Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními dějepisnými pojmy.
Advertisements

ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Úvod do studia dějepisu
Historická období a historické prameny
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Historické prameny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
6. ročník Pravěk.
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Instituce zpracovávající historické prameny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_84.
Orientace v čase, časová osa/přímka
Práce s časovou osou 6. třída.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Úvod do vyučování dějepisu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Vnímání historického času
Dějepis Úvod do dějepisu Pavel Šupka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dějepis – 6. ročník. Minulost, dějiny, dějepis a historie minulost = všechno, co se odehrálo do současnosti dějiny = minulost lidstva, část minulosti;
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Opakování národních dějin (1)
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Časová osa, periodizace dějin
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod do učiva dějepisu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Vlastivěda – dějepisná část
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_01-05_Úvod do dějepisu - prezentace Autor:Mgr. Lucie Holíková Ročník:6. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Tematická oblast:Dějepis pro 6. ročník Předmět:Dějepis Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Seznamuje se základními pojmy (minulost, dějiny, dějepis, historie), s druhy historických pramenů a jejich uchováváním. Názorně vysvětluje orientaci na časové ose, určování století a tisíciletí, periodizaci dějin. Klíčová slova:minulost, dějepis, historie, historické prameny, časová osa, periodizace dějin Druh učebního materiálu:prezentace

Základní pojmy MINULOST - všechno, co minulo - všechno, co se odehrálo do současnosti DĚJEPIS - školní předmět, který se zabývá dějinami DĚJINY - minulost lidstva - pouze část minulosti HISTORIE - věda, která se zabývá dějinami

Kde získáváme informace o dějinách? ŽÁCI ☻ učebnice dějepisu ☻ odborná kniha ☻ encyklopedie ☻ internet VĚDCI – HISTORICI ☻ historické prameny = všechno, co nám zbylo po naších předcích

Historické prameny MOTNÉ ☻ předměty a nástroje našich předků ☻ získávají se při archeologických vykopávkách BRAZOVÉ ☻ obrazy ☻ sochy ☻ reliéfy ☻ fotografie ☻ filmy ☻ mapy ÍSEMNÉ ☻ knihy ☻ listiny ☻ dopisy ☻ smlouvy ☻ náhrobní nápisy

Uchovávání pramenů HMOTNÉ - v muzeích OBRAZOVÉ - v galeriích PÍSEMNÉ tištěné - v knihovnách netištěné - v archivech

Jak se počítají roky? vždy od nějaké důležité události v dějinách V křesťanském světě bylo touto důležitou událostí narození Ježíše Krista → touto událostí začíná náš letopočet!! Pro některé národy začíná ale letopočet jinou významnou událostí. Např. Islámský letopočet začíná útěkem Mohameda z Mekky do Mediny. Ve starých říších zase nástupem současného panovníka na trůn…

Časová osa / přímka Čas můžeme znázornit jako přímku, která nemá konec, ani začátek: před naším letopočtem 0 našeho letopočtu (př.n.l.)(n.l.) přelom letopočtu narození Ježíše Krista

Tisíciletí tisíciletí př.n.l. ( př.n.l.) 2.tisíciletí př.n.l. ( př.n.l.) 3.tisíciletí př.n.l.( př.n.l.) 1.tisíciletí n.l. (1-1000) 2. tisíciletí n.l. ( ) 3.tisíciletí n.l. ( )

Staletí př.n.l.př.n.l.př.n.l. 1.století př.n.l. (100-1 př.n.l.) 2.století př.n.l. ( př.n.l.) 3.století př.n.l. ( př.n.l.) 1.století n.l. (1-100) 2. století n.l. ( ) 3.století n.l. ( )

Určete, do jakého století a tisíciletí patří dané letopočty: LETOPOČET 776 př.n.l. 44. př.n.l. 510 př.n.l. 476 n.l. 863 n.l STOLETÍ 8. st.př.n.l. 1. st.př.n.l. 6. st.p.ř.n.l. 5. st.n.l. 9. st.n.l. 20. st.n.l. 21. st.n.l. TISÍCILETÍ 1. tis.př.n.l. 1. tis.n.l. 2. tis.n.l. 3. tis.n.l.

Periodizace dějin Dějiny dělíme na 5 období: 0 PRAVĚKSTAROVĚKSTŘEDOVĚK NOVOVĚK MODERNÍ DĚJINY

Použité zdroje: Dějepis 6: Pravěk a starověk. Praha: SPN, ISBN 51411/3. Obrázky z nabídky Microsoft PowerPoint