Ekosystém pole Rostliny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Advertisements

Ekosystém pole Rostliny našich polí.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Krajina a životní prostředí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Miroslava Melicharová
Pole.
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Potraviny rostlinného původu
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Zemědělství.
Digitalizace výuky Příjemce
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Užitkové rostliny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Kulturní rostliny, pojmy
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Autor: Mgr. Pavla Martincová
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Přírodověda 4. ročník Ekosystém potoků a řek Živočichové OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Ekosystém louka Rostliny
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Ekosystém rybník Rostliny
Pole - obilniny Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Ekosystém les Houby Přírodověda 4. ročník
Polní ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Pole - kulturní rostliny
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Ekosystém les Živočichové
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Ekosystém park Rostliny
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Ekosystém pole Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. Číslo a název klíčové aktivity: III/2; Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Interní číslo: VY_32_INOVACE_PR.KK.4.05

Ekosystém pole1 Uměle vytvořený ekosystém Najdeme tu obilniny, okopaniny, luskoviny, olejniny, pícniny, textilní plodiny, ale i různé druhy zeleniny rostliny pěstované na polích se nazývají polní plodiny

Obilniny1 Tělo obilnin se skládá z klasu, stébla a kořenů. Na stéble jsou kolénka. U nás se pěstuje pšenice, žito, ječmen, oves, kukuřice Patří sem i rýže Zrno se mele na mouku, sláma se používá jako podestýlka

1 1

1 1 Pšenice setá Žito seté

1 1

1 1 Ječmen obecný Oves setý

1 2

1 2 Kukuřice setá Rýže

Okopaniny1 Řepa obecná cukrovka – v cukrovarech se zpracovává na cukr Řepa krmná – její bulva se používá jako krmivo Lilek brambor – pěstujeme pro hlízy, které jsou součástí naší stravy, obsahují vitamin C; V lihovarech se z nich dělá líh, ve škrobárnách škrob a v potravinářských závodech polotovary jako bramborová kaše nebo knedlíky v prášku

1 1

1 1 Lilek brambor Řepa obecná cukrovka

1 1 Řepa obecná cukrovka Řepa krmná

Luskoviny3 Plodem je lusk, v něm se ukrývají semena Semena se nazývají luštěniny Nejznámější je hrách, fazole, čočka nebo sója Jsou nepostradatelnou součástí jídelníčku, vaříme z nich kaše, polévky, saláty Sója může nahradit i maso

3 3

3 3 Hrách setý Fazol obecný

3 3

3 3 Čočka kuchyňská Sója luštinatá

Olejniny3 Z jejich semen se získává olej Brukev řepka olejka Slunečnice roční

Pícniny3 Slouží jako krmivo pro zvířata Trávy Jetel luční Tolice vojtěška

Textilní plodiny3 Vlákna rostlin slouží k výrobě látek Len setý V zahraničí i bavlník, konopí, juta

Plevele3 Rostou na poli bez toho, abychom je tam pěstovali Berou kulturním rostlinám živiny, někdy i stíní nebo je škrtí Pýr plazivý, bršlice kozí noha, kokoška pastuší tobolka, kopřiva žahavka, lebeda rozkladitá, mák vlčí, penízek rolní, svlačec rolní

3 3

3 3 Penízek rolní Mák vlčí

Ekosystém pole Rostliny3 Polní plodiny jsou rostliny záměrně pěstované pro užitek – jako potrava nebo k průmyslovým účelům. Patří mezi ně obilniny, okopaniny, luskoviny, olejniny, pícniny, textilní plodiny a zelenina. Na polích roste i plevel.

1. Rozděl následující rostliny do příslušných skupin. Len setý, pšenice setá, slunečnice roční, jetel polní, sója luštinatá, řepa obecná cukrovka, kukuřice setá, lilek brambor, fazol obecný, ječmen obecný, brukev řepka olejka, tolice vojtěška, čočka kuchyňská, řepa krmná obilniny okopaniny luskoviny olejniny pícniny textilní plodiny

2. Napiš alespoň 3 zástupce plevelů. 3. Popiš části obilniny.4 ____________________

4. Pojmenuj obilniny na obrázku.4

Seznam literatury ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 38. ISBN 978-80-7289-211-2. Rýže – archiv autorky ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 39. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník - pracovní sešit. Brno : Nová škola, 2010, s. 20. ISBN 978-80-7289-219-9.