Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč se tělesa zahřívají při tření?
Advertisements

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Projekt teplo Na fyziku.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Vnitřní energie, práce, teplo
Teplo jako fyzikální veličina
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
PROČ SE TĚLESA ZAHŘÍVAJÍ PŘI TŘENÍ
01. Energie tělesa jako celku Těleso jako celek má svoji: - polohovou energii (lyžař stojící na kopci) - pohybovou energii (jedoucí lyžař) Energie tělesa.
Molekulová fyzika a termika
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Teplo Ing. Radek Pavela.
Digitální učební materiál
Vnitřní energie II. část
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA Mgr. J. Urzová.
KINETICKÁ TEORIE LÁTEK
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA 1 Mgr. J. Urzová.
Přeměny energieje EU peníze školám EU peníze školám
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_184_Energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8.,
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Vypařování a kapalnění
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrická práce Číslo DUM: III/2/FY/2/2/15 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické a.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_09_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Vnitřní energie.
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mechanické vlastnosti plynů. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Ohmův zákon. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Vztlaková síla. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Vedení elektrického proudu v polovodičích. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Vedení elektrického proudu v látkách. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Termika, molekulová fyzika.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Tlak v kapalinách. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Sluneční soustava. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Elektrický náboj, elektrické pole. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Jaderné reakce. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Magnetické pole vodiče s proudem. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mechanická energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zahřívání těles při tření TÉMATICKÝ CELEK:
Molekulová fyzika a termika
Energie ohně.
Vnitřní energie tělesa
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
TEPLO.
Změny skupenství látek
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Změna vnitřní energie.
Transkript prezentace:

Vnitřní energie tělesa

Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí

Otázky na úvod 1.Jak se liší vnitřní energie tělesa od jeho mechanické energie? 2.Na čem závisí velikost vnitřní energie? 3.Podle čeho poznáš změnu vnitřní energie tělesa? 4. Jak se může vnitřní energie měnit?

Vnitřní energie tělesa souvisí s částicemi, z nichž je těleso složeno je součtem pohybové energie a polohové energie částic tělesa její hodnota se změní při změně pohybové energie částic nebo polohové energie částic další informace, animace a zajímavosti: Výukový program Zebra pro školy Fyzika – kapitola Práce a energie

Změny teploty tělesa změna teploty závisí na změnách vnitřní energie tělesa změna pohybové energie částic má za důsledek změnu vnitřní energie, to se projeví změnou teploty tělesa: zvýšení rychlosti pohybu částic  zvýšení pohybové energie  zvýšení vnitřní energie  zvýšení teploty tělesa a naopak

Změny vnitřní energie tělesa způsoby změny vnitřní energie tělesa – vykonáním mechanické práce – tepelnou výměnou – tepelným zářením těmito způsoby lze měnit pohybovou nebo polohovou energii částic a tím i vnitřní energii tělesa změna vnitřní energie se projevuje změnou teploty tělesa

Výukový program Fyzika zajímavě další informace, animace a zajímavosti: Výukový program Fyzika zajímavě – termika: kapitola Teplo a teplota

Otázky k zopakování 1.Jak se liší rychlost neustálého pohybu částic v pevném tělesa, kapalině a plynu? Jaký to má vliv na velikost vnitřní energie? 2.Proč probíhá difúze v teplé vodě rychleji než ve studené? 3.Z čeho se skládá vnitřní energie tělesa? 4.Jak se změnila vnitřní energie oleje, který vychladl? 5.Jak se změní vnitřní energie vody, kterou zahřejeme v rychlovarné konvici?

Shrnutí vnitřní energie tělesa = pohybová energie částic + polohová energie částic změna teploty tělesa závisí na změně vnitřní energie tělesa změny vnitřní energie vykonáním práce tepelnou výměnou tepelným zářením