konec 18. století konec 18. století: české země – hospodářsky nejrozvinutější část HBM nejrozšířenější – textilnictví nejrozšířenější – textilnictví:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Advertisements

Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Autor: Mgr. Ilona Nováková
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE
České národní obrození
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Periodizace národního obrození
České národní obrození
Registrační číslo projektu:
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.
České země v první polovině 19. století
NÁRODNÍ OBROZENÍ.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. národní obrození = společenský proces vedoucí k záchraně českého jazyka a literatury a k národní emancipaci 80. léta 18. století – 20.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Soubor testů 4 Mgr. Ludmila Růžičková
Počátky Národního obrození
Národní obrození František Palacký.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
SITUACE V ČESKÝCH ZEMÍCH V 1.POLOVINĚ 19.STOLETÍ A.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Čeští vynálezci Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. NÁRODNÍ OBROZENÍ (poslední čtvrtina 18. století a 1. pol. 19. století) ● proces utváření novodobého českého národa ● vznik novodobé.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04.
České země ve 2. polovině 18. století
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
19. století opakování.
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Národní obrození Kateřina čížková.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Historie železniční dopravy
Digitální učební materiál
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
České národní obrození = ČNO
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_01 Název Národní obrození Téma hodiny Národní.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Leden 2012 Ročník 8
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Počátek Národního obrození
Název materiálu: Národní obrození
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Železniční doprava 19. stol.
Národní obrození Opakování
České národní obrození
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

konec 18. století konec 18. století: české země – hospodářsky nejrozvinutější část HBM nejrozšířenější – textilnictví nejrozšířenější – textilnictví: 1789 – zaměstnává více než 0,5 mil. lidí – nejrozšířenější plátenictví – Jesenicko, Šumpersko, Turnovsko, Jilemnicko, Liberecko kartounářství kartounářství: potiskování látky – zpočátku Chebsko, Ašsko – později nejvíce v Praze textilky textilky: nejvíce zpracování bavlny – rozvoj strojírenství – nechá se datovat rokem 1814 – první ryze strojírenský provoz ve Šlapanicích u Brna význam dopravy význam dopravy: budování státních silnic, rozvoj paroplavby

František Josef Gerstner Koněspřežná železnice Koněspřežná železnice : - České Budějovice – Linec - 128,7 km, přibližně každých 20 kilometrů byla vložena tzv. přepřahací stanice, kde byly vyměňovány koňské potahy Parostrojní železnice Parostrojní železnice: 1837 – 1839: vybudována žel. Vídeň – Brno 1845: dobudována železnice Vídeň - Praha Telegraf Telegraf: na konci 40. let 19. století Shrnutí: 1769 – 1784zdokonalení parního stroje James Watt 1796založení první strojní přádelny v Čechách 1807první paroloď 1814první parní lokomotiva 1825otevření první železniční tratě v Anglii 1839otevření železnice z Vídně do Brna

METTERNICHOVSKÝ ABSOLUTISMUS: vysvětlit pojem – absolutismus kdo to byl Metternich národnostní poměry v rakouském císařství – celé císařství, práce s mapou germanizace císařství ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ: trvání procesu charakteristika postav ČNO – Václav Matěj Kramerius, Josef Dobrovský, Josef Jungmann a další české noviny, české divadlo, české knihy, český jazyk seznámení s obsahem pojmů SLOVANSKÁ VZÁJEMNOST a AUSTROSLAVISMUS významní čeští politici té doby (Palacký, …)