Praha – hlavní město České republiky VY_32_Inovace_02KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov
Anotace Anotace: Seznámení s hlavním městem ČR, výklad spojený s aktivitou žáků při řešení zadaných úkolů, práce s mapou a učebnicí Autor: Mgr.Lenka Krčmářová Datum zhotovení: listopad 2011 Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Lokalizuje na mapě Prahu, určí její význam jako hlavního města,rozlišuje orgány státní moci, naplánuje procházku Prahou Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: hlavní město ČR Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Výklad, aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň Typická věková skupina: 5.ročník Celková velikost: 6,5 MB
P r a h a
Vidím město veliké, jehož sláva hvězd dotýkati bude se…….. (kněžna Libuše)
Praha hlavní město České republiky hlavní město České republiky vyplňuje Pražskou plošinu vyplňuje Pražskou plošinu Prahou protéká řeka Vltava Prahou protéká řeka Vltava Zapiš do sešitu a ukaž na mapě
Praha Zapiš si do sešitu: sídlo prezidenta sídlo prezidenta sídlo vlády, ministerstev, parlamentu a dalších významných úřadů sídlo vlády, ministerstev, parlamentu a dalších významných úřadů středisko cestovního ruchu středisko cestovního ruchu má obyvatel má obyvatel Úkol: jak se jmenuje současný prezident a předseda vlády ČR?
Zajímavá místa: Poznáš co je na obrázcích? (zapiš do sešitu)
Úkol pro Tebe: Najdi v učebnici na str.39 plán Prahy a ukaž, kde leží předchozí objekty Najdi v učebnici na str.39 plán Prahy a ukaž, kde leží předchozí objekty Naplánuj podle plánu trasu tak, abys všechny tyto objekty navštívil Naplánuj podle plánu trasu tak, abys všechny tyto objekty navštívil Znáš nějaká další zajímavá místa v Praze? Znáš nějaká další zajímavá místa v Praze?
Starobylá Praha – chrám sv.Mikuláše, Nerudova ulice, Petřínská rozhledna
Kampa, Vyšehrad, Staroměstská radnice - orloj
Praha moderní – televizní vysílač Žižkov, Tančící dům, Metronom
Použité zdroje DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: osef Mathauser - Kněžna Libuše věští slávu Prahy. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: _Kn%C4%9B%C5%BEna_Libu%C5%A1e_v%C4%9B%C5%A1t%C3%AD_sl%C3% A1vu_Prahy.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Josef_Mathauser_- _Kn%C4%9B%C5%BEna_Libu%C5%A1e_v%C4%9B%C5%A1t%C3%AD_sl%C3% A1vu_Prahy.jpg DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Použité zdroje DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Tančící dům v Praze od architekta Franka Gehryho. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: DHÍPA DÁS. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Použité zdroje Fotografie použity se souhlasem autora( souhlas potvrzen mailem) Dobrý den, autor mi odpověděl až dnes. S použitím pro výuku souhlasí. Podmínkou je copyright. Fotografie na webu jsou 630 × 420 px. Ty by Vám stačily, nebo budete potřebovat větší? Pokud by to bylo možné, tak bych rádi viděli výsledný výukový materiál. S pozdravem Tomáš Klíma Dne :44, Lenka Krčmářová napsal(a): > Dobrý den, obracím se na vás s následujícím dotazem. Jsem učitelka ZŠ a vaše fotografie bych ráda použila ve svém digitálním výukovém materiálu, který bude použit výhradně pro výuku žáků, tedy nijak komerčně. Prosím o vaše vyjádření za jakých okolností je můžu použít. S pozdravem Mgr.Lenka Krčmářová. -- Photo-Prague.net | Tomáš Klíma správce databáze, výroba a distribuce fotoobrazů Výhradní prodejce COEX CZ, s.r.o. U Zeměpisného ústavu 12, Praha 6 GPS: 50°6'14.507"N, 14°24'6.245"E Tel.:
Metodický list Prezentace je součástí výkladu nového učiva Žáci aktivně pracují s mapou, učebnicí, řeší úkoly, zapisují do sešitu, uplatňují své vlastní poznatky a znalosti