ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

Destilace.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Start.
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Metody dělení složek směsí
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Destilace VY_32_INOVACE_CH1 – 03 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Oddělování složek ze směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Oddělování složek směsí 1
Soubor prezentací: CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Metody oddělování složek směsí
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Separační metody.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Metody oddělování složek směsí
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Roztoky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Oddělujeme složky směsí
Oddělování složek směsí
Destilace Mgr. Helena Roubalová
Zdravotnický asistent, první ročník Směsi Disperzní soustavy Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník / Směsi,
Definice SMĚSI druhy směsí.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE F.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová

1. Které z uvedených látek jsou směsi? a) mosaz b) destilovaná voda c) cukr d) dusík 2.Které z uvedených směsí jsou roztoky? a) písek se solí b) kamenná sůl c) vzduch d) kalná voda

3.Která směs je různorodá? a)ocet b)pramenitá voda c)žula d)benzín 4.Rozpuštěním kuchyňské soli ve vodě vznikne: a)pěna b)emulze c)suspenze d)stejnorodá směs

5.Z kterých směsí je možné oddělit složky usazováním? a) líh s vodou b) křída s vodou c) sůl s vodou d) naftalen s lihem 6.Filtrací můžeme oddělit složky směsi: a) vodu a olej b) cukr a vodu c) vodu a líh d) štěrk a vodu

7. Které způsoby oddělování složek směsi jsou založené na různých hustotách složek? a) destilace b) filtrace c) usazování d) krystalizace 8.Destilací můžeme oddělit látky, které se liší: a) barvou b) hustotou c) teplotou varu d) rozpustností

a) filtrační nálevku b) frakční baňku c)dělící nálevku d)chladič 6 9.Na obrázku vidíme:

10.Popiš části destilační aparatury: 7

Správné řešení 1a 2c 3c 4d 5b 6d 7b,c 8c 9c 10 – teploměr, chladič, frakční baňka, jímadlo

Seznam použité literatury: Učebnice Základy chemie 1 – Fraus