Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
Česká secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Datum (období) vytvoření: červen 2011
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Secese přelom 19. a 20. století.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
VZNIK MODERNÍ ČESKÉ ARCHITEKTURY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Dej 2 Secese Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Česká kultura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_09.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_VLADIMIR_CELOUD_CESKA_LIT._1._POL._20._ST._MEZIVALECNE_CESKE_DRAMA_PR EZENTACE_16 Název školyStřední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_KRISTINA_EPPICHOVA_LITERATURA_STAROVEKU_NOVY_ZAKON_07 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_MALA_VELKA_SVATBA_PREZENTACE_20 Název školyStřední škola služeb,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_SPORTOVNI_DIVACI_DO_N EPOHODY_PREZENTACE_08 Název.
Secese – sochařství a užité umění Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_SOCHARSTVI_A_UZITE_UMENI_PREZE.
SYMBOLISMUS Skupina Nabis Představitelé: Gustav MOREAU Pierre Puvis de CHAVANNES Odilon REDON Arnold B ÖCKLIN Maurice DENIS Pierre BONNARD Edvard MUNCH.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ZAKLADNI_PRAVNI_POJMY_SYSTEM_PRAVA_08 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Secese - architektura Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Egypta
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Egypta
Výtvarné umění v pravěku
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výtvarné umění starověkého Egypta
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Transkript prezentace:

Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník1. Vzdělávací oblast Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací obor Kosmetické služby Tematický okruh Periodizace a charakteristika vývojových etap výtvarného umění. Umění konce 19. a 1. poloviny 20. století. Téma Secese - TEST Jméno autora Mgr. Hana Mervartová Vytvořeno dne Metodický popis (anotace)Prezentace vytvořená v programu MS PowerPoint slouží k testování znalostí žáků po probrání dané látky. Navazuje na pracovní listy „Secese – znaky a architektura“, „Secese – malířství, sochařství, užité umění“ a na prezentace „Secese – architektura“, „Secese - malířství“ a „Secese – sochařství a užité umění“. Vyučující může prezentaci využít i k shrnutí výkladu nebo opakování učiva.

Secese TEST

Skupina AB 1)Napište v jakém časovém období probíhala secese. 2)Co byl nejcharakterističtější motiv secese? 1)Jaký byl význam secese? 2)Jakým jiným názvem byla secese také označována?

3) Kdo byl architektem této stavby a jak se tato stavba jmenuje? AB (obr.1) ( obr.2)

4) Kde najdeme tuto stavbu a jak se jmenuje? AB (obr. 3)(obr. 4)

5) Kdo je autorem tohoto díla? AB (obr. 5)(obr. 6)

6) Koho představuje tato socha, kde ji můžeme najít? AB (obr. 7)(obr. 8)

KONEC

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: AB 1) Napište v jakém časovém období probíhala secese. = od konce 19. do počátku 20. století, vrchol = 1 bod 1)Jaký byl význam secese? = projevila se nejen ve všech druzích výtvarného umění, ale i ve všech dalších uměleckých oborech a v životním stylu vůbec (jediný úplný umělecký sloh 19. století, vznikl jako protiklad k historickým slohům 19. století) = 1 bod

Skupina AB 2) Co byl nejcharakterističtější motiv secese? = nejcharakterističtějším motivem byla plynulá vlnící se křivka = 1 bod 2) Jakým jiným názvem byla secese také označována? = např.: Jugendstil (Německo), Art Nouveau (Francie), Modern Style (Anglie) = 1 bod

3) Kdo byl architektem této stavby a jak se tato stavba jmenuje? = 2 body A ) Antoni Gaudi, Sagrada da Familia, Barcelona B) Josef Fanta, Hlavní nádraží v Praze A (obr.1) B( obr.2)

4) Kde najdeme tuto stavbu a jak se jmenuje? = 2 body A) Antonín Balšánek a Osvald Polívka, Obecní dům v Praze B) Jan Kotěra, Muzeum východních Čech, Hradec Králové (obr. 3)(obr. 4)

5) Kdo je autorem tohoto díla? = 1 bod A) Alfons Mucha, Gismonda (1894) B) Gustav Klimt, Polibek ( ) A(obr. 5)B(obr. 6)

6) Koho představuje tato socha, kde ji můžeme najít? = 2 body A) František Bílek, Mojžíš, v sousedství Staronové synagogy v Praze B) Ladislav Šaloun, Sousoší Jana Husa, na pražském Staroměstském náměstí (obr. 7)(obr. 8)

Hodnocení: Maximum 9 bodů Známkabody

Použité zdroje MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury 3). 2.Praha: IDEA SERVIS, konsorcium, 2003, ISBN Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Použité obrázky Obr. 1) USER:SERGIL), Sergi Larripa. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 2) USER:BRUNSWYK. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 3) KARELJ. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 4) CZ-DAVID. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 5) AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 6) AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 7) BUCHHÄNDLER. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 8) VILGUS, Petr. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

DĚKUJI ZA POZORNOST