Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník1. Vzdělávací oblast Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací obor Kosmetické služby Tematický okruh Periodizace a charakteristika vývojových etap výtvarného umění. Umění konce 19. a 1. poloviny 20. století. Téma Secese - TEST Jméno autora Mgr. Hana Mervartová Vytvořeno dne Metodický popis (anotace)Prezentace vytvořená v programu MS PowerPoint slouží k testování znalostí žáků po probrání dané látky. Navazuje na pracovní listy „Secese – znaky a architektura“, „Secese – malířství, sochařství, užité umění“ a na prezentace „Secese – architektura“, „Secese - malířství“ a „Secese – sochařství a užité umění“. Vyučující může prezentaci využít i k shrnutí výkladu nebo opakování učiva.
Secese TEST
Skupina AB 1)Napište v jakém časovém období probíhala secese. 2)Co byl nejcharakterističtější motiv secese? 1)Jaký byl význam secese? 2)Jakým jiným názvem byla secese také označována?
3) Kdo byl architektem této stavby a jak se tato stavba jmenuje? AB (obr.1) ( obr.2)
4) Kde najdeme tuto stavbu a jak se jmenuje? AB (obr. 3)(obr. 4)
5) Kdo je autorem tohoto díla? AB (obr. 5)(obr. 6)
6) Koho představuje tato socha, kde ji můžeme najít? AB (obr. 7)(obr. 8)
KONEC
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: AB 1) Napište v jakém časovém období probíhala secese. = od konce 19. do počátku 20. století, vrchol = 1 bod 1)Jaký byl význam secese? = projevila se nejen ve všech druzích výtvarného umění, ale i ve všech dalších uměleckých oborech a v životním stylu vůbec (jediný úplný umělecký sloh 19. století, vznikl jako protiklad k historickým slohům 19. století) = 1 bod
Skupina AB 2) Co byl nejcharakterističtější motiv secese? = nejcharakterističtějším motivem byla plynulá vlnící se křivka = 1 bod 2) Jakým jiným názvem byla secese také označována? = např.: Jugendstil (Německo), Art Nouveau (Francie), Modern Style (Anglie) = 1 bod
3) Kdo byl architektem této stavby a jak se tato stavba jmenuje? = 2 body A ) Antoni Gaudi, Sagrada da Familia, Barcelona B) Josef Fanta, Hlavní nádraží v Praze A (obr.1) B( obr.2)
4) Kde najdeme tuto stavbu a jak se jmenuje? = 2 body A) Antonín Balšánek a Osvald Polívka, Obecní dům v Praze B) Jan Kotěra, Muzeum východních Čech, Hradec Králové (obr. 3)(obr. 4)
5) Kdo je autorem tohoto díla? = 1 bod A) Alfons Mucha, Gismonda (1894) B) Gustav Klimt, Polibek ( ) A(obr. 5)B(obr. 6)
6) Koho představuje tato socha, kde ji můžeme najít? = 2 body A) František Bílek, Mojžíš, v sousedství Staronové synagogy v Praze B) Ladislav Šaloun, Sousoší Jana Husa, na pražském Staroměstském náměstí (obr. 7)(obr. 8)
Hodnocení: Maximum 9 bodů Známkabody
Použité zdroje MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury 3). 2.Praha: IDEA SERVIS, konsorcium, 2003, ISBN Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
Použité obrázky Obr. 1) USER:SERGIL), Sergi Larripa. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 2) USER:BRUNSWYK. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 3) KARELJ. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 4) CZ-DAVID. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 5) AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 6) AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 7) BUCHHÄNDLER. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr. 8) VILGUS, Petr. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
DĚKUJI ZA POZORNOST