KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 4: Programovací jazyk C Bc. Radek Libovický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝVOJ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ PERSPEKTIVY ELEKTRONIKY 3. Celostátní seminář, 18. března 2003 Ing. Pavel Pokorný UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ Fakulta technologická.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
A1PRG - Programování - seminář Ing. Michal Organizační informace 0 Verze
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Elektronická učebnice - I
Programovací jazyky Programovací jazyky jsou jazyky sloužící k tvorbě počítačových programů Dělení:  nižší  vyšší jazyky primitivní, jejichž instrukce.
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
25. ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
Základy algoritmizace a programování
Úvod do algoritmizace Obsah: Algoritmus, algoritmizace
Informatika / programování
Základy objektově orientovaného programování Jiří Strach.
Jazyk PHP Programovací jazyk PHP (Hypertext preprocessor) je skriptovací jazyk, který běží na straně serveru. KLIENT - SERVER Server posílá do vašeho počítače.
Od zadání úlohy k programu Výpočetní systémy I 8. přednáška.
PHP Souhrnné cvičení Mgr. Josef Nožička IKT PHP
OSNOVA: a)Funkce – úvod b) Hlavičky funkcí c) Rekurze funkcí d)Knihovny funkcí e)Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
Algoritmizace a programování Algoritmizace – základní pojmy - 01
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.4 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – záhlaví, zápatí Typ: DUM -
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
1 Programování a p. jazyky Postup při tvorbě programu (systému) –strategie –analýza ( konceptuální modely) Datová Procesní –návrh (i/o, výjimky, algoritmus)
Informatika vnější paměti – Optické disky
Digitální učební materiál
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
PPA 1 Počítače a programování-základní pojmy, algoritmus, úvod do programovacího jazyka Java.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Výuka databází v tabulkovém procesoru Martin Kubát.
České vysoké učení technické Fakulta elektrotechnická Datové typy, výrazy vstup, výstup Jazyk JAVA A0B36PRI - PROGRAMOVÁN Í v1.02.
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
Visual Basic - programování
IB111 Programování a algoritmizace
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
XSLT překladač Marek Běhálek Informatika a aplikovaná matematika FEI VŠB-TU Ostrava.
Informatika (1) Počítač - základní pojmy HW a SW4 OS MS-DOS, Windows 95, 982 Org. souborů na disku, operační paměť2 Aplikace Malování, Word8 Základy programování.
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Překladače Vnitřní struktura překladače © Milan Keršláger
Algoritmizace a programování Algoritmy 1 - Úvod. Základní pojmy Počítačový program Počítačový program zápis zdrojového kódu, kterému rozumí počítač zápis.
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
Překladače 1. Překladače a programovací jazyky © Milan Keršlágerhttp:// Obsah:
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 2: Základní pojmy Bc. Radek Libovický.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_17_uvod_do_html TEMA:Multimédia a grafika.
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 1: Úvod Bc. Radek Libovický.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
HÁDANKY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní pojmy v automatizační technice
Algoritmizace – základní pojmy
Základní pojmy v automatizační technice
Inf Tabulkový procesor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mikropočítač Soubor instrukcí
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Operační systémy Vnitřní struktura překladače
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Inf Formáty grafických souborů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Historie výpočetní techniky
Transkript prezentace:

KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 4: Programovací jazyk C Bc. Radek Libovický

LOGICKÁ HÁDANKA V hořícím domě je skupina lidí. Chtějí se dostat za každou cenu ven, neboť dům za 12 minut spadne. Musí proběhnout chodbou která je celá v plamenech. Pokud skrz ní chce někdo projít, tak musí mít u sebe hasící přístroj a plameny alespoň trochu krotit. Problém je, že přátelé mají jen jeden. Chodbou mohou jít zároveň maximálně dva lidé. Pak se někdo musí vrátit s přístrojem a mohou jít další dva. Mezi přáteli je jeden hasič, který se v plamenech pohybuje běžně, a tak dokáže chodbou proběhnout během minuty. Student proběhne za minuty dvě. Pak je tam ještě jeden důchodce, kterému to trvá čtyři minuty, a ožrala, který se bude chodbou motat pět minut. Pokud jde dvojice, pohybuje se rychlostí pomalejšího. Jak budou postupovat, aby se dostali ven do 12 minut, než dům spadne? Odpověď na konci prezentace 2

PROGRAMOVACÍ JAZYK C Vznik léta minulého století. Nízkoúrovňový - poskytuje malou nebo žádnou abstrakci od toho, jak funguje procesor počítače. Rozdíl mezi daným programovacím jazykem a strojovými instrukcemi procesoru je minimální. Kompilovaný – před spuštěním musí být zdrojový kód nejprve zkompilován do strojového kódu, který je již spustitelný. Strukturovaný a procedurální – při tvorbě algoritmu či programu se postupuje shora dolů, používají se jenom tři základní řídicí struktury (sekvence, selekce, iterace) Nespecializovaný - není specializovaný pouze na jednu oblast používání Efektivní - velmi vysoká efektivita přeloženého kódu (téměř srovnatelný s Assemblerem) Case sensitive – rozlišuje velká a malá písmena (promenna, Promenna, PROMENNA –pokaždé se jedná o jinou proměnnou) 3

Od zdrojového kódu po spustitelný program (strojový kód) PRINCIP ZPRACOVÁNÍ PROGRAMU 4

Zdrojový kód - zápis textu počítačového programu v některém programovacím jazyce Editor – v něm se zdrojový kód vytváří Preprocesor – součást compileru, která předzpracovává zdrojový kód tak, aby compiler měl jednodušší práci (např. odstraňování komentářů a mezer, či vložení hlavičkových souborů (.H), atd.) Compiler (překladač, kompilátor) – vytváří ze zdrojového kódu téměř hotový program, kterému ještě chybí přiřadit absolutní adresy pro proměnné a funkce. Dále odesílá zprávu o nalezených chybách Linker – přidělí relativnímu kódu absolutní adresy. Vzniká spustitelný soubor (.exe) Debugger – ladící program sloužící pro hledání a následné odstraňování chyb z programu Strojový kód - posloupnost strojových instrukcí prováděných procesorem počítače PRINCIP ZPRACOVÁNÍ PROGRAMU 5

ODPOVĚĎ NA LOGICKOU HÁDANKU Hasič a student ven2min Hasič zpět1min Ožrala a důchodce ven5min Student zpět2min Hasič a student ven2min 6

ZDROJE ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: praktická učebnice. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 112 s. ISBN HEROUT, Pavel. Učebnice jazyka C. 4. přeprac. vyd. České Budějovice: Kopp, 2004, 271, viii s. ISBN