Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Metody oddělování složek směsí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Směsi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení lomených výrazů
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Oceány a moře HYDROSFÉRA
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
2.1 Většina látek jsou směsi
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Uváděj písmenem typ směsi
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Obr. 1

Vysvětlení pojmu směs Směsi Směsi – jsou látky, které obsahují dvě nebo více složek Př. sůl rozpuštěná ve vodě nebo cigaretový kouř Obr. 2 kouř

Stejnorodá vs. různorodá směs Směsi lze rozdělit: Směsi lze rozdělit: – Stejnorodé – Stejnorodé = roztoky Jednotlivé složky těchto směsí nelze spatřit pouhým okem ani pod mikroskopem Př. roztok soli ve vodě – Různorodé Jednotlivé složky těchto směsí můžeme spatřit pouhým okem nebo pod mikroskopem Př. křída rozptýlená ve vodě Obr. 3 – různorodá směs (polévka)

Otázky a odpovědi Odpovězte na následující otázky: – Jaký je rozdíl mezi směsí a chemicky čistou látkou? _________________________________________________ – Jaký je rozdíl mezi stejnorodou a různorodou směsí? _________________________________________________ – Které z uvedených směsí patří mezi různorodé? křída ve vodě, kouř z továren, ranní mlha, cukr rozpuštěný ve vodě, pivní pěna, písek rozptýlený v oleji – Jaké příklady různorodých směsí znáte? __________________________________________________ Opakujeme Směs obsahuje dvě a více složek, chemicky čistá látka pouze jeden prvek nebo sloučeninu. Složky stejnorodé směsi nelze rozlišit pouhým okem, u různorodé je okem rozlišíme. Např. suspenze, emulze, pěna, mlha nebo dým

Roztoky Stejnorodé směsi = roztoky – Dělíme: kapalné, plynné a pevné Jednotlivé složky směsi nejsou rozlišitelné pouhým okem Příklady: Příklady: – sůl rozpuštěná ve vodě – cukr ve vodě – čistý vzduch (plynný roztok) Obr. 4 - roztok Slaná voda

Rozdělení různorodých směsí Základní typy: Základní typy: – Suspenze – Emulze – Pěna – Aerosol (dým a mlha) Obr. 5 – Pěna na oceánu.

Spojovačka Stejnorodá směs Různorodá směs Chemicky čistá látka Těleso Opakujeme Železo Roztok soli ve vodě Žebřík či pravítko Suspenze (křída ve vodě)

Suspenze Různorodá směs pevné látky a kapaliny – Př. křída ve vodě, písek ve vodě, ale teoreticky i bramborová polévka Obr. 6 – Polévka jako suspenze

Emulze Různorodá směs dvou vzájemně nemísitelných kapalin – Př. olej a voda Obr. 7 - emulze olej voda

Pěna Různorodá směs plynné látky, která je rozptýlená v kapalině – Př. pivní pěna, pěna ze saponátu při mytí nádobí Obr. 7 - pěna

Aerosol Lze rozdělit na: – Dým: V plynné látce rozptýlená látka pevná Př. cigaretový kouř, výfukové plyny automobilů – Mlhu: V plynné látce rozptýlená látka kapalná Př. ranní mlha Obr. 8 - mlha

Doplňovačka Doplňte vynechané výrazy do textu: Doplňte vynechané výrazy do textu: Opakujeme Různorodé směsi mají jednotlivé složky __________________ pouhým okem nebo pod mikroskopem. Prvním typem takových směsí je __________, u níž je v kapalině rozptýlená látka pevná. Jejím příkladem může být ______________. Dalším typem je emulze, která je různorodou směsí dvou vzájemně nemísitelných __________. Příkladem emulze může být směs _______ a __________. Třetím typem různorodých směsí je ________, která obsahuje plynnou látku rozptýlenou v kapalině. Z různorodých směsí jsme nejmenovali už pouze ____________, které můžeme rozdělit na mlhu a ______. dým suspenze křída ve vodě kapalin vodyoleje pěna aerosoly rozlišitelné

Použité zdroje informací Obr. 1 – [cit. 2010–10–13]. Autor: Guillom. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW:. Obr. 2 – [cit. 2010–10–13]. Autor: Challiyan. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 3 – [cit. 2010–10–13]. Autor: Ogre. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW:. Obr. 4 – [cit. 2010–10–13]. Autor: Lohe. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 5 – [cit. 2010–10–13]. Autor: Robert Lawton. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 6 – [cit. 2010–10–13]. Autor: strawberryblues. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 7 – [cit. 2010–10–13]. Autor: Bahudhara. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. Obr. 8 – [cit. 2010–10–13]. Autor: Michael180. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:.