Střední škola stavební Jihlava Spolupráce s firmami autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZDĚLÁNÍ JAKO ZÁKLAD SPOLUPRÁCE Okresní hospodářská komora Cheb „Kvalita přináší úspěch, úspěch přináší odpovědnost, odpovědnost přináší kvalitu…“
Advertisements

Projekt: Vzdělávání ředitelů SŠ Kraje Vysočina Téma: Implementace ŠVP a jejich soulad se vzdělávacími potřebami KV Příspěvek: Daří se školám získávat zpětnou.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
FRANCIE – odborné a učňovské školství Příklad dobré praxe: CFA Les Compagnons du Devoir „Tour de France“ autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2013.
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Obchodní akademie Náchod
Ing. Kateřina Lichtenberková
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Platformy projektu KAP LK
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
Plánování ve školní tělesné výchově
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Pilotní projekt duálního systému v msk
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Pracovnělékařské služby
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Střední lesnická škola Hranice
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Naše škola Střední odborná škola Managementu a Práva s.r.o.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2018/19
Střední průmyslová škola Ostrov
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Krajský metodický kabinet ZEMĚDĚLSTVÍ A CHOVATELSTVÍ
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Ing. Alice Hříbalová - VP
STŘEDNÍ ŠKOLA POLYTECHNICKÁ OLOMOUC, ROOSEVELTOVA 79
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Návrh na daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů – plátců mzdy, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou možnosti uplatnění odčitatelné.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Návrh na daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů – plátců mzdy, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou možnosti uplatnění odčitatelné.
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Střední škola stavební Jihlava Spolupráce s firmami autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2014

Charakteristika školy Škola zajišťuje výchovu a vzdělávání maturitních a učebních oborů stavebního a dřevařského zaměření. Nabídka oborů:  Čtyřletý maturitní obor STAVEBNICTVÍ s různými zaměřeními ve 3. a 4. ročníku (pozemní stavitelství, stavební obnova, architektura a design, ekonomika)  Tříleté učební stavební obory: ZEDNÍK, TESAŘ, POKRÝVAČ, KLEMPÍŘ, ELEKTRIKÁŘ, INSTALATÉR, TRUHLÁŘ, UMĚLECKÝ TRUHLÁŘ  Nástavbové studium (dvouleté) pro absolventy tříletých učebních oborů  Dvouletý učební stavební obor: STAVEBNÍ PRÁCE

Spolupráce mezi školou a zaměstnavateli  SŠ stavební Jihlava je současně střední odbornou školou a také školou s učebními obory – pro tento typ školy je spolupráce se zaměstnavateli velmi důležitá.  Spolupráce probíhá: - se zaměstnavateli – fyzickými i právnickými osobami - s institucemi sdružujícími zaměstnavatele, např. hospodářskou komorou - s profesními organizacemi – cechy

Různé formy spolupráce  Návštěvy a exkurze učitelů a žáků ve firmách, zvláště ve stavebních firmách a dřevozpracujích firmách  Přednášky, semináře a workshopy pro studenty a učitele organizované ve škole – zástupci firem prezentují nové výrobky a technologie  Účast v odborných soutěžích pro žáky maturitních i učebních oborů – úspěšní žáci nebo družstva dostávají hodnotné finanční nebo věcné ceny

 Propagační akce na podporu technických a řemeslných oborů – např. slavnostní přijetí čerstvých absolventů do cechu  Spolupráce při poskytování stipendií (krajská a firemní stipendia  Účast zaměstnavatelů při závěrečných zkouškách  Praxe studentů maturitních oborů ve firmách  Odborný výcvik žáků učebních oborů ve firmách v reálných pracovních podmínkách

Odborný výcvik žáků učebních oborů  Poměr teoretické a praktické výuky v učebních oborech se liší v závislosti na RVP (rámcové vzdělávací programy) a ŠVP (školní vzdělávací programy)  U 3letých učebních oborů je běžný poměr výuky teorie a praxe 50% : 50% (nejčastěji jeden týden teorie – jeden týden praxe)  SŠ stavební Jihlava vyvinula ve spolupráci s firmami specifický systém střídání teorie a praxe – v blocích

