Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Energie mechanická Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRÁCE, ENERGIE, VÝKON hanah.
Digitální učební materiál
PRÁCE VYKONANÁ PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA POUŽITÍM PEVNÉ KLADKY
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _649 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Mechanická práce a energie
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _621 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _622 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_707.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _631 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _624 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ44 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Energie Kinetická energie: zákon zachování energie
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace657 _ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _617 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 10. Dynamika harmonického pohybu – příklady
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _614 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _660 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _609 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _637 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _630 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _654 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Práce a energie Mechanická práce: Obecně: pokud F je konstantní a svírá s trajektorií všude stejný úhel F dr délka trajektorie (J)
NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY I.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_18 Název materiáluKondenzátory.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_11 Název materiáluDeformace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_10 Název materiáluPráce plynu,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluSmykové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_16 Název materiáluPružina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_04 Název materiáluVazebná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_15 Název materiáluAdiabatický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_11 Název materiáluSytá pára.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_14 Název materiáluIzobarický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v.
Fyzika I-2016, přednáška Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony Použití druhého pohybového zákona Práce, výkon Kinetická energie Zákon zachování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_08 Název materiáluMolekulová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_17 Název materiáluElektrický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_15 Název materiáluHarmonický.
11. Energie – její druhy, zákon zachování
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Formy mechanickej energie...
Fyzika 7.ročník ZŠ Pohybová a polohová energie tělesa Creation IP&RK.
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a mechanická energie – příklady AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFyzika Tematický okruhMechanika Ročník1 Datum tvorbyčervenec 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Práce a mechanická energie – příklady

Příklad 1 Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte).

Příklad 1 Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Z parametrů rovnoměrně zrychleného pohybu lze určit dráhu a zrychlení automobilu. Pomocí zákona síly lze určit velikost tahové síly motoru.

Příklad 1 Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Z parametrů rovnoměrně zrychleného pohybu lze určit dráhu a zrychlení automobilu. Pomocí zákona síly lze určit velikost tahové síly motoru.

Příklad 1 Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Z parametrů rovnoměrně zrychleného pohybu lze určit dráhu a zrychlení automobilu. Pomocí zákona síly lze určit velikost tahové síly motoru.

Příklad 1 Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Z parametrů rovnoměrně zrychleného pohybu lze určit dráhu a zrychlení automobilu. Pomocí zákona síly lze určit velikost tahové síly motoru.

Příklad 1 Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Z parametrů rovnoměrně zrychleného pohybu lze určit dráhu a zrychlení automobilu. Pomocí zákona síly lze určit velikost tahové síly motoru.

Příklad 1 Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Z parametrů rovnoměrně zrychleného pohybu lze určit dráhu a zrychlení automobilu. Pomocí zákona síly lze určit velikost tahové síly motoru.

Příklad 1 – jiný způsob řešení Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Úloha jde také vyřešit pomocí zákona zachování mechanické energie – práce vykonaná motorem se beze zbytku přemění na kinetickou energii automobilu.

Příklad 1 – jiný způsob řešení Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Úloha jde také vyřešit pomocí zákona zachování mechanické energie – práce vykonaná motorem se beze zbytku přemění na kinetickou energii automobilu.

Příklad 1 – jiný způsob řešení Automobil o hmotnosti kg se rozjížděl z klidu se stálým zrychlením, přičemž dosáhl rychlosti 90 km/h za dobu 10 s. Určete práci vykonanou motorem automobilu (odpor vzduchu a tření zanedbejte). Nápověda: Úloha jde také vyřešit pomocí zákona zachování mechanické energie – práce vykonaná motorem se beze zbytku přemění na kinetickou energii automobilu.

Příklad 2 Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte.

Příklad 2 Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte.

Příklad 2 Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte.

Příklad 2 Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte.

Příklad 2 Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte.

Příklad 2 Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte.

Příklad 2 Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte.

Příklad 2 – jiný způsob řešení Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte. Nápověda: Úloha jde také vyřešit pomocí zákona zachování mechanické energie – během volného pádu roste kinetická energie tělesa na úkor jeho potenciální energie. Kinetická energie bude rovna úbytku potenciální energie.

Příklad 2 – jiný způsob řešení Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte. Nápověda: Úloha jde také vyřešit pomocí zákona zachování mechanické energie – během volného pádu roste kinetická energie tělesa na úkor jeho potenciální energie. Kinetická energie bude rovna úbytku potenciální energie.

Příklad 2 – jiný způsob řešení Těleso o hmotnosti 2 kg padá volným pádem z výšky m. Jaká je jeho kinetická energie ve výšce 500 m nad zemí? Odpor vzduchu zanedbejte. Nápověda: Úloha jde také vyřešit pomocí zákona zachování mechanické energie – během volného pádu roste kinetická energie tělesa na úkor jeho potenciální energie. Kinetická energie bude rovna úbytku potenciální energie.

Příklad 3 Jakou práci vykonal motor automobilu o hmotnosti kg, jestliže se v důsledku jeho tahové síly zvýšila rychlost automobilu z 54 km/h na 90 km/h a automobil překonal převýšení 20 m? Tření a odpor vzduchu zanedbejte.

Příklad 3 Jakou práci vykonal motor automobilu o hmotnosti kg, jestliže se v důsledku jeho tahové síly zvýšila rychlost automobilu z 54 km/h na 90 km/h a automobil překonal převýšení 20 m? Tření a odpor vzduchu zanedbejte. Nápověda: Práce motoru automobilu byla vynaložena na zvýšení kinetické energie automobilu (vzrostla jeho rychlost) a na zvýšení potenciální energie automobilu (získal větší výšku).

Příklad 3 Jakou práci vykonal motor automobilu o hmotnosti kg, jestliže se v důsledku jeho tahové síly zvýšila rychlost automobilu z 54 km/h na 90 km/h a automobil překonal převýšení 20 m? Tření a odpor vzduchu zanedbejte. Nápověda: Práce motoru automobilu byla vynaložena na zvýšení kinetické energie automobilu (vzrostla jeho rychlost) a na zvýšení potenciální energie automobilu (získal větší výšku).

Příklad 3 Jakou práci vykonal motor automobilu o hmotnosti kg, jestliže se v důsledku jeho tahové síly zvýšila rychlost automobilu z 54 km/h na 90 km/h a automobil překonal převýšení 20 m? Tření a odpor vzduchu zanedbejte. Nápověda: Práce motoru automobilu byla vynaložena na zvýšení kinetické energie automobilu (vzrostla jeho rychlost) a na zvýšení potenciální energie automobilu (získal větší výšku).

Příklad 3 Jakou práci vykonal motor automobilu o hmotnosti kg, jestliže se v důsledku jeho tahové síly zvýšila rychlost automobilu z 54 km/h na 90 km/h a automobil překonal převýšení 20 m? Tření a odpor vzduchu zanedbejte. Nápověda: Práce motoru automobilu byla vynaložena na zvýšení kinetické energie automobilu (vzrostla jeho rychlost) a na zvýšení potenciální energie automobilu (získal větší výšku).

Použité zdroje: LEPIL, Oldřich, Milan BEDNAŘÍK a Miroslava ŠIROKÁ. Fyzika: sbírka úloh pro střední školy. 3. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 269 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN X.