VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

III/2 XVII AB
Zvuk v počítači.
Multimédia Video a zvuk.
Webkamera A její využití.
Multimediální soubory
Úvod do multimediálních technologií
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Webové formáty Bohumil Bareš. -1- Rozdělení grafických formátů  firemní (PSD, AI, FLA……)  univerzální (GIF, JPEG, TIFF, PNG…)  bitmapové (rastrové,
Digitalizace a formáty souborů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
CD-ROM Compact Disc - Read Only Memory
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Základy informatiky část 10
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Multimédia  Digitální obraz je reprezentace dvojrozměrného obrazu, který používá jedničky a nuly (binární soustavu). Rozlišují se dva typy obrázků. vektorový.
Elektrotechnika Přenosová technika
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Paměťová média.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – nastavení počítače Bohumil Bareš.
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
MULTIMÉDIA. Multimédia  oblast informačních a komunikačních technologií  multimediální systém se označuje souhrn technických prostředků(kamera, video,
MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C.
Úvod do multimediálních technologií Lukáš Čívrný Milan Přibyl.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
NERO 11 praktický kurz Ing. Jaroslav Parma.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Regina Žáková, 4.B Multimédia. oblast informa č ních a komunika č ních technologií multimediální systém se ozna č uje souhrn technických prost ř edk ů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DIGITALIZACE Datové formáty. Nekomprimované formáty původní algoritmy záznamu datových souborů umožnily pouze jejich převod do digitální podoby:  formát.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
C HARAKTERISTIKY VIDEOMATERIÁLU Jan Mrázek Jan Pavera.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačová grafika.
Porovnání kodeků standardu MPEG 4
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Charakteristiky videomateriálu
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Multimédia.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Multimédia Žlutířová Eva.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
1. Ukládání videa Datová média Práce se soubory Vlastnosti videa Kontejnery a komprese Technologické trendy v AV tvorbě, Ukládání videa2.
Video a fotografie z mikroskopu Michal Jurajda. Obsah  Funkce optického mikroskopu  Možnosti instalace kamery/fotoaparátu  Výhody a nevýhody jednotlivých.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_15_televize TEMA:Multimédia a grafika.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Inf Princip streamování videa a hudby
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

VIDEO

Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet obrázků za sekundu je běžně 25, při menším počtu již vnímáme blikání

Velikost videa a komprese Samotné video by ale bylo poměrně velké Příklad: V rozlišení SD (720x576 px) v barevném formátu RGB (24bitů) by jedna sekunda videa zabírala 720x576x3x25=1,8MB Potom by např. 10 minut videa mělo více jak 1GB !!! Z tohoto důvodu musíme použít kompresi

Kodek KOmpresor + DEKompresor. mechanismus, který snímky daného videa zakóduje (menší velikost souboru) a při přehrávání videa jej zase dekóduje - v reálném čase Kodeky můžeme dále rozdělit na ztrátové a bezeztrátové. Bezeztrátové kodeky mají tu výhodu, že video neztratí žádnou informaci (žádná ztráta kvality). To je ale vykoupeno nízkým komprimačním poměrem

MPEG-1 Kódování pohyblivého obrazu a přidruženého zvuku pro digitální datové nosiče s rychlostí přenosu 0,9 až 1,5 Mbs. rozlišení: 352x240, 352x288, or 320x240

MPEG-2 Formát MPEG-2 byl dokončen v roce 1994 a stal se standardem pro kompresi digitálního videa. Byl navržen tak, aby dosahoval vysoké (vysílací) kvality videa. Standartě byl navržen na rozlišení 720x576

MPEG-2 Výhody: Používá se pro digitální vysílání (DVB - Digital Video Broadcast) pozemní i satelitní Používá se pro DVD Vysoká kvalita (při 6Mbit/s a více) Proměnlivý datový tok Nevýhody: Nevhodný pro střih videa Náročný na HW

MPEG-3 Původně určen pro HDTV (High Definition TV) vývoj byl ale zastaven, pro HDTV postačuje MPEG-2

MPEG-4 Není již přesně určena definice komprese a komprimačních algoritmů Jsou dané jen základní vlastnosti, které musí komprese splňovat aby byl kompatibilní Ve formátu MPEG-4 jsou používány různé typy kodeků (DivX,Xvid,H.264…)

ASF, WMV formát firmy Microsoft určený především pro stream videa Výhody - vhodný pro stream Nevýhody - maximální rozlišení 352x288 - uzavřený formát

Quicktime formát vyvinutý firmou Apple Přenositelný mezi PC a Macintosh Používá se především jako video do prezentací Nutný je přehrávač, který ale není součástí operačních systémů (je nutné si jej stáhnout z web. stránek firmy Apple)

RealVideo vyvinutý firmou Real Networks. Má podobné vlastnosti jako Quicktime Lepší podpora streamu

DivX 3.11a Nelegální a upravená verze kodeku ASF (MS-MPEG4 v3. Microsoft) – ukládá video do formátu avi Vznikem tohoto nelegálně upraveného kodeku byly také odstraněné některé špatné vlastnosti kodeku (rozlišení 352x288)

DivX 3.11a Nevýhody – používání je nelegální Výhody – na 1CD lze jeho pomocí uložit hodina filmu v dobré kvalitě V dnešní době je ale tento nelegální kodek překonán (téměř se již nepoužívá)

DivX 4, DivX 5 Samostatně vyvinutý kodek (legální), nemá již tak dobré komprimační vlastnosti jako DivX 3.11 Kompatibilní s MPEG_4 Výhody – vysoká kvalita (až 1920x1080) při relativně nízkém datovém toku používané i ve spotřební elektronice Nevýhody – od verze 5.x licencované

XviD Zdrojový kód pochází od DivX Otevřený formát Nevýhody – obtížné správné nastavení kodeku Výhoda – vysoká kvalita, podpora MPG4, je zdarma

H 264 Podpora videa s vysokým rozlišením implementace H.264 (MPEG-4 AVC) Bývá označován jako AVCHD Používán pro satelitní vysílání a kamery v HDTV (vysoké rozlišení) Velice náročný na výpočetní výkon, problematický střih videa

Režimy zpracování a zobrazení videa Prokládaný – původ TV vysílání Obraz je rozdělen na liché a sudé řádky a pak je střídavě obnovuje ve frekvenci 25 sudých a 25 lichých řádků za sekundu. (celkem 50/sek) Výhoda – na klasické TV plynulý obraz Nevýhoda – na PC je vidět rozmazaný obraz při pohybu

Režimy zpracování a zobrazení videa Progresivní – používá PC zobrazí celý snímek naráz (zachycené záběry nejsou rozděleny do samostatných lichých a sudých řádků) Výhoda – lepší možnost zpracování a zobrazení na PC Nevýhoda – obraz je méně plynulý a bliká (neplatí při vyšších frekvencí obrazu)