Digital Confidence Prague, 7 th June, 2011 Jakub Chytil, Member of the Board of Directors
Obsah Strategie společnosti Telefónica na podporu odpovědného zacházení s ICT Vlastní pravidla Produkty a služby Aliance 01 Vzdělávání Stručně o společnosti Telefónica Kampaň proti kyberšikaně „České školy 2010“ Shrnutí České děti online 05
2 1. Telefónica
3 2. Strategie společnosti Telefónica na podporu odpovědného zacházení s ICT Vlastní pravidla Interní pravidla v souladu s principy dozoru (pravidla pro zabezpečení obsahu pro dospělé, školení o ochraně dat, audit…) Soubory vlastních pravidel (GSMA, EU..) Systém ověření věku Vzdělávání Provádění studií o trendech v oblasti ICT ve spojení s dětmi. Interní workshopy pro zaměstnance Poskytování osvěty pro školy, prostřednictvím webových stránek, CD, letáků, příruček atd. Organizace a účast na akcích spojených s podporou odpovědného zacházení ICT dětmi. Produkty a služby Linky pomoci Filtry (softwarová rodičovská kontrola, O2 TV) Lokalizační služby (vývoj) Aliance S nejvýznamnějšími organizacemi a institucemi, se soukromými subjekty a mezinárodními nevládními organizacemi (Safer Internet, Save the Children, Protegeles, ChildNet, FOSI, AISIS…)
3. České děti online 4 * Výzkum Ipsos Tambor 2011 ** Mediaresearch výzkum /3 říká, že vědí více než jejich rodiče o internetu ** 10% rodin používá systém rodičovské kontroly * 10% dětí bylo obětí kyberšikany v roce 2010 ** 86% rodičů dovolí svým dětem používat internet již od 7 let * 67% rodičů sledují svoje děti při používání internetu *
5 4. Naše kampaň jak vzdělávat rodiče a děti o významu Kyberšikany 2010 Hlavní poznatky výzkumu o Kyberšikaně (Mediaresearch, Aisis NGO, O2) › 44% dětí nezná pojem kyberšikana › Pouze 19 % uvedlo, že jim ho vysvětlili ve škole › Obětí kyberšikany bylo v posledním půlroce 10% dětí › Pouze 9 % obětí se svěří učiteli › Nejméně 78 % agresorů je ze stejné školy jako oběť Kampaň chce informovat děti, rodiče a učitele o fenoménu kyberšikany a naučit je, jak si s kyberšikanou poradit. › Na všechny ZŠ v České republice právě teď míří : letáků pro děti, letáku pro rodiče, and plakátů pro školní sborovny
To se líbí lidem
LETÁKY PRO DĚTI
LETÁKY PRO RODIČE
PLAKÁT PRO ŠKOLNÍ SBOROVNY
Shrnutí Internet poskytuje velké příležitosti ke komunikaci a ke vzdělávání, za předpokladu, že je využíván odpovědným způsobem. Technologie může bezpečnosti na internetu pomoci, avšak nemůže předejít všem rizikům. Společnost Telefónica se opírá o 4 základní pilíře na podporu odpovědného zacházení s ICT: 11 Aliance Vzdělávání (např. kampaň proti kyberšikaně) Vlastní pravidla Produkty a služby