Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA ORGANELY ROSTLINNÝCH BUNĚK
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Praktická cvičení z botaniky
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
Vyšší rostliny Cormobionta
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Základní struktura života
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
Přírodní látky Mgr. Lenka Fasorová.
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Modul: Charakteristika vyšších rostlin (cévnatých rostlin a mechorostů) Systematické postavení cévnatých rostlin a mechorostů v rámci podříše zelených.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Vypracoval : Antonín Mrkvica 7.B
Mechorosty.
Výživa buňky.
Uspořádání rostlinného těla
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Flóra prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Mechorosty Vyšší rostliny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Trvalá pletiva. Rostlinná pletiva (dělení) Podle schopnosti dělení rozlišujeme: Meristematická (dělivá) – umožňují růst Trvalá – vznikají činností dělivých.
ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Přechod rostlin na souš
Semenné rostliny Pětilístek: list
Vyšší rostliny.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Název prezentace (DUMu): Rostlinná pletiva.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Získávání energie pro život
Anatomie rostlinných orgánů
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
BOTANIKA.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Škola:. Základní škola Kladruby
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Škola:. Základní škola Kladruby
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Úvod do botaniky.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Botanika.
Transkript prezentace:

Botanika =věda o rostlinách

Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI v potravních vztazích

Botanický systém-rostliny jsou do něj řazeny podle toho, jak jsou vyvinuté.  Nižší rostliny řasy řasy  Vyšší rostliny mechorosty mechorosty plavuně plavuně přesličky přesličky kapradiny kapradiny nahosemenné rostliny nahosemenné rostliny krytosemenné rostliny krytosemenné rostliny

Úkoly:  Jaký význam má v botanickém systému slovo nižší a vyšší? Souvisí s výškou rostlin?  Co je to fotosyntéza?  Jak se jmenoval vědec, který botanický systém zavedl?  V jakém prostředí žily nejstarší rostliny? Které rostliny to byly?

Pletivo = u rostlin skupina buněk, které mají stejný tvar, funkci a velikost. Druhy pletiv (z učebnice str.61 doplň funkci každého pletiva) 1.Pletivo vodivé: 2.Pletivo krycí: 3.Pletivo podpůrné: 4.Pletivo zásobní:

Otázky:  1. Z pojmů seřaď smysluplnou řadu. rostlina rostlina rostlinný orgán(kořen,stonek,list,květ) rostlinný orgán(kořen,stonek,list,květ) pletivo pletivo buňka buňka

Rostliny pojmenuj a zařaď do systému.Využij uč. str.60 a další 