Odborný výcvik žáků učebních oborů  Důvody zavedení jiného systému výuky u učebních oborů – připomínky a stížnosti firem na nízkou úroveň praktických dovedností  Přednostní je v tomto systému zajistit praktický výcvik žáků posledního (3. ročníku) před nástupem do zaměstnání v období, kdy probíhají plně stavební činnosti – tedy souvisle 2,5 měsíce na podzim a 2,5 měsíce na jaře. Teoretická výuka je soustředěna do 5 měsíců v zimě, kdy je stavební výroba utlumena.  Systém je vhodný pro školu s převahou stavebních oborů.

Odborný výcvik je zajišťován buď ve školních dílnách nebo přímo ve firmách

Odborný výcvik zajišťovaný přímo ve firmách  Zavedený systém je atraktivnější pro firmy, mají větší zájem a motivaci pro zajišťování odborného výcviku přímo ve firmách v reálném pracovním prostředí  Odborný výcvik ve firmách je realizován především ve 2. a 3. ročníku (s každou takovou firmou musí být uzavřena smlouva)  Odborný výcvik v reálném pracovním prostředí snižuje problémy při přechodu žáků ze školy do zaměstnání.  Pro firmy je to výborná příležitost vyhlédnout si perspektivní pracovníky

 Každý školní rok se jedná o cca 40 žáků učebních oborů v různých (především menších) firmách – viz. seznam žáků a firem  Odpovědnost za spolupráci s firmami – zástupce ředitele pro praktickou výuku  Nezbytná kontrola a evaluace praktického výcviku ve firmách – škola má pro tyto činnosti určeného speciálního pracovníka  Evaluační dotazníky – viz. příklady

Seznam žáků umístěných ve firmách s kontakty na odpovědné osoby:

Evaluační dotazník pro žáky umístěné ve firmách:

Evaluační dotazník pro pracovníky odpovědné za odborný výcvik žáků ve firmách:

PODPORA PRAKTICKÉ VÝUKY PŘÍMO VE FIRMÁCH  Diskuze o posilování prvků „duálního systému“ při přípravě žáků učebních oborů, tlaky velkých firem a německých podnikatelů.  Možnosti zavedení čistého „duálního systému“ v České republice.  Pozitiva a negativa „duálního systému“.  V českých podmínkách je alternativou tzv. „kooperativní model“ přípravy žáků učebních oborů.

PODPORA PRAKTICKÉ VÝUKY PŘÍMO VE FIRMÁCH  Od 1. ledna 2014 platí novela zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Tato novela zaměstnavatelům umožňuje: Zvýšení limitu pro daňovou uznatelnost podnikových stipendií z Kč na Kč měsíčně u středoškoláků. Odečitatelná položka ve výši 200 Kč na žáka/studenta a hodinu odborného výcviku nebo praxe na pracovišti poplatníka. Dodatečný odpočet 50 % nebo 110 % vstupní ceny majetku pořízeného a alespoň částečně využívaného pro účely odborného vzdělávání v závislosti na míře jeho využití pro tento účel.

PODPORA TECHNICKÝCH OBORŮ - PROJEKTY  Na podporu technických oborů se v poslední době zaměřila řada projektů realizovaných s podporou EU. SŠ stavební Jihlava byla nebo je zapojena např. do těchto projektů: Inovace výuky řemeslných oborů na SŠ stavební Jihlava Získejme a podporujme žáky v technických oborech Přírodní a technické obory – výzva pro budoucnost Projekt OKNA (Vysočina Education + HK Jihlava) – kulatý stůl na téma „Technické vzdělávání a kariérové poradenství na ZŠ a SŠ, minulost, současnost, perspektivy“, ale také návštěvy žáků ZŠ přímo v dílnách a odborných učebnách SŠ a praktické vyzkoušení si některých činností – výroba dřevěného výrobku, projektování v jednoduchém grafickém programu sketch-up apod.

Děkuji za pozornost Pavel Toman –