČNÉ HOUBY HOUBY NIŽŠÍ.
Význam a zásady třídění organismů,
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
MIKROORGANISMY VIRY A BAKTERIE.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
3. Houby Houby – mají buňky bez chlorofylu
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
LIŠEJNÍKY tundra.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Transkript prezentace:

Bakterie

Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30

Tvary bakterií: 1.) koky = kulovité 2.) bacily = tyčinkovité

Rozmnožování bakterií = dělení Z 1 buňky mateřské vzniknou 2 buňky dceřinné.

Výskyt bakterií: Všude (půda, voda, vzduch, v tělech organismů, na pouštích…) SPORA = klidové stadium, ve kterém bakterie přečkávají nepříznivé podmínky

Dělení bakterií: 1.) Hniložijné rozkládají uhynulá těla rostlin a živočichů (umožňují koloběh látek v přírodě) 2.) Cizopasné žijí v tělech hostitelů – jsou původci nemocí Proti některým se dá očkovat ANTIBIOTIKA = léky na bakteriální nemoci

První antibiotikum = penicilin a jeho objevitel Alexander Fleming

Úkol: Vypiš z uč. str 31 nemoci, které jsou způsobeny bakteriemi

3.) Symbiotické žijí v trávicím ústrojí býložravců (pomáhají rozkládat rostlinnou potravu) žijí na kořenech bobovitých rostlin (pomáhají vázat vzdušný dusík)

Hlízkovité bakterie na kořenech hrachu

4.) Laktobacily jsou bakterie, které se používají k výrobě mléčných kysaných výrobků (jogurty, kefíry)