Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Železniční doprava a programovací období
Regionální dimenze sítě TEN-T
Rozvojové záměry na železnici
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Tisková konference MD a SŽDC
Najdi na slepé mapě České republiky města podle zadání.
Strategie dopravy MD ČR
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
WORKSHOP projektu POSTA
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Michal Krňák, Oktáva A Železnice.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Česká republika.
Fakulta managementu a ekonomiky
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Význam vodních cest pro dopravu v ČR
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
EVROPSKÁ DOPRAVNÍ POLITIKA
Úvod do pozemních komunikací
Implementace Nařízení 913/2010 na SŽDC Setkání s dopravci, Praha, 25. a Ing. Markéta Šlachtová.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Představení VVO a spolupráce na přeshraničním rozvoji dopravy s Ústeckým krajem Verkehrsverbund Oberelbe s.r.o Holger Dehnert vedoucí oddělení v Ústí n.L.,
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Rozvojové záměry na železnici
Problematika dopravy na Rychnovsku
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Digitální učební materiál
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Město na obrázku se jmenuje
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Pracovní skupina BCSD: Chytrá mobilita
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
ředitel odboru strategie
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko

Současnost Hlavní páteře sítě Pozemní komunikace Železniční dráhy LBÚnL Praha Liberec Děčín Ústí nad Labem Mladá Boleslav Jablonec nad Nisou Mělník Železniční dráhy Jednokolejné Dvoukolejné Tříkolejné MB

3 Praha – Drážďany/Liberec (společně či samostatně)? Trasa byla prověřena ministerstvy ČR a SRN (2010) Kritérium poměru výnos/náklad (BCR) = 1,3 Přeshraniční úsek Drážďany – Ústí nad Labem pro nákladní i osobní dopravu Konvenční železnice: po modernizaci k modernizaci Projekt rychlého spojení Hamburk – Vídeň Projekt Praha - Liberec

4 PP 22 (hlavní větev) – současný stav Existující úseky Děčín – Praha – Kolín (core network passenger) a Kolín – Brno – Břeclav (core network mixed): –po revitalizaci × veškeré parametry core network nebyly dosaženy –již vybaveno GSM-R, vybavení ETCS se předpokládá do roku 2015 (koridor E) Existující úsek Děčín – Nymburk – Kolín (core network freight): –revitalizace za účelem dosažení parametrů core network freight v letech –vybavení GSM-R & ETCS do roku 2020 (koridor E) core (mixed) comprehensive core (freight) core (mixed) core (passenger)

5 PP 22 (hlavní větev) – konečný stav Nová vysokorychlostní trať Drážďany – Praha – Brno: –nové spojení v rámci Evropy –zvýšení kapacity dopravní cesty a traťové rychlosti –plné dosažení parametrů core network –přeshraniční úsek CZ-D umožní provoz nákladní dopravy Existující úsek v core network freight bude provozován jako nákladní koridor č. 7 („Orient“) v souladu s nařízením EP a Rady (EU) č. 913/2010 Ostatní úseky budou plnit funkci ve vnitrostátní celostátní a regionální dopravě core (freight) comprehensive core (freight) comprehensive regional core (passenger) high-speed line core (mixed) upgrade to HS

6 Praha – Drážďany Trasa byla prověřena ministerstvy ČR a SRN (2010) Kritérium poměru výnos/náklad (BCR) = 1,3 Přeshraniční úsek Drážďany – Ústí nad Labem pro nákladní i osobní dopravu Konvenční železnice: po modernizaci k modernizaci Projekt rychlého spojení Hamburk – Vídeň Projekt Praha - Liberec

7 Spojení v návrhu revize sítě TEN-T Revize sítě TEN-T Zahrnutí vysokorychlostního spojení Hamburk – Berlín – Drážďany – Praha – Brno – Vídeň vyjma přeshraničního úseku Drážďany – Ústí nad Labem Nezbytnost zajištění další kapacity dopravní cesty chybějící spojení, návrh revize sítě TEN-T CR HS CR HS – vysokorychlostní CR – konvenční

8 Modernizace Praha - Liberec Naprosto nevyhovující stav infrastruktury Cestovní doba: ›Vlakem 3 h ›Autobusem 1 h ›Autem 50 min Nezbytnost modernizace ›Dálkové ›Regionální (MB) ›Příměstské Liberecko 200 tis. obyvatel otázka TEN-T kohezní politika Mladá Boleslav aglomerace ekonomika Konvenční: po modernizaci k modernizaci Projekt 160 – 200 km/h Praha - Liberec Liberec MB

Praha Liberec Nymburk Mladá Boleslav Jablonec nad Nisou Mělník Současnost jednokolejná dvoukolejná tříkolejná Budoucnost MB – Nymburk Praha – Liberec VRT Praha – Berlín I. II. III. Praha – severovýchod Mladá Boleslav – Nymburk modernizace, zvýšení kapacity Praha – Liberec Varianty Praha – MB ›I. Všetaty ›II. Stará Boleslav ›III. Lysá nad Labem Ad I. společná stopa s VRT Praha – Drážďany – Berlín Ad II. v územním koridoru s rychlostní komunikací R 10, napojení konurbace Stará Boleslav/Brandýs n. L. Ad III. nejkratší, společná stopa s úsekem Praha – Lysá n. L a Nymburk – MB, nezbytná 3. a 4. traťová kolej Varianty spojení Praha – Liberec

10 PP 22 – Praha – Norimberk/Mnichov Český úsek spojení Praha – Norimberk bude dosáhne parametrů comprehensive network do r V core network významnější Praha – Plzeň – Regensburg – Mnichov s odbočkou směr Norimberk Možnou součástí core network spojení Varšava – Vratislav – Praha – Mnichov Dialog se SRN Conventional Rail: › modernized › to be modernized Fast connection Praha – München CZ v ≤ 200 km/h TEN-T CORE NETWORK TEN-T CORE NETWORK Upgraded TEN-T COMPREHENSIVE Upgraded TEN-T COMPREHENSIVE Konvenční: › po modernizaci › k modernizaci Rychlé spojení Praha – Mnichov CZ v ≤ 200 km/h TEN-T CORE NETWORK TEN-T CORE NETWORK Upgraded TEN-T COMPREHENSIVE Upgraded TEN-T COMPREHENSIVE

11 PP 22 – úsek Praha – Linec Úsek Praha – Linec nebyl navržen do core network Jsme přesvědčeni o tom, že by se měl stát součástí spojení k jadranským přístavům Dokončení v roce 2016 Nová infrastruktura v úseku České Budějovice – Linec? Linz