K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
{ Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk.
FINANČNÍ GRAMOTNOST VLASTNICTVÍ HMOTNÉ A DUŠEVNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Obyvatelstvo Evropy a Evropské jazyky Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST ÚŘAD PRÁCE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Úraz není náhoda - úrazy dětí
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Pravidla společenského chování
Číselné množiny - přehled
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDEBNÍ NÁSTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název projektu: Moderní škola
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
HUDEBNÍ VÝCHOVA ORFFOVY HUDEBNÍ NÁSTROJE
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
FINANČNÍ GRAMOTNOST Splátka nebo úvěr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vyjmenovaná slova V Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
WORD Číslování stránek
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Volný čas – kultura: kina, divadla, koncerty, výstavy, muzea
Věcné učení Ochrana přírody
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
IKT Českosaské Švýcarsko
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
WORD Tabulky - ohraničení
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
VY_32_INOVACE_
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Věcné učení První pomoc
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Návykové látky Alkohol
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace

Název projektu. Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Označení klíčové aktivity VY_32_INOVACE_52_VZ_10 Předmět VÝCHOVA KE ZDRAVÍ Téma Komunikace verbální a neverbální Autor Mgr. Kateřina Holá AnotaceSeznámení s terminologií, orientace v tématu, význam komunikace Očekávané výstupyOrientace v terminologii, seznámení s druhy komunikace JazykČeština Druh učebního materiáluPOWER POINT Cílová skupina/ročníkžák Speciální ZŠ/ ročník Cíl prezentaceZískání nových informací a prohloubení znalostí žáků Časová dotace20 minut Vytvořeno (škola, dne)Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, p. o., Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace

KOMUNIKACE pochází z lat. Communicare = sdílet, radit se má více významů my se zaměříme na přímou komunikaci mezi lidmi dorozumívání – nejčastějším způsobem této komunikace bývá lidská řeč a písmo

T YPY KOMUNIKACE 1. Podle prostředku komunikace:  verbální komunikace  neverbální komunikace  vizuální komunikace 2. Podle charakteristiky:  intrapersonální komunikace  interpersonální komunikace  skupinová komunikace  masová komunikace

1.K OMUNIKACE PODLE PROSTŘEDKŮ verbální komunikace – je slovní komunikace (slovem či písmem) neverbální komunikace- je dorozumívání beze slov (např. mimika, haptika= doteky, gestikulace atd.) vizuální komunikace – je komunikace prostřednictvím vizuálních médií (tiskoviny, internet, reklamní poutače, orientační tabule, dopravní značení,…)

2.K OMUNIKACE PODLE CHARAKTERISTIKY o Intrapersonální komunikace – vnitřní komunikace jednoho člověka v myšlenkách o Interpersonální komunikace – vzájemná komunikace mezi dvěma a více lidmi o Skupinová komunikace – specifický případ interpersonální komunikace v sociální skupině ( v současné době ve značné míře internet) o Masová komunikace – jednosměrná komunikace k velkému počtu osob, (televize, rozhlas či tisk)

V ERBÁLNÍ KOMUNIKACE  pochází z lat. Verbum – slovo  komunikace prostřednictvím jazyka a řeči  odlišuje člověka od ostatních živočichů  užívá artikulovanou řeč, která je tvořena hláskami, slovy a větami  váže se na určitý jazyk  slova jsou symboly a mají určitý významem  může vyjadřovat témata a obsahy nepřítomné, například minulé, vzdálené nebo budoucí  případně i neskutečné a fantazijní (literatura nebo mýty)

N EVERBÁLNÍ KOMUNIKACE je souhrn mimoslovních sdělení jejím prostřednictvím vyjadřujeme své emoce, sympatie a vnímání sebe samotných i druhých lidí (vědomě i nevědomě) Dělení neverbálních projevů: haptika - dotyky kinezika a její součást gestika – pohyby těla a rukou mimika - pohyby obličeje (tzv.“ksichtíky“) oční kontakt posturika – postoj těla při komunikaci proxemika – vzdálenost, mezi lidmi při komunikaci chronemika - nakládání s časem při neverbální komunikaci

P OPIŠ CO VIDÍŠ NA OBRÁZCÍCH, CO TITO LIDÉ VYJADŘUJÍ ?

POUŽITÉ ZDROJE Microsoft ce ce „Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání ve všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména." Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace