ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci 2003
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Hlavní údaje o šetření Cíl (co a proč): Přístup domácností k PC a internetu Použití PC a internetu jednotlivci (místo, frekvence, počítačové školení a dovednosti, cíl a povaha aktivit na internetu včetně nákupů přes internet) Kdo (základní soubor): Celá populace ČR ve věku 15+ (tj. 8,6 mil. obyvatel) Jak: Pravidelné roční šetření v rámci VŠPS (samostatný formulář – metodicky i obsahově srovnatelné se šetřením EU) Interview – zápis odpovědí přímo do elektronického dotazníku Kolik (velikost výběrového souboru): domácností a jednotlivců umožňující dostatečně reprezentativní a analyticky využitelné výsledky: Pro rozlišení na úrovni krajů Dle pohlaví, věku, vzdělání a dalších socio-demografických ukazatelů
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 z toho 3 ze 4 má internet z toho pouze polovina má internet EU průměr (45% - 1.čtvrtletí 2003)Připojení k internetu Domácnosti mající doma osobní počítač a připojení k internetu ve 4. čtvrtletí 2003 dle krajů % podíl z celkového počtu domácností v daném kraji z toho 10 % domácností má vysokorychlostní připojení na internet
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Pozn: EU průměr za použití počítače odpovídá procentu osob, které někdy použily počítač EU průměr (67%)Použití počítače EU průměr (50% 1. čtvrtletí 2éé3)Použití internetu Použití osobního počítače a internetu jednotlivci ve 4. čtvrtletí 2003 dle pohlaví a věku V roce 2002 používalo internet pouze 22 % české populace
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Činnosti prováděné jednotlivci prostřednictvím internetu pro soukromé účely ve 4. čtvrtletí 2003 % podíl ze všech osob, které ve 4.čtvrtletí 2003 použili internet
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Internetový obchod - nákup zboží a služeb přes internet dle pohlaví a věkových skupin jednotlivců v roce 2003 * % podíl z celkového počtu osob 15+ z toho nejčastěji nakupované zboží a služby: Oblečení a sportovní potřeby (64 %) Knihy, časopisy, učebnice (37 %) Elektronické vybavení (29 %) Vstupenky na kulturní akce (24 %) Počítačový hardware (20 %) Filmy, hudba (16 %) Dovolená (16 %)
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2002 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI PODNIKATELSKÝ SEKTOR
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Hlavní údaje o šetření: Cíl (co a proč): zachytit rozšíření, způsob a míru využívání moderních ICT (PC, internet, webová prezentace atd.) elektronického obchodování (nákup a prodej přes internet a ostatní počítačové sítě) Kdo (základní soubor): ekonomické subjekty podnikatelského sektoru s 5-9 zaměstnanci = 26 tis. subjektů (malý dotazník) s 10 a vice zaměstnanci = 38 tis. subjektů (velký dotazník) všechna odvětví (mimo zemědělství, těžbu, vzdělávání, zdravotnictví a veřejnou správu) Jak: dotazníkového šetření (metodicky i obsahové srovnatelné se šetřením zemí EU) Kolik (velikost výběrového souboru): subjektů (72% návratnost) umožňující dostatečně reprezentativní a analyticky využitelné výsledky: pro 19 odvětvových skupin pro 4 velikostní skupiny definované počtem zaměstnanců
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Podíl ekonomických subjektů s deseti a více zaměstnanci používajících počítač, internet a mající prezentaci na webu v ČR (k ) a EU (k ) 820 tis. PC 35 PC na 100 zaměstnanců z toho: 23% vysokorychlostní z toho: 45% vysokorychlostní z toho: 41% v cizojazyčné verzi 21 % dynamických 500 tis. PC z toho: 60% připojených k internetu 10% přenosných Web v ČR
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Podíl zaměstnanců používajících ke své práci osobní počítač a internet v ČR (k ) a EU (k ) celkem 10 + Podle velikosti v ČR 825 tis. zam. 495 tis. zam. z toho 60%
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Ekonomické subjekty s 10 a více zaměstnanci používající danou formu e-obchodování v ČR a EU v roce 2002 podíl na celkovém počtu ekonomických subjektů z toho: 25% generuje více jak 10% z finanční hodnoty celk. svých nákupů z toho: 50% generuje více jak 10% z celk. svých tržeb Prodej přes internet v ČR